Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 Si 1993

Home Forums Perso’s Projecten Wilk1985 Si 1993

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

oh, je hebt waarschijnlijk engels (linksom?) draad. wat je zou kunnen doen is de as van een poulie naaf over zetten, of hopen dat je zo’n moer vind.

is het lager dat achter je moer zit nog wel in orde? omdat je zei dat het wiel niet zo soepel daaide etc.

Wilk1985
      Topic starter

Ja het lager is wel in orde, maar ik kan de moer niet aandraaien zoals het hoort.Ik hoop dat ik een keer zon moer tegenkom ja. Ik heb inderdaad Engels draad.

Wilk1985
        Topic starter

Het blok wat van de Ciao mix afkomt loopt! Het heeft zo ongeveer de hele middag geduurd heb van alles zitten proberen maar nu loopt hij super! En het is geweldig als je zon blokje 7 jaar niet gehoord hebt en het dan weer lekker loopt. Heerlijk soepel die electrische ontsteking.

Uiteraard moest ik even een groot rondje rijden, die sneeuw interesseerde me even niet zoveel meer haha eerst testen!

Maar het woord snelheid is nog steeds niet in 1 adem te noemen met deze brommer, ondanks de vario, Eurocilindro 50 en de Fire. Optrekken gaat iets lekkerder maar veel meer als met poelie stelt het niet voor. Maar het doel van vandaag is gehaald, dat was dat dit blokje moest gaan lopen. Nu kan hij er weer onder vandaan en gaat het Ciao oldtimer blokje getest worden.

Dus ik had een geslaagde dag vandaag, en ik heb nog een foto aangezien een perso update zonder foto hetzelfde is als een F12 Berlinetta met een lekke band.

Op deze foto ziet het er zeer beun uit allemaal, maar dit is alweer in orde nu.

pepko
          Donateur

hey, wat is je exacte setup?
            misschien is je vario niet helamaal lekker afgesteld ofzo?

Wilk1985
            Topic starter

Mijn exacte setup momenteel:

Electrisch Mix Bromblok (rij gewoon op mengsmering)
              Gianelli Fire
              Eurocilindro 50 (Net ingereden)
              13/13 @ 63 (Mooi koffiebruin)
              Malossi Powerfilter met gaasje
              Standaard vario met nieuwe rollen en nieuwe Optibelt v-snaar (En ondertussen de bijbehorende bus erachter)
              B6HS

Aan het blok is niets geveild, maar ik rijd nu ongeveer 50 schat ik en er zou toch meer uit te halen moeten zijn lijkt mij.. Ik heb nog een Malossi v-snaar liggen daar kan ik het ook nog eens mee proberen maar het lijt mij dat dit niet heel veel uit zou moeten maken.

pepko
              Donateur

jup, je rollen zijn te zwaar, en een standaart voorvario is verre van optimaal.

vin_benzine
                Bijdrager

Als je std vario met 8 rollen hebt: Haal er eens 4 rollen uit, zodat je wel nog om en om een rol hebt zitten.

Met std rollen op mn citta was de vario al uitgewerkt op 35km/u. Je variotoerental ligt dan veeeel te laag om hard op te trekken. Met 4 rollen was het autowheelies tot en met. 😀

Wilk1985
                  Topic starter

Dit zal ik van de week eens proberen, ben eigenlijk al aan het denken om een Speedcontrol te bestellen 😛

Martino
                    Moderator

Ooh je hebt nog niet eens een snelle vario? Geen wonder dat de vario-overbrenging tegen valt. Haal idd zo’n Polini vario of vergelijkend type en begin dan met afstellen. Ik denk dat je dan wel anders gaat nadenken over een variosysteem in plaast van mono.

Wilk1985
                      Topic starter

Rond mijn Si is het vrij stil de laatste tijd, deze foto is al een tijdje terug genomen maar dit is de laatste foto die ik heb dus ik zet hem er bij voor de volledigheid. Inmiddels zit er een Speedcontrol op waar ik best tevreden over ben, ik snap alleen niet waar dat achterlijke blauwe ding voor dient dat er steeds vanaf vliegt. Heb het er maar afgelaten.

Ik heb gereden met de Polini 43mm, maar ik was het heel snel zat met het ding. Tijdens het rustig inrijden liep hij al een keer warm terwijl het buiten 0 graden was, terwijl ik 1:25 gemengd had en ook qua sproeier zeeeer ruim zat. Daarna heb ik er een nieuwe zuiger ingezet, die liep bij het eerste ritje 2x warm en een kilometer of 15 later klapte tijdens zeer rustig rijden mijn koppakking eruit. Toen was ik het echt goed zat ermee en ben ik het anders aan gaan pakken.

Ik had bij mijn Superbravo een mooi uitgeveild contactpunt blok gehad, daar heb ik een nieuwe DMP kruk in gezet en een nieuwe Euro 50. Ik was al zeer tevreden over de Euro 50 die inmiddels alweer een hoop kilometers op de Superbravo heeft gedraaid en ga nu eens kijken wat die met de Si kan. In mijn ogen is dit een zeer betrouwbare cilinder en betrouwbaarheid weegt voor mij veel zwaarder als snelheid.
                        Fototje van de nieuwe kruk met de oude, het wisselen ging zonder moeite, mijn vriendin zat op 4 meter van de keuken en heeft niet in de gaten gehad dat er een blok de oven in ging 😀

Het blokje heb ik vanavond onder het testframe gehangen om eens te kijken hoe het liep en het ging erg lekker! Hij lekt of zweet niet, trekt geen valse lucht en maakt geen rare geluiden dus ik ben tevreden! Nu ga ik hem snel onder de Si hangen en beginnen met inrijden, wil eigenlijk met dit blokje op de Si de Limbotour rijden van het jaar.
                        Op deze foto hangt het blokje nog in mijn testframepje waar hij een half uurtje stationair in heeft gedraaid om lekker alles door te smeren en rustig te leren draaien.

Ik weet nog niet wat ik met de Polini 43 ga doen, denk dat ik het weer met een nieuwe zuiger ga proberen, maar ik snap echt niet hoe hij warm kan lopen als het buiten vriest, hij gigantisch veel extra olie heeft etc etc. Ga er later nog een keer verder mee, voorlopig ben ik nog even klaar met die cilinder en blijf ik lekker bij Eurocilindro, zit ook te denken om er 1 onder de Citta te hangen.

Verder wil ik jullie graag nog even voorstelllen aan een Si die ik voor 50 euro heb gekocht zonder kenteken voor mijn zusje. Zo kocht ik hem, had 7 jaar in een schuur stilgestaan. Het enige wat ik motorisch heb gedaan is de uitlaat vervangen. Ik gooide benzine erin en gelijk starten lopen. Contactpuntjes en alles heb ik niet aangezeten, zelfs de bougie niet vervangen.

Hij loopt als een kogel en dan moet je er vanaf blijven vind ik!

Heb hem wel goed schoongemaakt, zijkapjes gekocht, en een trapas en de standaard er opgezet. Voorspatbord ook maar vervangen want het was helemaal doorgerot. Verder heb ik nog een stel koplamporen ervoor gevonden zodat de koplamp naar voren kon want ik vind dat zo lelijk als die koplamp op het stuur zit!!

Toen stond hij er zo bij. 16 Mei staat de afspraak bij de RDW, daarna kan zij lekker gaan rijden.

speedbuxy
                        Bijdrager

Lekker bezig Wilk hoop dat de si lekker makkelijk door de keuring rolt:thumb

Martino
                          Moderator

Weer een Si van de ondergang gered. :thumb En je hebt helemaal gelijk om de koplamp tussen je voorvork te plaatsen. Ik heb die Italianen nooit begrepen dat ze de lamp tussen het stuur plaatsten op de nieuwere types en de nieuwste types hebben dan een nog weer compleet lelijker voorvork.:(

Overigens wel vreemd dat jou Polini zo labiel is. Ik vind het zelf namelijk erg robuuste prima cilinders waar vaak weinig mis mee is en lang mee gaan. Licht dit echt aan de cilinder of misschien de carters/krukas? Jammer dat je niet kunt genieten van de 43mm Polini zoals ik vaak doe. Neem de cilinder zeker even mee naar een toertje waar ik ook ben. Wil hem wel eens van dichtbij bekijken?

Wilk1985
                            Topic starter

Martino ik heb het blok nu in een hoek liggen met de cilinder er nog op. Als we elkaar een keer tegen gaan komen neem ik het hele blok mee en dan zullen we eens kijken of jij iets vreemds kan bespeuren aan mijn blokje/cilinder. Alvast bedankt voor het aanbod!

Overingens heb ik mijn eerste 50 euro op dit blokje ingereden en nooit iets vreemds gemerkt aan de carters/krukas maar wie weet…. We gaan het zien!

Je kan tegen die tijd in ieder geval wel een zuigertje meenemen voor me en dan ga ik het daarna gewoon nog een keer proberen! Haast heb ik er in ieder geval niet mee want ik ben nu veel te blij met mijn uitgeveilde Euro blokje dat loopt als een naaimachientje :).

SpeedyVespa
                              Donateur

hey wilk, ik bekijk net je perso weer, je bent weer lekker bezig man 😀
                                Wanneer krijgt de SI een mooi kleurtje ?

Wilk1985
                                Topic starter

De Si is de eerstvolgende kandidaat om vanaf de kleinste schroefjes opnieuw opgebouwd te worden net zoals de Citta en de Ciao is vergaan. Maar eerst moet de Ciao af en daar zit nog wel wat werk in. Ik denk dat de Si ergens volgend jaar of misschien wel het jaar erop ook gecoat of gespoten zal worden en dan maak ik hem in mijn huisstijl rood-zwart :).

De kappen etc etc heb ik al nieuw liggen, maar die gaan er pas op als de rest ook klaar is. Dan komt er een laag stuur en een mix koplamp op net zoals bij mijn eerste Si 🙂 maar zoals ik al zei gaat dat nog wel even duren, de Ciao ben ik al 1,5 jaar mee bezig dus dan weet je ongeveer hoe snel ik werk :D.

Heb nog wel een geinige foto gemaakt gistermiddag van de 2 gebroeders naast elkaar

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.