Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Hee Jos dat ligt er weer puik bij!
      Ik heb ook zo’n zwart cilinderkopje met een k erop net als jij!
      Ben erg benieuwd wat voor een merk dit is!

Florian
      Moderator

Cilinderkop is gewoon een originele Berini kop. Je ziet zelfs nog restanten coat zitten.

speedbuxy
        Bijdrager

Wilk1985 :

Deze cilinder komt onder mijn Ciao mix brom vandaan, hoe is het mogelijk dat ik hier 43 gps mee reedt met std uitlaat, carb en 95 poelie?

Behalve de roest (waar je vast niet op doelt) is erop zich ook niks mis met de cilinder.
          De kras zit onder de uitlaat poort en doet dus niks met de compressie of prestaties.
          En het kopje met de A is idd Berini zoals Florian ook aangeeft, Andere kopje zegt mij niks misschien dat Maarten hier uitsluitsel over kan geven.
          Maar je bent qua perso de enige die de ”winter” maanden goed lijkt te benutten:thumb

Flippo
          Donateur

Het bijft altijd een plezier om je perso te bezoeken Jos. :thumb
            Wederom prachtwerk en succes met het vijlen en opbouwen van je blokjes!

Jelle
            Moderator

speedbuxy :

Wilk1985 :

Deze cilinder komt onder mijn Ciao mix brom vandaan, hoe is het mogelijk dat ik hier 43 gps mee reedt met std uitlaat, carb en 95 poelie?

Behalve de roest (waar je vast niet op doelt) is erop zich ook niks mis met de cilinder.
              De kras zit onder de uitlaat poort en doet dus niks met de compressie of prestaties.
              En het kopje met de A is idd Berini zoals Florian ook aangeeft, Andere kopje zegt mij niks misschien dat Maarten hier uitsluitsel over kan geven.
              Maar je bent qua perso de enige die de ”winter” maanden goed lijkt te benutten:thumb

Ehh is je die geweldige “uitlaatpoort” niet opgevallen?

Jawel maar das gewoon origineel 50 poortje of ben ik nou gek?

Florian
              Moderator

Haha Andree, de hele uitlaatpoort is dicht gekoold. Er is amper een halve cm in doorsnee nog open:lol

speedbuxy
                Bijdrager

Word dan toch eens tijd voor een nieuw scherm denk ik:lol want das hier niet te zien.
                  (alleen omdat je het nu zegt kan ik het bespeuren)
                  Tijd voor betere olie dus Jos want dat hoeft vandaag de dag echt niet meer.

SpeedyVespa
                  Donateur

Ik dacht inderdaad al dat andree het niet zag:lol
                    lekker bezig in de kille wintermaanden man:thumb

Wilk1985
                    Topic starter

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

De cilinder is absoluut niet dichtgekoold, het donkere is kei en keihard metaal, dit is met een reden zo gemaakt. Deze cilinder heeft al 7 jaar niet gereden daarom zit er wat roest op maar ik weet zeker dat er nog mee te rijden valt. Ik snap alleen niet hoe het kan dat deze cilinder altijd zo goed gepresteerd heeft met die uitlaatpoort zo, ik zal hem zo in mijn auto leggen dan kunnen de liefhebbers hem bij de Nieuwjaarstour aan een nader onderzoek onderwerpen 🙂

Nog een foto:

Ter vergelijking, dit is een uitlaatpoort van een normale Vespa cilinder:

Dit is de pen11 krukas 🙂

JoeriH
                      Bijdrager

Dat is gewoon een pen 12 waar de bronzenbus uit ligt (kan nu een dmp p10 lager in.)

Weet je het zeker over die uitlaatpoort? Kool kan ook behoorlijk hard zijn.

SpeedyVespa
                        Donateur

precies ja, kool kan een goede vergelijking wezen.
                          Probeer anders is met de dremel voorzichtig weg te krijgen?
                          Las ook ergens dat er een bij of een wesp in een cilinder aan het nestelen was:lol

Guido
                          Donateur

Jos, jij rijdt toch niet met action-olie?

Wilk1985
                            Topic starter

Nee, en ben het ook niet van plan. In de tijd dat deze cilinder is dichtgekoold reed ik nog op euro 95 met Silkolene in het mix tankje 🙂 De laatste keer dat die cilinder actie heeft gezien was in de tijd dat er nog niet over kentekens gesproken werd :).

Ik heb die cilinder trouwens voor een groot deel kunnen ontkolen, wat een werk is dat.

Wilk1985
                              Topic starter

Zo, ik heb weer flink werk kunnen verzetten!
                                Na de Nieuwjaarstour was ik weer in het bezit van een frisse 43mm Polini, dus ook weer met frisse motivatie om hem een kans te geven!
                                Mike heeft mijn inlaat en carter ervoor uitgevijld, en daarna kon hij weer in elkaar. Ik heb nog zitten denken om het zelf te doen, maar een dremel heb ik niet en heb ik ook geen ervaring mee dus ik liet het maar aan Mike “de Tandarts” over.
                                Work in progress:

Zo kwam mijn cartertje er weer uit, het is overigens het originele bromcarter dat onder de Si zat toen ik hem kocht, dus blijf met matching numbers rijden mooi is dat.

Mike bedankt voor het werk en de tips, ik heb ervan geleerd!

De kruk zat er al snel weer in, ik heb overigens een Piaggio bromkruk gebruikt met een slecht plat vlak. Verder een heel best krukje dat ik niet weg wilde gooien, en het slechte platte vlak stoort mij niet want ik ga toch met vario rijden.
                                Voordat de cilinder erin kon, ben ik eerst met wat cilinders en koppen naar mijn vlakbunker gegaan omdat ik geen zin heb dat straks de pakkingen om mijn oren vliegen net zoals bij de eerste keer dat ik met de Polini 43mm reed. Overigens was die kop en cilinder inderdaad zo krom als een hoepel. Heb ook gelijk maar wat standaard cilinders gevlak waar ik over twijfelde.

Standaard cilinders voor:

En na:

Daarna had ik alles compleet inclusief pakkingen en kon alles weer in elkaar.

De cilinder kwam helemaal scheef op mijn carter te zitten. Ik heb het ook nog een keer met die andere cilinder geprobeerd, en ik heb het op verschillende carters geprobeerd maar hij bleef maar scheef zitten. Is dit gedaan om beter uit te komen met de uitlaatpoort? Ik vind het geen gezicht maar het hoort schijnbaar.
                                Blokje zit weer in elkaar:

Ik moet nog even een schroefje uitboren dan kan de vliegwiel en koelkap er weer op en dan moet ik hem maar eens gaan proberen op de SuperBravo! :).
                                Ik heb verder van de week nog een standaard snel blokje in elkaar gebakken met uitgeveilde inlaat en een bromcilinder + bromkrukas. Dit is dat blokje met die slechte lagerpassing die zit nu goed dankzij locktite 648. Ik ga het gewoon proberen en ben benieuwd hoe het loopt.

Verder heb ik nog een std snorblokje in elkaar gezet met snor inlaat, snor kruk en snor cilinder altijd makkelijk als je wel eens bij de RDW komt :).
                                Ik heb voorlopig nog zat te doen, de varioklok van de Si blijft maar lekken, heb verschillende pakkingen geprobeerd en eerst lekte hij niet?? Ik zit te denken om het vertandingsdeksel hiervan ook even minimaal te vlakken, graag jullie mening hierover!

Dylan
                                Donateur

Om nog even terug te komen op die dichtgekoolde uitlaatpoort. Kan ik die niet even bij je oppikken? Kan ik mooi die poort even schoonslijpen/ ruimen….en ja ik doe het zo omdat mijn telefoon leeg isI:pimp

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.