Vespa-Ciao.NL
:: Winter is coming!

Home Forums Algemeen Nieuws Winter is coming!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

De verdoemde sneeuwvlokjes vallen weer uit de lucht, de kut kou is weer terug gekeerd zoals elk jaar. Handschoenen aan en toch zo tandenknarsend koud! Het houdt maar niet op.
      Je Vespa vindt het vaak niet zo erg, of wel?

Wat doe jij met de winter aan je Vespa of Brommers?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

EJ
      Bijdrager

Het vervelende winter weer is weer terug. 🙁

Bij mij gaan de vespa’s dan in de winterstalling en wordt er onderhoudt gepleegd aan verschillende onderdelen, de werkplaats een beetje opruimen en verschillende motorblokjes klaargemaakt voor wanneer de eerste zonnestralen zich weer laten zien.
        Hoop dat deze niet te lang op zich laten wachten.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Iets minder vloeken mag ook wel flick er kijken ook mensen onder de pegi 16 norm op het forum.

En bedoel je wat men doet qua sleutelen of qua preventie van roest e.d want daarover is al een sticky ;)!

Crullie

Ben begonnen om mijn ouwe bruin/beige ciao uitelkaar te trekken om alles weer mooi en degelijk te maken. Krijgt wat meer kleur en eens de verlichting maken want dat heeft het nog nooit gedaan.

SpeedyVespa
            Donateur

Ik heb mijn citta helemaal tot het kleinste schroefje uit elkaar liggen.
              Alles weer schoonmaken en monteren.

pepko
              Donateur

spatlap monteren en deurbroezen

jeffrey citta
                Donateur

De citta naar binnen, en de winter ciao naar buiten 🙂

Wilk1985
                  Moderator

-Veel klein prutwerk binnenshuis (poetsen/revisie/nog meer poetsen/sorteren)
                    -De nieuwjaarstour rijden

Ik heb nog wat dingetjes die ik hier wil plaatsen maar waar nog wel wat tijd in gaat zitten dus dat komt mooi uit :D.

beunhaaz
                    Bijdrager

Weet dat mijn brommers dit nooit leuk vinden. Bij de eerste sneeuwvlokje beginnen de problemen ieder jaar. Staat die stil en skip ik de sneeuw dan heeft die geen problemen. Ik zou haast zeggen dat die het voelt 😛

DarkMagician6
                      Bijdrager

Ik ga waarschijnlijk gewoon duct-tape op de roest gevoelige plaatsjes rondom de wielen plakken om ze te beschermen tegen de pekel.
                        Verder ga ik ook nog kijken of ik een mooie spatlap kan maken voor bij het voorspatbord.

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Ik had de ‘mazzel’ dat mijn achterklok wat lekte mijn wiel is hierdoor dusdanig goed ingevet met prut en vet dat ik daar geen roest meer verwacht :D.

Verder is mijn plan mijn Si project langzaamaan wat te verbeteren.

speedbuxy
                          Bijdrager

Lennaert :
                            Iets minder vloeken mag ook wel flick er kijken ook mensen onder de pegi 16 norm op het forum.

Thomas heeft al een paar jaar winters van 30 graden dus die voelt nu weer hoe erg het hier eigenlijk wel niet is:lol
                            Qua brommers heb ik een hol gegraven en ze daar in gezet:lol
                            Haast ook nog serieus, want door de vele spartamet,s en de als laatste aan geschafte aprillia scarabeo kan ik me kont niet meer keren in beide hokken.
                            Dus ik wacht met smart op het voorjaar om hier opruiming in te kunnen houden.

daver1
                            Bijdrager

Ik ga gewoon door weer en wind met de citta, fietsen of ov naar het werk is geen optie.
                              Wel dit weekend even de boel lekker schoon maken en nieuw bougietje e.d. er op.

Dan komt ie de winter wel weer door, alleen het uitlaatje vind de pekel niet zo fijn.
                              Deze zal in het voorjaar wel weer aan vervanging toe zijn.

tompiebozzel
                              Bijdrager

Blij dat ik een auto heb, mijn citta komt niet veel buiten met dit weer in elk geval:thumb

Rizla
                                Donateur

Rij gewoon lekker op mijn citta. Af en toe even wassen. En geregeld alles met wd40 insprayen vooral de uitlaat met dit zoute weer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.