Vespa-Ciao.NL
:: wyber’s chopper ciao

Home Forums Perso’s Projecten wyber’s chopper ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 161)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wyber
    Topic starter

ahh kijk “lucht happer” dat is het woord wat ik zocht.

vandaag maar gelijk even wezen sjoppen 😀 even wat basis spul gehaald
      – Handvatset Aluminium
      – Cilinderkoelkap
      – Benzinefilter
      – Krukasmoer
      – Lagerset Krukas Citta
      – Vliegwieldeksel
      – Vliegwielspie x2
      – Vliegwielrubber
      – Vliegwieltrekker kon me oude nergens meer vinden 😕
      – Benzinekraan
      – Kabelbevest voor en Achterrem

de papkarre
      Bijdrager

foto’s en hoe ga je die luchthapper maken?

hansieb
        Moderator

Ik zou zeggen ga aan de gang met polyester en plamuur 🙂 dan komt er wel wat leuks uit.

de papkarre
          Bijdrager

ik zat te denken aan pur en dat dan bijsnijden en plamuren of werkt dat niet

wyber
            Topic starter

kippegaas, purr, polyester en plamuur en dan heeeeeeeeeel veeeeeeel schuren :'( maar ik zeg het vast dat is iets wat op het einde komt. zat er waarschijnlijk alwel een paar stukjes plaatstaal op zetten voor de bevestiging.

vespaciao4ever
              Bijdrager

schuren ? je moet gewoon laten zandstralen…

hebk ook gedaan en het resultaat is mooi 😉 : klik hier en bekijk de laatste foto’s

wyber
                Topic starter

ik heb een kleine straal kabine + compressors tot mijn beschikking, maar een eigengemaakte “luchthapper” wordt schuren daar is weinig aan te stralen denk ik zo.

vraagjes die nog open staan

nog een laatste en crusiaal vraagje gaat de hoek van de voorvork niet te groot zijn?

nog een vraagje… hoe kijken jullie aan tegen het verlengen van het frame? (15cm extra vlak na het blok) zoals op onderstaand plaatje) (tnx Japieoh voor je plaatje in paint)

Tim
                  Bijdrager

wat voor blok komt er onder want met een snel blok zou ik het niet wagen om die voorvork onder z`n grote hoek te zetten:p

barry
                    Donateur

Natuurlijk een snel blok eronder.Onder zo’n hoek is sturen heel moeilijk.Maar zorg dat je de kracht van het blok kunt gebruiken voor trekkracht,-en niet voor snelheid.Ook is het verlengen zéér mooi,zo komt je brommer een stuk lager.Zo maak je een echte lowrider.
                      Dan zo’n mooie dubbele uitlaat eronder.Lijkt me mooi worden zo.
                      Als je gaat verlengen,denk dan zeker aan een automatische riemspanner als je niet met vario gaat rijden,want anders begint je riem te klapperen.
                      En maak nu maar dat je terug aan het werk bent,ipv op die pc te zitten tokkelen.

JP
                      Bijdrager

volgens mij is de hoek die je wil maken wel te doen, vergt gewoon wat ervaring tijdens het rijden

ben zeer benieuwd naar het resultaat

ziet er tot nu toe al te gruwelijk uit 😀

wyber
                        Topic starter

er komt een redelijk snel blokje onder, maar zoals barry zegt ga ik voor trekkracht en niet voor snelheid, het wordt een chopper heh :relax

Fredzzz
                          Moderator

Ik vind wel dat je zo min mogelijk polyester en plamuur moet gebruiken, in tegendeel zelfs; niets.
                            De echte chopper bouwers gebruiken ook gewoon plaat staal of aluminium wat ze met de hand zo perfect bewerken tot de uiterste hoeken dat ze geen correctie hoeven te voeren met polyester/plamuur.

Dat is uiteraad wel erg moeilijk om te doen en makkelijker gezegd dan gedaan… maar ik zeg maar.

Had je al een mooi stuur ingedachten? Een lekker breed hoog stuur neem ik aan… Zijn genoeg fiets zaken die deze sturen hebben. http://www.thechopperdome.com (in Amsterdam, waar ik ook custom fietsen van heb) hebben veel keuze wat betreft choppers etc.
                            De koplamp die ik op mijn oude Ciao had, op Barry’s Ciao nu, zou ideal zijn voor jouw chopper creatie vind ik…

TimoO_
                            Donateur

zelf een stuurtje bouwen. en inderdaad wat fredz zegt zoveel mogelijk met aluminium/plaatstaal doen.

stuurtje zal ik gewoon 1 lange gebogen buis maken. en die tekening wat je gemaakt heb op paint ziet er wel mooi uit met die stang zo vind ik zelf.

wat doe je trouwens met de kappen als je je brommertje verlengt?

wyber
                              Topic starter

ik heb een werkplaats tot mijn beschikken ik heb geen beschikking over die mooie apparaten die ze bij OCC op dicovery hebben…. dus plaatstaal en alu schuif ik eerst op de lange baan.

en mijn kappen verlengen jah goed punt, dit moet zeker wel te doen zijn met polyester.

TimoO_
                                Donateur

een beetje buigen moet toch wel lukken? staalschaar zal je vast en zeker ook wel hebben.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 161)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.