Vespa-Ciao.NL
:: Zeebodem`s Citta White/Purple

Home Forums Perso’s Projecten Zeebodem`s Citta White/Purple

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 489)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zeebodem.
    Topic starter

cittafer,

thnx man8)

het is inderdaad zeer besmettelijk dat wit,maar zoals lampenkap al aangeeft,ik ben een echte mooi weer rijder.
      ik rijd ook alleen voor de fun hoor,ik ben er niet van afhankelijk.
      en na ieder toertje weer even wassen,dan blijft het aardig mooi hoor;)

JayL
      Bijdrager

Wowww!! Jij kunt die uitlaatjes echt weer als nieuw maken! =) En een mooie citta ook nog :thumb

Zeebodem.
        Topic starter

@jayl

thnx voor de reply kerel:thumb

ik heb trouwens ook nog een rollerbank filmpje.dacht dat ik hem al geplaatst had,maar dus niet…
          bij deze dus;)
          dit is de setup zoals hier links beschreven,met 1:9 vertanding.

Anoniem

Idd, complimenten voor je uitlaat-werkzaamheden. Zou je mij willen vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt? Natuurlijk niet om je klanten te gappen, maar voor privé gebruik, anders moet ik het zelf uitvogelen. En idd een erg mooie Citta!

Zeebodem.
            Topic starter

dank je vertigo!

ik ga als volgt te werk;

eerst de uitlaat zandstralen.dan is hij heel dof en ruw.
              dan ga ik met schuurpapier p500,en daarna met p800 erover heen.tenslotte pak ik een grote dot staalwol,en poets hem daar mooi glimmend mee.
              daarna de lasnaden insmeren met wat 2takt okie,dmv een fijn penseeltje.hier ga ik dan met een reduceerbaar gasbrandertje overheen,om ze terug te brengen.

denk eraan,hoe langer je je brandertje op 1 plek houd,hoe breder je lasnnaad uitslaat.je kan het beste 1 plek verwarmen,en als die blauw begint weg te trekken,beweeg je je brandertje over de rest van de naad.je “sleept” als het ware de blauwe lijn achter je aan;)
              mocht je toch te ver zijn gegaan,dan kun je met een schuur paiertje zo het blauwe weer weg schuren;)

als je klaar bent met branden,even de uitlaat ontvetten,en dan in de blanke lak zetten.
              ik doe meestal 3 dikke lagen,met tussen poses van een half uurtje.

hier nog een voorbeeldje van de uitlaten van speedbuxy;

voor

gestraald,geschuurd,en gepoetst.

branden

eind resultaat.

voor.

gestraald,geschuurd,en gepoetst.

branden.
              was hier al klaar,en staat in de blanke lak.

eindreslutaat.

speedbuxy
              Bijdrager

Blijft sexy om te zien8)
                Ben er iedere dag ook nog steeds zeer blij mee want ze zijn iedere keer weer een lust voor het oog:thumb

Zeebodem.
                Topic starter

goed om te horen andree:thumb

nou moet ik zeggen dat die 2 uitlaten van jou ook wel meester werken zijn geworden hoor.dat kwam omdat ze nog niet te ver vergaan waren.
                  vaak is de voorbocht al te ingeroest,en als je dan alles kaal hebt,blijf je met allemaal “putjes” zitten.

ik heb hier nog een cannon,een gun,een gianelli mega,en er komt nog een gianelli exel.
                  als ik dat klaar heb,ben ik eerst even helemaal klaar met uitlaatjes opknappen haha:lol
                  het moet wel leuk blijven he hihi;)

Florian
                  Moderator

Uhm van wie zou die excel nou zijn:P nee ik vind het echt zo vet hoe jij die uitlaten opknapt hoor. ik heb straks weer een mooie eye catcher onder mijn brommer:thumb

Anoniem

Die putjes, is dat dan gewoon roest? Misschien gaat dit weg als je hem een nachtje in azijn legt, werkt bij mijn verroeste onderdelen wel.

Zeebodem.
                      Topic starter

nee,die putjes zijn gekomen,omdat het materiaal wat daar voorheen zat,gewoon weg weggeroest is;)

ritze
                        Bijdrager

hey kerel :P, waarom koop je niet een petrolium kacheltje voor in de schuur?
                          ik heb er zelf ook een van 2800w en die gaat super lekker.
                          die van mij doet veel convecteren en een gloei kop voor straling warmte.

btw, ik krijg van mn baas de kans om zelfstandig onderhoud te gaan plegen:D en ik krijg dan ook een klein busje mee en alles:D
                          terwijl ik nog stage loop, ben echt blij.
                          had laats ook bijna zelf een storing opgelost 😛 de pomp draaide niet hard genoeg waardoor de maximaal beveiliging er telkens uitknalde 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Zeebodem.
                          Topic starter

Ha die Ritze,

Toevallig heb ik zo,n kacheltje staan in de schuur.maar dan nog vindt ik er weinig aan met dit weer.
                            rijden doe ik nu sowieso niet,daar voor ben ik veel te zuinig opmijn brommertje;)

Wel een mooie kans die je daar geboden wordt man:thumb
                            Zeker zien aan te pakken.en zelf al wat storingen oplossen…toppie man!
                            ik ben aankomende donderdag weer gezegend met een week 24/7 storingsdienst..:'(
                            Maar goed..tis de de laatste van dit jaar gelukkig:)

Martino
                            Moderator

Hey Evert,
                              dan dacht ik van jou ook zo’n mooi kacheltje te krijgen?
                              Ik kon mijn pakketje vandaag bij de buren ophalen.
                              Doos van je olie kacheltje, maar er zat in een Citta frame. 😀
                              Eens kijken of ik er net zo’n geslaagd cittatje van kan maken als die van jou.

Frank80cc
                              Donateur

Evert wanneer kom je nou eens langs :(( met me verlichting helpen=)
                                Heb geen kacheltje nodig sleuten gewoon op vloerverwarming 😉

-x-

Zeebodem.
                                Topic starter

Hallo allemaal,

Ook hier weer eens even een updatje.
                                  Ik heb de Citta weer uit de schuur gehaald voor een opfris beurtje.Ik heb in de koude periode wel een paar een klein rondje gereden,maar dit waren maar echte korte stukjes..meer eigenlijk met het idee om het blokje niet helemaal te laten indutten 😀

Maar nu met het mooie weer de laatste tijd heb ik alweer een paar leuke rondjes gereden.Maar toch moet alles even een lekkere opfris beurt krijgen.
                                  De Evolution Engine ben ik nu aan het reviseren.Die krijgt nieuwe TN9 lagers,een vers membraan,nieuwe pakkingen,een nieuwe cilinder etc etc.
                                  Ik begon echt een beetje te merken dat de Malossi 46,5mm prestatie verlies begon te krijgen.Maar dat mag ook wel,als ik na ga hoeveel KM,s die wel niet voor zijn kiezen heeft gehad:D
                                  Ik vindt het een fijn cilindertje,en heb een niewe besteld bij JMPB.

Goed,wat foto,s dan.

Ik had nog een nieuw zadel liggen,die heb ik er op gezet:)

Blokje demonteren.

Bij het openen van het dekseltje ontdekte ik dat er een stuk van het membraanplaatje was afgebroken:o:o
                                  En van die vloeibare pakking ben ik ook niet bepaald gecharmeerd…Ik heb er 2 gaatjes bij geboord,en draad getapt.
                                  Dat zal beter gaan waarschijnlijk.

En helemaal uit elkaar.De carters poets ik ook weer even netjes op.
                                  Goed mensen,dat was hem weer even.

Als ik de verse spulletjes heb,en weer ga opbouwen zal ik even updaten;)

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 489)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.