Home › Forums › Perso’s › Collecties › Wilk1985 perso
- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 februari 2014 om 14:31 #437603
Het coaten voor Poolse prijzen is leuk inderdaad, ik ga helaas pas van de zomer weer die kant op 🙂
@ niemand, verchromen doen ze daar inderdaad ook tegen zeer scherpe prijzen, ik heb momenteel niets te verchromen maar als ik de oldie Citta ga opbouwen heb ik nog wel het een en ander te verchromen en ga ik daar zeker nog meer vrienden maken :D!
@ Jelle, dat moet ik zeker even vragen ja want ik wil wel die benzine afstotende lak.
De vraag waarom ik een bok en zijstandaard heb kreeg ik ook regelmatig over de Citta 🙂 Het sleutelt gewoon lekker.
5 februari 2014 om 08:47 #444499Als je tegen de zomer gaat dan moet je dit natuurlijk wel even hier vermelden: D want dan krijg je mijn frame namelijk even mee om te laten stralen en coaten 😛
6 februari 2014 om 09:36 #493786Goed bezig Jos

Mijn ervaring met een imitataie middenbok is dramatisch, de pen slijt heeeeeel snel, en als je door een bocht gaat raakt de standaard de grond:con
Dit was bij een Ciao in ieder geval wel zo, hopelijk bij een SI niet…
Zo te horen moet je komende zomer een grote bus huren zoveel coatspul moet er mee:lol6 februari 2014 om 10:26 #493787Echt zo jammer, dat je pas van de zomer die kant weer op gaat…. (wil toch wel over een maandje mijn citta frame gecoat of verchroomd hebben)
Kun je eens informeren wat het verchromen van een citta frame gaat kosten?
Want als dat echt heel veel scheeld, dan gaat er binnenkort gewoon even tijdelijk een spuitbusje overheen….
7 februari 2014 om 05:41 #492515Hij kan beter met een vrachtauto. Jos heeft toch z’n rijbewijs ervoor!
19 februari 2014 om 18:42 #493894Si update:
Er is weer zat gebeurd in de tussentijd. Ik heb een aantal koppelingsschalen weer klaar voor actie gemaakt, altijd dankbaar werk dit soort dingen. Heb er 5 helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de lagers ingevet.
Weer klaar voor actie.
Het Polini blok zit ook helemaal in elkaar, let op de tuning koelkap 🙂
Het merk van de koelkap is “equal” maar die naam maakt het niet waar want het past niet echt lekker.Nog wat foto’s van het blokje netjes in elkaar, ik hou er zo van.
Het blok heb ik onder de Superbravo gehangen, zodat het zich in tourjaar 2014 kan bewijzen en daarna onder de Si kan. Hiervoor hing een blok met een Euro 50 onder de Superbravo, die ging er weer onderuit. Die gaat voorlopig op de plank altijd makkelijk om achter de hand te hebben.
Nog even een fototje van de 2 bij elkaar:Het blok hangt nu dus onder de Superbravo, samen met de Gianelli die later onder de Si moet komen. Ik heb het eerst nog geprobeert met de Sito, maar dat was geen succes helaas. Ik mis power, hoewel deze Sito met een 50cc cilinder juist erg naar mijn zin presteerd. Maar goed, het blokje zit er nu netjes onder:
Cilinder is dus een Polini 43mm die ik van Speedbuxy heb overgenomen waarvoor dank.
Zuiger is een nieuwe Polini die ik van Martino heb overgenomen waarvoor dank.
Cilinderkop heb ik ook van hier, weet niet meer uit mijn hoofd van wie maar in ieder geval dank :).
Blokje is uitgevijld door Mike waarvoor dank.Deze Gianelli is bedoeld voor de Si, dus ik moest even wat beunen voor de ophanging, jammer dat deze pijp nooit voor de Bravo/Citta brug is gemaakt.
Hier even een beeld voor jullie van hoe hij loopt. Na het inrijden ga ik iets lichter in de rollen. Dan is de afstelling in principe in orde en zal ik eens kijken wat er uit te halen valt.
De camera overleefde dit filmpje maar net, het is toch tijd voor een andere want ik wil veel scherpere filmpjes en foto’s kunnen maken in de toekomst.
Om het af te leren nog maar een fototje van de Superbravo, ik moet nog een paar fietstassen o.i.d. scoren en dan is hij klaar voor de Sluis tot Strand tour.Voor diegenen die benieuwd waren naar de verchroom opties in Polen heb ik nieuws: Het is er goedkoper als hier maar het prijsverschil is niet zo groot als bij het coaten. Helaas zijn er maar er zijn weinig bedrijven die het doen, en die zitten ver van de stad waar ik heenga dus dat ga ik niet doen.
19 februari 2014 om 19:17 #493895Rijd ie tegen de camara aan:lol
Mooi werk weer Jos
19 februari 2014 om 20:50 #493897Haal dat lullige schildje van je uitlaat af.
19 februari 2014 om 21:56 #493900ligt het aan mij, of moet de Ciao versie van de gianelli citypower prima passen? Of heb je alleen deze uitlaat gekozen vanwege de ‘ongeknepen’ bocht? want de ciao versie gaat anders ook loeihard hier
.20 februari 2014 om 01:47 #493893Heerlijk om ook gewoon een serieuze update te lezen en de bijhorende plaatjes er bij te bekijken. Ik snap alleen niet waarom zoveel mensen deze pijp een citypower noemen? Dit is echt een hele andere uitlaat en Giannelli heeft vroeger ook “echte” citypowers gehad. Het verschil merk je ook juist tegenover een Sito uitlaat idd. maar nog mooier zal een expansie pijpje zijn natuurlijk.
Je cilinderkopje is overigens wel apart bewerkt. Met welke reden zijn die koelvinnen vanaf boven rond uitgeslepen?
Had je ook al een kleiner sproeiertje kunnen monteren?20 februari 2014 om 15:43 #493086@ Niek. Ik heb ook begrepen dat de Ciao versie van deze Gianelli een stuk beter past, maar ik rijd met de SI versie omdat dit blok ook later onder de Si moet komen. Deze Bravo heb ik gekocht om op te touren zolang de SI nog under construction is. Ik moet
@ Martino. Deze Gianelli heeft een stuk meer power als de Tecno en Sito citypowers, en word ook verkocht als Original Power en niet citypower inderdaad.
De cilinderkop heb ik vorig jaar gekocht van user ‘Kwakkie’ en is aangepast om op een Ciao te passen. Ik vind hem er een stuk bruter uitzien als een std Si kop trouwens. Ik rijd nu met een sproeier 70, dat loopt goed dus ik wil er nog geen kleiner sproeiertje instoppen. Dat doe ik wel als de temperatuur weer wat gaat stijgen.
20 februari 2014 om 18:03 #493901Wilk1985 :
ik moet nog een paar fietstassen o.i.d. scoren en dan is hij klaar voor de Sluis tot Strand tour.Ik heb hier nog een setje van die oude opa fiets tassen liggen.
Niet echt mooi of sportief maar wel oerdegelijk van leer en je kan ze gratis overnemen bij de strand en sluis toer als je wil.20 februari 2014 om 18:21 #493902Klinkt goed Andree! Het is toch voor tijdelijk dus een paar euros in de pocket houden is nooit verkeerd! Je oude 43mm heeft een mooi baasje gevonden hier hij spint van geluk.
13 maart 2014 om 19:04 #494130Veel nieuws over de Si heb ik nog niet, de Superbravo loopt perfect en heeft een leuke top dus die raak ik niet meer aan tot de Sluis tot Strand tour.
Maar ik heb nog zat te sleutelen dus Ik ben maar eens een megazuinig snorblokjein elkaar gaan zetten voor de “gare” citta. Het idee is dat de vrouw ook eens brommer gaat rijden dus ik wil een probleemloze brommer hebben.Setup:
Snorcarter
Snorkruk
Snorcilinder
Sito std uitlaatje (die dunne)
10.7 carburateur met snorfilter (met die dunne buisjes) En een gaasje ertussen.
poelie 95.Dit heb ik daarna onder de Citta gehangen, liep lekker maar ik kreeg het niet voor elkaar om hem stationair te laten lopen. Dit is ook niet raar aangezien de gasschuif compleet afsluit als je het gas dicht gooit. Ik heb meerdere gasschuiven geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik had nog een gasschuif liggen met een gaatje erin, daarmee ging het iets beter. Dus ik heb het gaatje nog iets groter geboord, toen liep hij wel stationair, maar schijnbaar heb ik een te groot boortje gebruikt want nu loopt hij te hoog stationair.
Hierdoor kan ik niet met normale trekveren rijden dus heb ik er zilveren van Polini ingezet en nu valt er wel mee te rijden. Topsnelheid van 30km per uur, leuk voor de vrouw om een beetje mee te leren rijden. Voor een impressie van het resultaat:
Nu ben ik heel benieuwd wie het probleem van de afsluitende gasschuif herkend, ik heb hier zeker 10 gasschuiven liggen en heb niet het idee dat er eentje tussen zit die echt speciaal voor de 10/7 is hoewel ze onderling wel verschillen.
Nog even een fototje van de 2 Citta’s. Op de “gare” Citta zit een imitatiezadel, ik had niet verwacht dat het er zo lelijk uit zou zien maar het zit wel aardig. Een beetje te hoog naar mijn mening maar voor een kleiner iemand kan dat juist wel weer lekker zijn denk ik.
Ook heb ik de laatste tijd mijn bougieverzameling wat uitgezocht en in orde gemaakt, altijd makkelijk als je zo wat van de plank kan pakken.
Wat betreft de Si heb ik een mini mini update: De bobine zit erop. Verder kan ik pas als het frame gecoat is en dat gaat nog wel even duren.
In de tussentijd ben ik wel weer met iets leuks bezig dat ik in de volgende update zal beschrijven! Hint:

Ik heb een oogontsteking! Erg flauw sorry.Deze komt van het enige electronische blok dat ik bezit, het is een vreemde eend in mijn bijt aangezien ik in principe altijd met contactpunten rijd. Wordt vervolgd.
13 maart 2014 om 19:10 #494131Mega zuinig zal het blokje zeker zijn haha:D
Dat zie je niet veel voorbijkomen hier op het forum. Leuke citta die rode

Waar zijn je chrome spaakvelgen eigenlijk gebleven?
Maar de stationair schroef zorgt er toch voor dat de gasschuif wat omhoog komt te liggen? En dat hij daardoor dus stationair loopt. Misschien raakt het stationair schroefje de gasschuif niet goed of moet je hem verder indraaien?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.