- Dit onderwerp bevat 488 reacties, 84 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 7 maanden geleden door Nick Middendorp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 april 2011 om 19:30 #485854
Loopt mooi Evert
Heb je al enig idee op welke snelheid je hem nu topt?13 april 2011 om 23:19 #485849Dat filmt een stuk mooier en makkelijker of niet;)
Maar hoor wel als ik ooit vario neem gooi ik er zware gewichten in want vind het best nice klinken zo
14 april 2011 om 11:45 #485863Dan kan je net zo goed poulie blijven rijden Andree want echt veel harder trekt het niet met zware gewichten en op topsnelheid komen is ook een hele bevalling dan:P
Maar hij loopt weer netjes Evert, nice!
14 april 2011 om 13:04 #485864Dat ben ik niet helemaal met je eens Stephan. Natuurlijk zal hij bij het juiste gewicht maximaal presteren maar ik rij met 8grams rollen (kan toch lichter op de evo) en trekt nog als een beest, is ook nog vrij rustig al zeg ik het zelf.
14 april 2011 om 15:32 #485866Thnx voor de reply`s boys

Op mijn Evo met Malossi 46,5 is het wel zo.Hij trekt hem er niet doorheen zo.
Kan het ook precies aan de zwarte snaar rand zien,op de half pully van de voor vario.Daar zie je duidelijk dat hij hoger kan en heeft gelopen.Maar om zo even rustig een beetje in te rijden gaat het prima.Ik heb storingsdienst nu weer,maar als ik van het weekend niet te veel storingen heb,zal ik eens even kijken met welke rolletjes ik er het meeste uithaal;)
Een preciese top snelheid kan ik je dus nog niet geven Florian…Maar dit zal toch zo`n beetje in dezelfde buurt komen als voor de revisie,aangezien het precies dezelfde cilinder is.De top in mijn handtekening is wel met windje mee,en plat erop hoor;)
Ik gok ergens rond de 80.
als ik ga knallen dit weekend zal ik de GPS meenemen.14 april 2011 om 17:46 #485875Zeebodem FM :
als ik ga knallen dit weekend zal ik de GPS meenemen.En anders word het wel het weekend daarop
14 april 2011 om 18:32 #485369Hey Evert,
wie geht’s kerel? 😉
Lang niet gesproken.
Ik zie dat je nog steeds druk bezig bent met je EE…
Super man!
Heb de hobby ook weer een beetje opgepakt.
De EE is bij mij de deur uit, liep mij te hard en oom agent
rijd iets teveel rond door ut hoogeveen… 😉
Maar het kriebelt nog steeds als ik zo’n EE hoor lopen… 🙁Spreek je, MIke
20 mei 2011 om 12:27 #440675Jooow Shoarmie kerel..!!
Jazeker altijd nog druk met de hobby heh 😉 Mooi dat je het weer wat oppakt,we zullen eerdaags weer eens even bellen en anders kom je gezellig een kroketje eten toch..??;)En weer een updatje…..
Na de tour in assen en bakkeveen was mijn net gereviceerde blokje alweer helemaal gaar.. 🙁 Tijdens de tour begon het ineens te tikken,ratellen en beroerd te lopen.
Als klap op de vuurpijl draaide ik nog mijn achterkoppeling naar de kl#te en vernaggelde ik de variocardan.
Dat ging dus allemaal weer lekker.De cardan moet dus ook gereviceerd worden.Toen ik thuis de boel loshaalde kwam ik tot de ontdekking dat mijn mazzuchelli krukas de boosdoener was geweest van het getik en beroerde lopen van het blok.
Er zat een beste partij speling op de drijfstang…Inmiddels heb ik een nieuwe mazzuchelli weten te bemachtigen 🙂 🙂
De achterkoppeling is ook weer up to date gelukkig.
Voor de rest weer een beste deur ingetrapt bij JMPB voor de benodigde parts..Ook ben ik nog bij Waarom? langsgeweest met de Malo 46,5mm.
Hij heeft de uitlaatpoort even meesterlijk omhoog gebracht en super afgewerkt
Ben nu op het werk dus heb zo even geen pica ervan,maar morgen heb ik lekker de hele dag om te sleutelen en te reviseren.
Dat morgen dus….20 mei 2011 om 13:01 #486833Hey Evert, little reminder. Geen ringetjes meer tussen je vario koppeling en naaf verstoppen he. 😉
Zo zonde van het vario spul.Maar als ik het goed begrijp ben je straks Friesland toer met je eindelijk compleet gereviceerde Citta. Die je voor dit voorjaar voor ogen had.
20 mei 2011 om 14:05 #486834Ha die maarten.
Thnx voor de reminder;) Was ik nog even vergeten te vermelden in bovenstaand stukje tekst…Als het goed is loopt die nu mooi vrij zonder ringetjes..:D
Heb de acherbrug nog een flink stuk extra uitgehold met de haakse slijper.Morgen zal ik even een fotoshoot posten van hlde werkzaamheden…dat zegt meer als woorden haha;)
Maar inderdaad…de friesland tour moet die helemaal fris en fruitig zijn
20 mei 2011 om 14:13 #486835Fijn eh dat slijpen, mocht best wat af achter.. heb je bij je voor koppeling ook zitten slijpen? of daar wel ringetjes zitten? (kon daar toch geen kwaad)
Vergeet je me malossi vertanding niet moet echt even gaan testen voor de friesland tour!! heb evt ook setje liggen als er iets vervangen moet worden in de cardan!
ps pm even je 06 nr ben al me nummers kwijt:boos kut telefoon gaat zomaar niet meer aan.
20 mei 2011 om 15:31 #486836Hey Evert,
Mooi dat alles weer wordt vervangen

Ben ook zeer benieuwd wat de 46,5 Malossi gaat doen, hoeveel MM is hij omhoog gebracht?
Maak anders eerst even een poortmapje (altijd interessant)Succes met reviceren
20 mei 2011 om 15:43 #486838Ik ga met je mee hopen dat je het hele toer jaar nou verder ook niks meer hebt

Want voordat je altijd alles zo mooi spik en span voor elkaar hebt blijf je toch regelematig pech houden, en dan ook meteen dure pech:(
En malossi ben ik ook benieuwd naar, al gok ik nu al op maar 1mm verhoging.20 mei 2011 om 15:46 #486839Inderdaad Andree dat is precies wat ik ook heb.
Ik ben ook helemaal klaar met die vario’s, ik blijf de rest van het tourjaar met pouli rijden.Want mijn achterklok is ook lek bij de keerring en de achterkoppeling heeft zijn beste tijd ook gehad..
20 mei 2011 om 15:56 #486841Citta_Florian :
ik blijf de rest van het tourjaar met pouli rijden.Das wel veel cheaper, want zolang als ik nu weer vespa rijd heeft het me maar 2x een poeli gekost die gespleten was.
En zelfs dat was ook nog wat door eigen toedoen, want had toen nog niet een dikke grote wij achter de moer ter ondersteuning. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.