Vespa-Ciao.NL
:: Zal mij even voorstellen! Ciao Mini

Home Forums Algemeen Even voorstellen Zal mij even voorstellen! Ciao Mini

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mexje
    Topic starter

Ik ben Stan en heb mij eigenlijk aangemeld omdat ik onlangs een Vespa Ciao Mini heb gekocht,

Heb eerlijk gezegd niet super veel met Vespa techniek, maar deze kwam in de buurt voorbij en kon hem niet laten staan!
      Nou is wel de krukas vast geroest in de carters en beide banden zijn aardig rot, maar vroeg mij af, is dit rendabel om op te knappen?
      Hartstikke leuk om een keer een illegaal rondje te doen, maar verder heb je er niet zoveel aan. (zonder kenteken)

Ben benieuwd naar jullie meningen en of iemand hem hier herkent!WhatsApp Image 2025-11-10 at 20.03.57

Jelle
      Moderator

Super leuke mini ciao…

Ja zou gewoon even een nieuw motorblokje kopen hier of op marktplaats en deze erin stoppen.
        Mocht je hem nou niet willen opknappen en verkopen, dan heb ik misschien wel interesse.
        Leuk als woonkamer object.

Mexje
        Topic starter

Mooi om te horen dat hij in de smaak valt,
          Misschien een rare vraag om te stellen aan een potentiële koper maar wat is zoiets dan waard?
          In de staat waarin hij nu verkeerd en wanneer de brommer zou rijden? Hobby mag geld kosten maar moet wel een beetje in verhouding zijn. 😛

Jelle
          Moderator

De kans is groot dat je het geld en tijd wat je erin gaat stoppen niet terug gaat verdienen

Qua waarde is erg moeilijk, aangezien iemand met een lasapparaat en een beetje skills dit bijna voor niets kan maken (Ciao frames zonder kenteken zijn geregeld gratis op te halen)
            Maar denk dat je er nu wel 100/150 euro voor kan vangen. Maar het is net wat de gek er voor over heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door Jelle.

Wim
            Bijdrager

Ik ben Stan en heb eerlijk gezegd niet super veel met Vespa techniek

Gelukkig hebben Ciao ’s niets met Vespa te maken. 😉

Echter, er lijkt wel een behoorlijk oude Ciao geslacht te zijn om deze mini te maken.
              Doe het framenummer eens?
              Achter de rechter zijkap.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mexje
              Topic starter

Hmm dan vrees ik dat het nummer verloren is gegaan door het professionele gebeun.
                Dacht dat het nummer hier ergens moest staan toch?17628599114132798575200066956009

Jelle
                Moderator

Dat frame nummer is inderdaad verdwenen…

Lijkt aan de combinatie koplamp, begagedrager, stuur wel een ciao SC geweest te zijn.
                  Wel een na 74 model, aan de kap bevestiging te zien.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door Jelle.

Wim
                  Bijdrager

Ja, indd.

Je vraagt ook, is het rendabel om deze op te knappen.
                    Antwoord is dan Nee. Financieel gezien dan.
                    Rendabel qua lol, misschien wel.
                    Niet één Ciao is financieel gezien rendabel om op te knappen.

Voor lol en kinderen crossen is ie misschien wel leuk.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Mexje
                    Topic starter

Wel leuk om te horen welk model het precies is (geweest)
                      Ik zal er eens over nadenken, blokken zijn gelukkig niet al te duur dus blijft het een relatief goedkoop project.
                      Bedankt voor alle informatie!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.