Vespa-Ciao.NL
:: Wy’s Perso, Ciao en Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Wy’s Perso, Ciao en Bravo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

W-Y
    Topic starter

Het moest er toch eens van komen, een eigen perso over mijn Vespa verleden!
      Ik ga als WY door het leven en laten wij het daar ook maar op houden! Student aan het Stenden in Leeuwarden en woonachtig in het pittoreske Buitenpost, hier duik ik regelmatig de schuur in om aan de brommertjes te sleutelen.

In de Banner zie je mijn huidige vespa’s, een ciao en een (super)bravo. Hier zal mijn perso zoveel mogelijk over gaan. Eerst wat historie want ik heb meerdere brommertjes in het bezit gehad..

—————— Het eerste project, metallic grijze ciao ——————

Eerder een autorijbewijs dan een brommer maar dan koop je er ook gelijk één!
      Dit was mijn eerste vespa ciao, een snor uitvoering wel te verstaan! Hij (of zij) had enige liefde nodig om er zo uit te zien. De kleur was Metallic Grijs, de Motip velgen lak!

Bij aankoop bleek deze Ciao optische niet zo best, de lak lag eraf, overal roest. Gelukkig liep het blok erg netjes en omdat ik vespa-ciao nog niet ontdekt had durfde ik het niet aan het blok open te halen. Zolang het goed loopt niet aankomen, dit leek mij wel zo wijs!

De Setup: Orginele 50cc, 12.12 carb, Proma City power. De 94 poelie had ik vervangen voor een 80 exemplaar. Dit liep toch een mooi gangetje van 55Kmpu. Heb er toen gewone kappen voor besteld maar kreeg de vario kappen, toen maakte mij dat niet zoveel uit en heb het zo gelaten. Het eindresultaat.

—————— De racinggreen ciao en Batavus——————

De Metallic grijze vespa heb ik een poos in mijn bezit gehad, in de tussentijd had mijn broertje ook een ciao gekocht zodat we samen konden toeren. Af en toe geholpen met deze ciao, het meeste heeft hij zelf gedaan maar vindt hem te mooi om niet te laten zien!

De Setup was uitgeboord CP carter met 13.13 carb, spoelpoorten doorgetrokken op 43mm DR EVO (65cc). Met een Gianeli Orginal Power liep dit met twee man 70kmpu!! Gemeten met GT-31 GPS van locosys, voor degene die dit product niet kennen, dit product meet nauwkeurig 😉

In de tussentijd van het opknappen van de groene ciao heb ik de Metallic Ciao verkocht, dit was misschien wel de stomste verkoop ooit gezien de tijd die ik in het project gestoken had.. Toen een poosje zonder brommer echter dit begon al snel te vervelen. Dus op de markt voor 65 euro een Batavus Gogo op de kop getikt (Donker rode). Hier de nodige uurtjes aan gesleuteld, met name aan het blok, deze brommer was niet vooruit te branden maar aangezien het gele kenteken moest ik wel een helm op. Het mooiste van deze machine was het geluid uit de sigaar uitlaat, heerlijk knetteren! 🙂

Uiteindelijk beide verkocht omdat ik weer terug wilde naar Vespa. Inmiddels het forum ondekt en veel kennis opgedaan dus er moest een nieuwe Ciao komen.

—————— Parel! ——————

Een kort poosje een mat zwarte ciao gehad waar ik verder niets aan heb gedaan. Er zal een 43mm DR op en trok hard op maar haalde het lang niet bij de groene Ciao. Hier is alleen eens de sproeier van vervangen omdat deze nog orgineel was, de vorige eigenaar had blijkbaar geen kaas gegeten van afstellen. Deze zwarte Ciao verkocht en daarvoor een orginele ciao (Haar naam is Parel) met geel kenteken aangeschaft. Deze heb ik nog.

Deze is zoveel mogelijk orgineel gelaten, de kleur is parelmoer vandaar Parel! Ik heb de ciao gekocht met het orginele gereedschap en bakje ook het stuurslot sleuteltje zat er ook bij en dat voor 120 euro :). Bandjes vervangen en Oldtimer kappen gemonteerd. Ik wil deze ciao graag zo laten alleen zit er aan te denken om “Parel” om te keuren naar Snor kenteken en deze als stad/boodschappen brommer te gebruiken..

De setup is 50cc Orgineel, 12.10 Carb en een Proma City power met Poelie 80. Alles werkt en loopt erg netjes ong 50kpmu. Er heeft een poosje een vario onder gezeten zoals je kan zien in de banner. Deze vario komt weer onder de super bravo zodra die af is.

Parel heeft ook al even kennis gemaakt met andere Vespas tijdens de lauwersoog toer.

Hier was Parel te zien (Helemaal Rechts) naast de oogverblinde roze ciao.

—————— Het Superbravo project. ——————

De bravo zag er bij de aankoop zo uit, rood frame met rood verkleurde velgen. Er zat een witte kappenset op en had er zwarte voor en achter spattborden bij gekregen. Ook de rood met witte helm zat er bij van het merk Nolan, deze paste helemaal bij de Bravo.

De setup: Er zat een standaard belgen blok onder, 12mm inlaat 12.12 Carb en een te grote poelie (94mm). De uitlaat was een standaard cross look ding, dit stelde niet veel voor maar gaf genoeg koppel i.c.m. de grote poelie.

De plannen met de bravo.
      Een kickblok zoals hoort bij een superbravo, ook wil ik de bravo weer voorzien van een vario. Deze heb ik er al een poosje onder gehad. De vario is een malossi voorvario, 10.5:1 vertanding en een orginele variokoppeling.

Wilk1985
      Moderator

Mooie fotos heb je erin staan! Ik vindt vooral die Superbravo in de banner vet, wat zit er om het stuur gevouwen?? 😛

Ciao van je broertje is ook echt strak met die 10 spakers.

W-Y
        Topic starter

Dankje! Dat is een zwart bravo spatbord, mijn bedoeling met de bravo is om de zwarte kappenset te gebruiken en de kleur combinatie dan zwart met rood te houden. Er komen nog meer fotos aan maar dat komt later 🙂

pepko
          Donateur

leuke perso, en supervette bravo heb je!
            Parel mag er ook wel wezen, ze heeft een erg apart kleurtje.
            de ciao van je broertje is ook mooi, 10 spakers doen een ciao altijd goed :thumb

gr. pepko

SpeedyVespa
            Donateur

zooo dat zijn mooie brommertjes 😀
              Vooral de parelmoer ciao vind ik een zeer mooi ding 😀
              Ga zo door man 😀

Florian
              Moderator

Goed begin van een perso met een aantal mooie foto’s ertussen:thumb
                Heb je geen foto’s van je blokje, van het kotteren en dergelijke?

W-Y
                Topic starter

@ Florian, Jep die komen natuurlijk ook nog! 🙂 Bedankt voor de leuke reacties!

Edit: Zie volgende post!

W-Y
                  Topic starter

—————— Bewerken van de Carters ——————

Na de lauwersoogtoer miste ik echt veel vermogen ten opzichte van de rest. Hierna meteen opzoek gegaan naar een kickcarterset, compleet met kickas en rondsel. Om het blok van meer

Martino
                    Moderator

Heb je al niet een een foto van hoe je Superbravo er bij staat? Een mooie inclusief HM straight?

W-Y
                      Topic starter

@ Martino, nee helaas nog niet hoop over twee week alles wel af te hebben. Ik heb de hele brug verlast, daar zat ook veel werk in! De handmade is trouwens nog niet de mooiste die mag ook nog wel wat aandacht hebben!

Na de holwerd toer bleken er nog een paar gebreken, er zit speling op de lange as en het bigend van de kickkrukas. Hier moet eigenlijk een nieuwe in, ook de bewerkte polini cilinder vindt ik nog te hoogtoerig en ga opzoek naar een orginele 46mm polini.

RaymonBlaauw
                        Bijdrager

netjes gedaan hoor die carters (Y)

zal nog wel even het iets gladder maken in de inlaat tis nu zo hobbelig en bobolig 😛

hansieb
                          Moderator

Zoals ik al op de meeting zei verleden jaar “die bravo roeleert bruut”!

bart#24

hey,

leuke brommers heb je!

ga zo door!

mvg

speedbuxy
                              Bijdrager

Nette perso:thumb toen ik voor het 1 keek stopte het bij de foto van de blauwe opknapper en dat je daar wel wij mee was.
                                Maar hij is mooi aangevuld zie ik wel:thumb
                                En die Batavus sigaar pijpjes hebben zeker een nice sound die staat mij ook nog goed bij ano 17jaar later.
                                Ik heb daarom laatst ook z,on pijpje gekocht op mp en hang die van het voorjaar eens onder de Citta om te zien of ie dan ook zo lekker klinkt.

citta1234
                                Bijdrager

Die carters heb je netjes gedaan!
                                  Wat voor diameter boor heb je gebruikt om de cilinder passend te maken?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.