Vespa-Ciao.NL
:: Zadel ciao px 25

Home Forums Techniek Mechanisch Zadel ciao px 25

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jojo ciao px25
    Topic starter

imageHallo

Had even zen vraagje.  Heb in de schuur van mn opa een hele ciao gevonden die uit elkaar licht heb hem nu gespoten. En wil hem weer in elkaar zetten , maar bij het zadel mechanisme loop ik vast. Iemand daar duidelijk fotos van heeft tips uitleg of tekeningen alle hulp is welkom.

alvast bedankt joannes

FonS
      Bijdrager

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Eerst de veer, dan de schotel en als laatste de moer. Er hoort nog een rubber bij te zitten, maar die is niet persé noodzakelijk.
        De veer duwt dan dus het zadel omhoog.

Via deze link zie je een exploded view, daar zie je de volgorde van de veer, bout etc. Maar je ziet niet duidelijk dat de veer ónder de… hoe noem je het, zadelhouder, swingarm, komt.

https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-Onderdelen-Piaggio-Ciao-50-E1-1996-2001-(EMEA)-Baggagedrager-m63-d2771

Het zit dus zo, van boven naar beneden (met de nummers op de exploded view tekening):

– bout (12)
        – bagagedrager (2)
        – rubber (demper tussen swingarm en bagagedrager) (13)
        – swingarm (1)
        – veer (14)
        – schotel (grote ring) (15)
        – moer(16)

Jojo ciao px25
        Topic starter

Dus zo zit die dan juist.
          alvast bedankt voor de hulpimage

Buonciao
          Bijdrager

Hallo,

Hoe kan ik in hemelsnaam die veer eronder uit krijgen? T lukt me maar niet. Het zit zo ongelofelijk vast, niks werkt. Wd40 op alles gespoten: 0 verschil.
            (Het gaat bij mij om een mix, ronde pen)

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door Buonciao.
            Iedereen moet ergens beginnen

FonS
            Bijdrager

Tja, het is een bout met een moer. Dus “gewoon” losdraaien. Zit het echt vast, is de slijptol een optie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.