- Dit onderwerp bevat 457 reacties, 66 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door Daan777.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 februari 2007 om 22:00 #445494
Jaa zeker komt die voor ook nog , heb nogsteeds geen remplaat :o.
Bedankt voor je reactie 😀15 maart 2007 om 20:39 #446112Update 15-03-2007 :
Afgelopen tijd weer wat doorgesleuteld:D
Kickstartblok liep niet goed , lagers waren verrot dus kwamen er lekkere geluiden uit t blok.
Naja , blok eronder vandaan gehaald en helemaal gereviceerd. Nu zit ie er alweer onder en loopt vrij goed gelukkig 😀 loopt alleen nog een klein beetje rauw, daar moet ik nog maar ff naar kijken.Frame is ook aangepast voor kickstart , moet alleen even een gat boren voor de blokkeerpen.
Heb van die schuimpjes voor op de remhevels en een rooster voor op het achterlicht gekocht.

Heb de plaatjes + dempertjes ook binnen , bedankt yopido en thomas

In het voorwiel even een nieuwe as + lagers gezet , dacht ik eindelijk te kunnen rijden….. nee dus:con.
De remplaat is dus krom…:(( vanmiddag ff langs een brommerhandelaar geweest en die zou nog ff voor me kijken en die had er nog een liggen als het goed was.Meer foto’s zal ik binnenkort ff maken.
Nu maar goed gaan leren voor me certificaat nog kleine 2 week en dan eindelijk 16 😉
Hou jullie op de hoogte
15 maart 2007 om 21:52 #446113ziet er allemaal goed uit!
25 maart 2007 om 20:34 #446336Update 25-3-2007 :
Gister en vandaag weer lekker gesleuteld in het zonnetje 🙂
Wat er is gedaan :
– Voorwiel pas gemaakt voor ciao-remplaat
– Voorwiel erin gezet
– Nieuwe as in het voorwiel
– Dempertjes gemonteerd
– Simo 100cc van thomas gemonteerd om te proberen.
– Nieuwe binnenband achter , ventiel was geknapt :conFotootjess :

Wiel is nu helemaal goed gelukkig.
De dempertjes zitten er ook op alleen ze staan ietsje scheef naar buiten (van bovenaf gezien).
De 100cc simo van thomas is echt een stille pijp 😀 echt een heerlijk geluid komt eruit. Trekt ook niet onaardig op , rijd echt lekker alleen niet echt hard grof geschat een 50-60 denk ik. dit komt omdat hij niet goed op toeren komt , zit een poulie 60/65 op. kon zo snel geen snaar voor poulie 80 vinden dus die haal ik morgen wel ff denk ik.Dinsdag 16 dus al druk aan’t leren hehe !:D
25 maart 2007 om 20:38 #446337ik vindt de racing bij jouwe mooier staan 🙂
Deze is wat te veel van het goede voor een ‘originele look’ ciao’tje.
Velgjes zijn wel nice zo bij het donkerblauwe!25 maart 2007 om 20:42 #446338Nu nog de lc erop.Krijg je ook een ander geluid namelijk.
Het begint er allemaal mooi uit te zien.25 maart 2007 om 20:53 #446339@Plinie ciao , klopt thomas zei het ook al 😉 maar het geluid is echt mooi & rijd nog niet eens zo slecht 😉 velgjes vind ik zelf ook echt leuk staan 😀
@ Barry , ik ga volgende week denk ik bezig met de beugel voor de radiateur 😉 Krijg je daar een ander geluid van ? dat wist ik nog nie 😀
Kickstart as moet ik trouwens ook nog monteren 😉 dan komt de citypower er weer onder en mischien ook ff een 50cc’tje. aangezien het wel een snor is en ik nog geen begrenzer oid heb. geen zin in dikke boete’s ,moet elke dag door de binnenstad namelijk :con
12 april 2007 om 21:26 #446813Update !
Heb een simonini proline gekocht !
Foto’s :

Heb hem nog niet goed kunnen testen , dit komt nog.
Ook heb ik vanmiddag samen met een kamaraad de blokkeerpen gelast.
Moet nu alleen nog ff de kickketting spannen en dan is dat ook klaar..Een kleine vraag :
Als je big end lager af is wat voor gevolgen heeft dit en hoe merk je dit ?Ik heb namelijk sinds vandaag wat rare geluiden uit mijn brommer horen komen.
blok is net gerevisieert +- 50km terug.
Of kan het het small end lager zijn ? deze heb ik nog niet vervangen maar zat op het blok toen ik hem kocht, de cilinder was toen 50km oud.
Dit geluid heb je alleen als de brommer stationair loopt en als je echt langzaam rijd 5-10 km/u, als je 30-35 rijd heb je er geen last van..
K hou jullie op de hoogte;)
12 april 2007 om 21:31 #446814Een gaar big end heb ik nooit gehad, maar wel ratelen bij stationair door gare lagers, dus misschien zijn ze niet goed gemonteerd ofzo?
Ziet er goed uit zoals altijd, en 10 spaaks rule!
12 april 2007 om 21:35 #446815Nja , thomas heeft het gereviseerd… en het is niet echt ratelen ofzo.. 😕
Blok ging wel moeilijk in/op elkaar..
Moet wel zeggen dat brommer voorderest goed loopt, goed stationair enzo.
(Thomas , post jou reactie ook maar ff.. wat jij er van denkt)Vind hem er nu ook vrij goed uitzien kwa uiterlijk 😀
12 april 2007 om 21:38 #446816ziet er nice uit mooi dingetje is dat die van tim:P
12 april 2007 om 21:40 #446817Jup die van tim ja 😀
Glanst mooi op de foto :relax net met blanke lak gespoten 😉12 april 2007 om 21:41 #446818Klopt, uitlaatje ziet er zeer gelikt uit.
(binnenkort ook maar eens uittesten)De krukas lagers zijn nog goed, heeft geen zijwaarste speling en ook geen aantrekkende speling.
Ik dacht zelf aan het small end (zuiger) lagertje, die is nog nooit keer vervangen en dat die ook gewoon rauw loopt
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 april 2007 om 21:46 #446819Tja , morgen maar ff een nieuw lagertje halen en nog ff erop zetten denk ik.
Dit weekend touren in omgeving zuidlaren dus…
Jammer dat het nu gebeurt..:P17 april 2007 om 17:38 #446912Nieuw lagertje zit er inmiddels op 🙂 Ook gelijk ff nieuwe pakkingen gekocht.
Toen was de ringel zo goed als weg 😛 Dus brommer meegenomen naar zuidlaren , daar aangekomen even naar het tankstation gereden… en ineens begon hij echt hard te tikken en gek te doen, toen maar ff terug gelopen naar zijn huis. Ik daar ff andere koppeling erop gezet van een die kamaraad, tikte die eerst niet en na een tijdje weer wel :??? Toen mijn eigen koppelingshuis en zijn koppelings plaat + schoentjes etc erop gezet, toen was het helemaal goed. Maar na een middagje rijde begon ie weer langzamerhand rustig te tikken. bleek dus dat de moer , een zelfborgende steeds een heel klein stukje los ging zitten.. was wel zonder ring , maar het blauwe stuk zat net over het schroefdraad. Voorderest rijd hij nu goed ! 😀
Daarom ook lekker een flink stuk gereden in omgeving zuidlaren. Mooi landschap gezien en het was ook nog eens super weer ! 8)Fototjes :

Wat nog moet gebeuren :
– 80 poulie erop , brommer komt soms niet helemaal op top toeren waardoor hij niet lekker doortrekt naar de top.
– Beugel lassen voor de radiateur
– As onder de brommer maken , voor stevigheid van het kickstart gedoe.
– Kickstart ketting op spanning zetten.
Vraagje : Hoe kan ik dit het makkelijkste doen ? de v-snaar staat al op zijn strakst dus het blok kan niet verschoven worden.. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.