- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2013 om 21:34 #284672
Aangezien ik al een week niet kan sleutelen omdat ik zit te wachten op wat onderdelen heb ik nu eens tijd om een perso voor de Si aan te maken:
Zo kocht ik hem op 25-10-2012 voor 60 euro via Marktplaats:Voor die prijs had ik een complete lopende Si met kenteken, bij mij in de buurt en die kon ik dus niet laten staan aangezien ik altijd een zwak voor Si’s heb gehad, heb er vroeger al 3 gehad :). En het is ook nog eens dezelfde uitvoering als mijn eerste Si. Bouwjaar volgens de velgen 1993. Het blok kon ik mooi gebruiken om mijn Ciao door de keuring heen te krijgen aangezien het blok daarvan echt niets meer wou en ik het een beetje zat was met dat blokje.
De Si heeft er toen 2 maanden zo bijgelegen aangezien ik nogal chronisch plaatsgebrek heb:Onder die plank staan de Ciao en de Citta, meer kan ik helaas niet kwijt, anders had ik al lang een Vespa museum gehad.
Nadat de Ciao door de keuring was heb ik het Ciao blokje toch weer in elkaar gezet en het Si blokje terug onder de Si, maar eerst had ik hem nog eens voorzien van een nieuwe Gianelli Fire en een Eurocilindro 50. Ik wilde met deze Si namelijk de nieuwjaarstoer gaan rijden maar standaard ging dat hem niet worden. Foto tijdens de nieuwjaartoer die overigens super bevallen is dat smaakte naar meer!Echter was ik bij lange na niet te spreken over het feit dat de Si in vergelijking met de andere toer rijdens nogal weinig power had en ondertussen ligt er een vario op, en mijn Polini 43mm is binnen. Ik heb er echter nog niet mee kunnen rijden aangezien ik dus al een week op een vario afstandsbus zit te wachten die niet bij de vario zat toen ik hem kocht.
Hopen dat als dit rijdt dat ik wat lekkerder mee kan komen 🙂 Echte toekomstplannen voor de Si zijn er wel, maar eerst wil ik de Ciao afhebben. En daar zit nog een hoop werk in. Als de Ciao af is wordt de Si gecoat in mijn huisstijl rood met zwart, en een laag stuur erop zoals mijn eerste Si waar ik mee reed toen ik 17 was (zie Citta perso :)) Verder wil ik als ik hem ga opknappen er weer Pirelli ML75s onder leggen, ik kwam laatst een site tegen die die nieuw verkoopt, dit zijn in mijn ogen de ultieme Vespa banden en rijden heerlijk. Alleen toen had ik er net voor en achter nieuw Savas op gezet dus dat plan stel ik nog even uit.
Zodra ik een mooie update heb zal die hier gelijk te lezen zijn!
14 januari 2013 om 21:48 #462746Leuke toerbuffel! Jammer van je vario ring, had je niet toevallig een busje in je stelling liggen die daar geschikt voor was! iig succes met het opknappen van de si en de ciao 🙂
14 januari 2013 om 23:56 #462992Ik kan hier 3 punten noemen.
1 Idd een leuke en degelijke toer buffel
2 Goeie plannen die je hebt klaar liggen
3 En toer spirit
15 januari 2013 om 01:01 #439660Ruil die uitlaat plus dat slot om voor een bak achterop en het is precies de pizzabrommer waar ik vroeger maaltijden mee rond bracht. Ik had destijds deze brommers ook in onderhoud en de grijze zo bewerkt dat deze een leuk gangetje van 55 had met originele onderdelen. Lekker hangen tegen die warme bak in je rug en niet stuk te krijgen die Si’s. Hier zal mijn voorliefde voor de Si ook wel begonnen zijn. En ik snap heel goed dat jij er ook al meerdere heb gehad. Het voordeel is dat in de ogen van velen het een minder mooie brommer is en vandaar je ze ook wel goedkoop tegen het lijf loopt. 🙂
Leuk dat je ook een toertje heb mee gepakt hierop. Zal vast een stuk comfortabeler zijn geweest dan een Ciao? Des te frusterender dat hij wat minder preseerde tegenover de rest van de rijders, maar ik zie dan ook direct dat er maatregelen getroffen zijn.
15 januari 2013 om 07:06 #437084Dat van die pizzabak kan ik beamen, heb zelf 3 jaar op een fox rondgereden 🙂 Door sneeuw en ijs alles voor de fooi :D. Op zich niet eens zon slecht idee is ook makkelijk met toertjes!
15 januari 2013 om 16:59 #462881Bestelling van JMPB is binnengekomen, inclusief 4,60 contant geld want de vario opvulbus is niet meer op voorraad! Niets slechts over JMPB trouwens hoor het is een topzaak, maar ik heb m nu bij Q-Parts besteld hopen dat die ze nog wel hebben liggen.
Heb gelijk een zwarte kappenset alvast besteld voor in de toekomst, en een Gianelli original power om het geluid een beetje te kunnen dempen bij ritjes in de buurt. Hoop politie hier.
15 januari 2013 om 17:04 #453301Goed bezig kerel.!

Ik zie in jouw trouwens ook wel een nieuwe vaste tour buddy;)Succes met je werkzaamheden,maak er wat moois van 🙂15 januari 2013 om 17:19 #462334Gaat het een monoshock worden? :lol
15 januari 2013 om 17:26 #462335Nee, monoshock gaat het niet worden is niet echt mijn stijl ik vindt die veren juist mooi zo. Heb al nieuwe 260mm verchroomde liggen. Eigenlijk heb ik alles zo ongeveer liggen om hem te verbouwen maar ik heb me eigen voorgenomen om eerst de Ciao af te bouwen 😀 Ik heb hier trouwens ook als sinds eind 2011 een Homoet in nieuwstaat liggen, ook die moet er uiteindelijk onder gaan komen want dat vindt ik zon vette pijp.
Die Ciao moet gecoat worden, en dat ga ik pas doen als het blok 100% perfect loopt. Het Ciao blok wil ik in het frame van de Si gaan testen, zodat als de Ciao gecoat is ik meteen het blok eronder kan leggen zonder dat ik het er een paar keer af moet halen en daarmee het risico loop het frame te beschadigen (oldtimer frame heeft nogal weinig ruimte)
Maar zolang ik dus die bus niet heb kan ik dus niet verder. heb geen zin om weer die oude achterklok erin te zetten want ik ga ervan uit dat ik die bestelling wel voor het weekend binnen heb en kan sleutelen.
Geduld is soms een schone zaak, alles komt goed 🙂
15 januari 2013 om 17:50 #462336je kan ook 2 poelie ringen met opstaande rand pakken, dat is net zo breed.
15 januari 2013 om 20:17 #463176Ja? Mooi dan kan ik alvast verder! En wissel ik ze later om, ik had al een paar dingen geprobeerd maar het kwam niet echt lekker te zitten, en aangezien ik nooit eerder vario gehad heb wist ik niet zeker wat voor dikte ik ongeveer nodig had.
Maar dan kan ik in elk geval effe verder bedankt.
16 januari 2013 om 16:08 #460938graag gedaan
wel met de opstaande randen tegen elkaar aan monteren hé.16 januari 2013 om 21:59 #462023Zo ik ben lekker aan het sleutelen geweest vanavond!
Pepko bedankt voor de tip werkt inderdaad goed. Heb vanavond de eerste meters met de vario gereden en ging goed. Optrekken vond ik niet heel bijzonder, het gaat sneller als met poelie maar ik had er eigenlijk wat meer van verwacht :D.
Ik heb verder wel het idee dat ie VEEL lekkerder trekt vanaf een gangetje of 45. Top heb ik niet geprobeerd in de sneeuw. Aanlopen viel me alles mee trouwens ging niet moeilijker als met poelie.
Ik heb nog een vraag, ik heb een achterwielmoer bij de varioset gehad die volgens mij niet origneel is en er ook niet lekker op zit. Kan iemand dit bevestigen aan de hand van deze foto?
Achter de moer zit nog een ring die er wel redelijk tussen paste maar het draait niet zo lekker als het wiel van mijn Citta met poelie. Wat voor moer moet ik hebben want ik kan hem op de webshops niet vinden?
Toen ik wist dat mijn varioset dus wel in orde was heb ik het blok eronder vandaan getrokken en de Polini 43mm gemonteerd. Heb ook nog even gekeken of de 43mm op mijn Ciao Mix blok paste en dat gaat inderdaad niet.
Ziet er vet uit toch! Ik heb alleen de decompressieset nog niet binnen dus heb alles losjes vastgedraaid en het blok aan de kant gelegd. De Eurocilindro 50 die op dit blok zat heb ik gelijk overgezet op het blok wat onder mijn eerste Ciao Mix vandaan komt!
Deze foto is genomen met een analoge camera nog toen ik 1 week 16 was 😀 11 jaar geleden.
Dit was mijn eerste Vespa blokje en daar blijf je altijd iets voor voelen, zal hem dan ook NOOIT wegdoen. Met dit blok ben ik van Den Haag naar Venlo gereden en het heeft me jaren naar school en overal gebracht, nooit geen problemen mee gehad. De laatste kilometers heeft het gemaakt onder mijn Citta in 2005 ergens, tot het niet meer wilde vonken en ik toch geen geld had om hem te laten schouwen en het blokje een lange winterslaap van 8 jaar ging maken :).
Ook onder de si past het in ieder geval zonder problemen, vonken wil het echter nog steeds niet. Maar ik vond het wel even mooi geweest met sleutelen dus daar kijk ik later naar.
16 januari 2013 om 23:43 #462935Die moer is idd niet origineel je moet z,on 1 hebben KLIK
En vette jeugd pic altijd leuk om zoiets te zien
17 januari 2013 om 07:36 #461788Ik heb 2 van die moeren geprobeerd maar ze gaan er niet op, het schroefdraad is anders? Bij een achterklok met poelie gaan ze er wel op maar bij vario niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.