Vespa-Ciao.NL
:: Youri's perso 1993

Home Forums Perso’s Projecten Youri's perso 1993

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Youri
    Topic starter

Bij deze een derde perso van mij.
      Deze keer zoveel mogelijk origineel gelaten. Alles wat ok was, is gebleven.

Ik heb enkel nog hulp nodig met het aansluiten van het elektrische deel vermits ik daar niets van ken. Dit was bij aankoop niet aangesloten.
      Het is een 3-spoels met remlicht en toeter. Echter is de toeter niet aanwezig (de draden wel).
      Ik heb een nieuwe koplamp moeten kopen. Kan iemand bij de foto’s hieronder zeggen waar ik ze kan aansluiten op de koplamp of schakelaar? Of de draden benoemen?

20251110_114009
      20251110_114024
      20251110_114148
      20251110_114222

En nog enkele voor en na foto’s
      20250818_184355
      20250928_192924
      20250929_195545
      20251004_190605
      20251005_211025
      20251007_190523
      20251011_105704

Wim
      Bijdrager

Hallo Youri,

Volgens mij staan er wel een aantal bedradingsschema’s op deze site, tussen how to’s etc

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Youri
        Topic starter

Inderdaad. Maar persoonlijk geraak ik daar niet wijs uit.

Shark
          Donateur

Wat een mooie witte parel 🙂 Die heeft wel een flinke klapper gemaakt als ik het oude stuur zie.

Je wilt alleen het licht aansluiten toch? of ook remlicht? Want ik zie niet goed op de foto’s of je nu wel of geen remlichtschakelaars hebt. Even los van de aansluitschema’s… een multimeter is wel handig om even continuïteit door te meten, heb je die? Na zo’n ongeval heb je best kans dat er ergens schade kan zijn ontstaan.

Youri
            Topic starter

Danku!
              Ja het originele stuur was aan elkaar gelast maar de las was volledig doorgeroest. Gelukkig had ik nog eentje liggen in reserve.
              Ook het remlicht.
              Mijn andere 2 ciao’s zijn enkel voor en achterlicht zonder remlicht en claxondraden.
              Een multimeter heb ik niet, maar ik had achterlicht en koplamp aangesloten op de originele bedrading vooraleer uit elkaar te halen en ze werkten. Maar de nieuwe koplamp heeft ook lichtjes andere aansluitingen dan de originele dus ik graak er niet meer uit.
              Misschien kan je enkele draden benoemen.op de fotos?

Youri
              Topic starter

Nu heb ik alles eens uitgetekend hoe het is aangesloten.
                Het remlicht blijft nu constant branden in de middenste stand aan de koplampschakelaar (bij de andere 2 standen wordt deze uitgeschakeld). De rest wil nog niet werken.

20251111_123000

Joor
                Donateur

Hoi Youri,
                  dat zit echt helemaal fout.
                  draadboom 1
                  de rode draad uit je motor moet naar 1, die kan schakelen naar boven (4 en 5) en beneden (2 en 3),
                  dan een draadje van 2 naar 6,
                  van 3 en van 4 naar 9 naar aarding,
                  een draadjes van 5 naar 7,
                  en van 8 naar aarding.

en de aarding van het remlicht moet na het remlicht komen en niet vanuit het handvat.

stroom moet altijd een cirkel maken, en het wil de kortste weg nemen.
                  dus de + aan het begin, alle lampjes ertussen en de aarding als laatste.

als je er nu nog niet uitkomt lees ik het hier wel. succes ermee.

Youri
                  Topic starter

Alles werkt!

Hartelijk dank voor de duidelijke info en tijd dat je erin stak!

Nu kunnen we genieten van de ritjes.

Joor
                    Donateur

Mooi zo. Geniet ervan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.