- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 mei 2013 om 15:31 #465277
niet om jou ervaring in twijfel te nemen hoor, maar even over je problemen met je 43polini. 1:25 olie mixen & ook nog een te grote sproeier monteren klinkt mij ook alleen maar als warmloper.
een cilinder te veel olie geven zorgt ervoor dat ie niet genoeg koeling krijgt. te grote sproeier heeft hetzelfde effect & dus dubbel op. dus als jij gewoon 1:40 en ook een maatje kleinere sproeier moet dat goedkomen.
voor zover ik weet gebruiken alleen crossmotoren die mengverhouding (correct me if i’m wrong).
6 mei 2013 om 16:09 #465170Niek je verklaring klinkt erg logisch, en hoewel ik al meer als 10 jaar aan Vespa’s sleutel heb ik nog nooit met meer als 50cc gereden 🙂 Dus dit zal ik ook zeker meenemen als ik de 43 Polini een 2e kans ga geven.
Wat ik wel vreemd vindt is dat ik altijd cilinders zo inrijd, en het de eerste keer is dat het fout gaat. Terwijl het buiten 0 graden was en de motor totaal geen toeren maakte…
Bedankt voor het meedenken alvast!
16 mei 2013 om 14:15 #468624Vandaag was het zover, de zwarte snor SI naar de RDW! Meneer Guido ging ook mee voor de gezelligheid, en hoewel het niet de eerste keer was dat ik daar stond, ging het vandaag toch anders als anders!
Ten eerste bleek dat hij al een keer op kenteken gestaan had, en daarna was vernietigd! En dat was geen probleem, maar het scheelde me wel 70 euro omdat hij al in de computer stond dus dat is mooi meegenomen.
Maar daarna gebeurde er nog iets wat ik niet verwacht had dat het ooit zou gebeuren, hij werd namelijk afgekeurd! De laatste keer ging het zo ontzettend gemakkelijk en hoefde ik de motor niet eens te starten, dus ik moet zeggen dat ik nu niet heel veel tijd had gestoken in het keuringsklaar maken. Hij werd afgekeurd omdat ik een paar spaken miste in het achterwiel. Nou wist ik dat wel, maar zoals ik zei had ik niet verwacht dat ze moeilijk zouden gaan doen.
Echter heb ik een paar dagen geleden een set mix velgen gekocht van Beun_Ciao en die lagen al in de auto, dus ik kreeg de keurmeester zover dat we de velg erin mochten zetten en dan zou de Si alsnog goedgekeurd worden. Toen we eraan begonnen bleek dat de keurmeester toch geen zin had om te wachten tot we de klok en de banden gewisseld hadden waardoor we weer verder konden, hij was toch goedgekeurd 😀
Daarna hebben we toch even de velgen, het bananenzadel en de rest eropgezet, ik weet dat de veren op zijn kop zitten maar het kan niet anders bij deze veren!
Nu nog even wachten op de papieren en dan kan mijn zus lekker touren zonder helm!
Nog even een fototje van het eindresultaat met Guido’s Si erbij voor de gezelligheid:
16 mei 2013 om 14:53 #492029Dus zo zie je maar weer dat het ook MIS kan gaan 😛 . Zal je wel even gezweet hebben toen ze zijden van dat hij niet gekeurd werd 😛
16 mei 2013 om 15:14 #492032Aii.. Dat was even billenknijpen dus:P Beter dat hij alsnog goed is gekeurd
16 mei 2013 om 15:58 #492034Ik vond hem met spaak wielen toch mooier;)
Blijven die 3 spaaks velgen eronder zitten?16 mei 2013 om 16:22 #492037Ja ik werd wel even zenuwachtig maar ik weet dat die lui bij de RDW over het algemeen niet moeilijk zijn en ik had wel verwacht dat er over te praten zou zijn :D.
Ik ben er ook nog niet uit of ik hem nou mooi vindt of niet, maar het belangrijkste is dat mijn zusje er samen met haar vriend op kan en vandaar de 3 spakers, Citta zadel en veel te hoge veren :D. Maar mijn stijl is het ook niet helemaal…
16 mei 2013 om 17:52 #492041Wilk1985 :
Ja ik werd wel even zenuwachtig maar ik weet dat die lui bij de RDW over het algemeen niet moeilijk zijn en ik had wel verwacht dat er over te praten zou zijn :D.Ik had voor het ‘geval dat’ steekpenningen bij me 😀
16 mei 2013 om 18:46 #492042Wilk1985 :
Ik ben er ook nog niet uit of ik hem nou mooi vindt of niet, maar het belangrijkste is dat mijn zusje er samen met haar vriend op kan en vandaar de 3 spakers, Citta zadel en veel te hoge veren 😀Buiten dat zo’n zadel er niet uit zit, zit je ook nog eens beter op de bagagedrager!
Ik heb dezelfde Si gehad -ook met belachelijke veren zodat er iemand achterop kon- en die bagagedrager was echt ideaal 🙂 Breed genoeg om comfortabel op te kunnen zitten (niet zoals zo’n smal Ciao bagagedragertje dus) en door het ‘handvat’ achterop kun je er niet af glijden.
Dit was een werkpaard, duidelijk geen paradepaardje.
Dus sloop dat zadel er maar weer vanaf haha. Spaakvelgen vind ik persoonlijk veel mooier staan bij deze Si, in wat voor staat dan ook.
Ps. Dat hij afgekeurd wordt als je meerdere spaken mist, vind ik zo gek niet :con Ik heb nooit problemen gehad met keuren, maar dan maak ik ze toch altijd netjes in orde.
Maar, proficiat met de goedkeuring
16 mei 2013 om 19:39 #435723Ik vind de 3 spakers niet verkeerd staan. Ik heb zelf ook altijd 3 spakers in mijn si gehad.
24 juni 2013 om 20:40 #492311Nog een week tot de Flevo tour!
De Si is er in ieder geval klaar voor, hij is gewassen en uitgerust met een gestraald + geveild CP blok, nieuwe krukas en lagers erin en een nieuwe Euro 50 die ik net ingereden heb! Dit loopt in combinatie met de Speedcontrol/Fire een nette 55/60 dus ik ben voorlopig tevreden.
Ik heb nu een Optibelt variosnaar erin zonder “tanden” en ik hoopte dat hij wat minder zou klapperen als het exemplaar met tanden. Maar het geklapper blijft zodra ik het gas dichtgooi.Nou heb ik hier een briljante oplossing voor, gewoon het gas niet dichtgooien :D. Maar dit is helaas niet altijd mogelijk dus ik ben toch wel benieuwd of ik hier iets tegen kan doen. Mijn Superbravo (standaard bravo brug, Malossi vario) Heeft nog nooit geklapperd.
Bedoeling is wel om in de toekomst weer de Polini 43mm eronder te hangen maar voorlopig ben ik zeer tevreden over de Euro 50.
Nog even een fototje van de fris gewassen Si die net als ik niet kan wachten tot zondag om te touren 🙂
24 juni 2013 om 23:05 #492314Wilk1985 :
Nou heb ik hier een briljante oplossing voor, gewoon het gas niet dichtgooien :D.Ik heb niet echt verstand van het vario gebeuren van Vespa, maar vind die oplossing eigenlijks best wel een goeie:lol
Maar beestje staat er weer netjes bij daar kan je zondag wel mee voor de dag komen
25 juni 2013 om 00:39 #492317Wanneer je de motorscherm bij de kant van de overbrenging eraf hebt, klappert de snaar dan nog?
Je zal het blok iets verder naar voren kunnen zetten bijv.
Hij staat er idd netjes bij, maar zal je ook niet eens een bagagedragerrekje oid monteren? Of nog beter direct die pizzabak er weer op. 😉 Tijdens toertjes trouwens wel erg handig.
25 juni 2013 om 06:19 #492319Ja ook zonder motorscherm klappert hij, hij klappert echt tegen de brug aan. Als ik mijn blok verder naar voren leg klappert hij ook, en nu staat mijn v-snaar precies zoals ik hem wil hebben.
Dat bagagerekje komt er denk wel weer op, beetje afhankelijk van hoe ik het vindt staan als mijn nieuwe zadel erop zit. En dat komt er pas op als hij gecoat is.
Pizzabak zou wel een uitkomst zijn tijdens toertjes maar geeft je brommer de aerodynamica van een flatgebouw dus dat laat ik nog even achterwege 😀
25 juni 2013 om 07:52 #469111Kan je niet een ring plaatsen op het bevestigings punt voor het moterscherm zodat deze wat verder van de brug afkomt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.