- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door bastiaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 september 2011 om 14:10 #284631
Hej ik ben Wouter, 17 jaar en vorig jaar september volgens mij kocht ik mijn eerste en nog steeds enige Citta.
Geen foto’s helaas (sws niet het grootste gedeelte van mijn sleuteljaar, dus in het begin beetje veel tekst misschien) maar wat ik nog weet:Motorisch:
Electronische Bromcarters
Bewerkte 50cc
13/13 carbu met Malossi filter
Homoet uitlaat
Bromklok
Poelie 90
Snelheid: rond de 40Optisch:
Zwart frame
Rode velgen
De std rode details (kroonstukken, bagagerek etc..)Prijs: 375 euro
Ik was er echt heel blij mee. Tot.. direct diezelfde avond het gas bleef hangen, snapte er niks van (had sws nog geen verstand van dat soort dingen). Uiteinderlijk zat het gasheveltje vast. Dag 2: lekke band. Dag 3 benzine op. Week 3 volgens mij: ongeluk.
Heerlijk zo’n citta -.-Ik ging samen met de vader van een vriend eens even de boel onder handen nemen en zodoende begon ik erg veel interesse te krijgen en leerde ik veel nieuwe dingen.
Maar ik wilde natuurlijk meer. Ik wilde sneller. Dus de aanschaf van een 43mm polini cilinder was al gauw geklaard. (Van Ollie-gasselt) Wel direct weer een sleutelfout: zuiger verkeerd om erin.
Even kort wat ik verder heb gekocht in grote lijnen (want ik weet ook wel dat lappen tekst jullie waarschijnlijk geen fuck interesseren.
Een cp speedengine van Emileee (rotte kruk, dus koppeling was al gauw vastgeslagen)
Een std vario van Vespa-avanti (omdat ik geen zin had blokje te reviseren)
Was ik echt superblij mee, wilde al heel lang vario.

M’n homoet opgeknapt en geruild voor een top one met Bastiaan
Opgeknapte homoet:

Top one:

Ligt ook nog Teknoetre bij van Jeroen.
Gisteren Jmpb brugje binnengekregen van Javad.
Mét nog goed uitziende bokstandaard.

Direct er maar onder gehangen:

M’n oude doorgescheurde brug… -.-

Dat was het even voor vandaag.
Snel even de zooi weer in elkaar zetten (:#Zaterdag 24 september 2011
Blokje er maar weer afgehaald, want er komt een kickblokje deze kant op =D
Iemand interesse in een cp SE? (is inmiddels verkocht)
Ook komt er aankomende week en hele meuk electronische zooi binnen.
Of nou ja, veel.. genoeg iig om een CDI-begrenzer en een led-achterlicht te bouwen (:#Woensdag 28 september 2011
Ik wil net we gaan van huis, stopt er een DPD busje voor de deur. Wat kwam die brengen?

Een elec kickblokje!
(tnx Martijn!)En wat later de middag door de bus:

#Zaterdag 8 oktober 2011
Wat een gekloot met dat kickblokje ;p
Valt nog niet mee die er lopend onder te krijgen. Uren eraan gesleuteld iig, maar zie hier het resultaat:

Hij loopt alleen nog niet super, nog afstellen etc. En het stepje veert niet terug. Niet zo’n groot probleem maar toch nét iets minder relaxed.
De uitlaat wordt uiteraard nog vervangen door de Top One, en de cilinderkop wordt wellicht nog een keertje gespoten (niet dat je er zoveel van ziet, op de foto is het erger dan in het echt)#Zondag 9 oktober 2011
Mijn achterkoppeling schaaft langs de jmpb brug. Uitermate jammer, moet even beetje wegslijpen.
Heb tevens vandaag een LEDachterlicht in elkaar geflanst.
Toch wel vet (:Voorkant (W van Wouter, 1 ledje is wat zwakker helaas..)

En de volgende keer ga ik even wat netter doen, is zo nog een beetje een zootje.
17 september 2011 om 15:19 #489836Dat heb ik nog niet eerder gezien dat een brug zo doorgescheurd was.. Wel beter dat je nu aan de JMPB brug gaat ze zijn veel beter ik weet zeker dat je het verschil zult merken.
Ben benieuwd hoe je Citta erbij staat als hij helemaal in elkaar zit 🙂
17 september 2011 om 15:47 #489837Maar het blokje erin krijgen is wel 6 keer zo moeilijk… -.-
17 september 2011 om 17:14 #489839Hehe inderdaad je standaard achterbrug buigt lekker mee als je een beetje kracht erop zet en dan kan je het blok er met de hand in duwen 🙂 JMPB achterbrug is niet zo flexibel maar het lukt wel :).
Ik moest ook de gaten groter veilen om de uitlaat, middenbok en trapas erin te krijgen maar als het zit gaat het ook niet zo makkelijk meer los en dat is een fijne gedachte hehe
18 september 2011 om 18:22 #489855het teknoeter setje misschien van jeroen die top one heb je met mij geruild;) maar leuk projectje
19 september 2011 om 14:15 #489866Sorry namen verwisseld ;p is aangepast
19 september 2011 om 15:19 #489868haha geen probleem succes verder!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.