Vespa-Ciao.NL
:: Xior’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Xior’s ciao

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Krukas heb je niet getuned toch? Goeie 75km/h moet die toch wel halen met pulley 70 😉

Spulleke!

punten op 0,60 is helemaal nergens goed voor.
        gewoon 0,45 dat is perfect

Xior
        Topic starter

Ik heb mijn spoelpoorten doorgetrokken, inlaat 13mm en geveilt, 13-13 carb.
          Poelie 80 zit er nu op.
          Ik moet wel even kijken waar het aan ligt dat hij nu niet wil starten.
          Bij de brommerzaak zeiden ze dat van de cp’s wel maargoed.
          0,45 zit niet eens op mijn grote voelermaat, moet hij dan op 0,50 lijkt me?

Duarteciao
          Bijdrager

heb je geen tussen maten? anders bijv pak je 2 voelermaatjes 1 van 30 en 1 van 15

Xior
            Topic starter

bij mij gaat hij van 0.40 naar 0.50 dus geen 0.45
              Ik weet niet of dat goed gaat lukken met 0.30 en 0.15, maar 0.05 verschil maakt toch ook niks uit lijkt me?

Spulleke!

met 0,30 en 0,15 gaat dat prima.

Xior
                Topic starter

Na een tijdje toch maar eens wat laten horen dan.

Hij reed, maar na een tijdje gereden te hebben, begon hij weer moeilijk te doen..
                  Eerst reed hij goed, stotterde alleen wat op top maargoed.
                  Na het rijden wou ik hem weer starten, maar ging moeilijk aan en viel weer uit.
                  Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan.
                  Had toen geen zin om hem weer uitelkaar te halen, maar dat heb ik gisteren wel maar gedaan.

Eerst de vonk gecontroleerd: Ja hij vonkt.
                  Toen gekeken of er benzine in de vlotterbak kwam: ja benzine komt erin.
                  Gekeken of misschien een zuigerveer gebroken was ofzo: Nee niks. ook geen krassen in de cilinder.

Wat kan het zijn?
                  Ik heb geen flauw idee, nu kan ik hem wel weer inelkaar zetten met nieuwe pakking enz. maar dat heeft lijkt me geen zin?

Kan iemand me helpen?

r32
                  Bijdrager

Hoi,

is de vonk ook sterk genoeg ,ik had namelijk bij mijn eerste ciao ook alles vervangen en gereviceerd en een geheel nieuwe bobine gekocht maar starte ook niet bougie nat en een vonk , toen was ik het proberen moe en heb fons om raad gevraagd hij pakte een andere bobine en starte meteen! dus de door mij nieuwe gekochte bobine vonkte wel maar niet krachtig genoeg vreemd maar waar.

Succes ermee Gr r32

speedbuxy
                    Bijdrager

Of probeer eens een nieuwe condensator want dat stotteren op top past ook bij een condensator die op z,n laatste benen liep.

Xior
                      Topic starter

Condensator en contactpunten zijn nieuw.
                        Ik heb wel het gevoel dat hij niet erg goed vonkt, maar heb geen andere bobine om het uit te proberen of het daaraan ligt.
                        Ik zal anders ook even kijken of de ontsteking nog goed staat.

Edit: voor 5 augustus zal hij waarschijnlijk niet rijden, De brommerzaak waar ik pakkingen enzo haal, heeft vakantie.
                        Dat word dus weer wachten..

Xior
                        Topic starter

Hij loopt eindelijk weer!

Ik had eerst carb na gekeken, dat was goed.
                          Hij vonkte ook goed. daar lag het probleem dus ook niet.
                          Toen heb ik de cilinder eraf gehaald om te kijken of daar iets was. niks.
                          Toen heb ik een andere bougie geprobeerd en deed hij het direct!
                          Allemaal gekloot, en kom je er uiteindelijk achter dat het aan de bougie ligt:?

Gelukkig loopt hij nu.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.