Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Topic starter

lightlord :
      Eindelijk vooruitgang met de citta mooie update :thumb

Vraagje waar heb je die achter-shockbrekers vandaan als ik vragen mag ?

Geinig dat jij dat vraagt, ze komen vlak bij jou vandaan. Ik heb ze 2e hands gekocht en mooi opgepoetst, ze kunnen nog makkelijk een leven mee.

De Citta zit trouwens in elkaar, ik heb hem gisteravond afgemaakt. Ik moet nog een paar kleine dingen doen maar dit seizoen gaat hij zeker een keer in actie komen op een van de oldtimer tourtjes 🙂 Update volgt nog.

lightlord
      Donateur

Ik dacht echt dat ze nieuw waren haha sodeju wat kun jij goed poetsen 😉

Laat de volgende update maar zien met de mooie spaakvelgjes 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
        Lightlord's Dizzy/Gypsi

Daan777
        Moderator

Oeh die velgjes vind ik een citta echt zo gaaf staan!

Florian
          Moderator

Erg mooi werk Jos!

Normaal gesproken vind ik SI’s verschrikkelijk lelijk maar jouwe brengt de rating toch wel ietsiepietsie hoger:thumb:lol.

Wilk1985
            Topic starter

Weer een update, zo heb je een tijdlang niets te melden en zo 2 weken achter elkaar een mooie vrijdagmiddagupdate.
              De Citta is voor 99% klaar, hieronder het verhaal van de laatste klusjes:

Er zit een set nieuwe vorkbinnenpoten in de Citta, de oude waren helaas niet zo recht meer als ik dacht :). Wie echt heel goed oplet ziet ook dat ik toch maar de trappers heb gewisseld, deze zijn origineler.

De schokbrekers die in de poten gaan heb ik helemaal schoongemaakt en doorgesmeerd, waren nog wel in goede staat. Zo’n heerlijk simpel systeem is het.

Vorkpoten gemonteerd.

Dan is het tijd voor de onderpoten, uiteraard gaan daar nieuwe keerringen in. De onderpoten zijn gestraald en daarna in de blanke lak gezet, zoals origineel. De ruimte waar de keerringen inzaten is ook gestraald, moest ook wel want er zaten nog erg veel keerringsresten in.

Nieuwe keerringen

En het rubbertje eroverheen om het af te maken :thumb

Zo gaat het lekker opschieten, vork gemonteerd.

Uiteraard komt er een viltje om eventueel vuil ver weg van mijn mooie lagertjes te houden. Niet dat deze velgen veel vuil zullen gaan zien maar toch. Zo hoort dat nou eenmaal.

Montage van de km teller aandrijver. Bijzonder, hij paste er niet op ik moest hem uitveilen. Het is toch een echte Veglia voor Citta, dus dit begrijp ik niet.

En dan staat hij op zijn wielen!

Toch moest de Citta nog even gaan liggen om aan beide kanten 30 gram voorvorkolie in de vork te gieten.

30 gram?! Zo weinig? Ja:

Goed, daarna was hij af 🙂 Het blijft mooi om zo een hele brommer op te bouwen. Zeker aangezien ik deze al sinds 2013 min of meer zo in mijn hoofd had. Je zit jaren te denken over details en onderdelen te verzamelen, en als het dan klaar is heb je echt wel iets om trots op te zijn. Hier nog een paar detailfoto’s bij daglicht.

Het mandje is afneembaar, ideaal als je gaat winkelen

Alles voor de claxon is aangesloten, ik ben benieuwd hoe hij klinkt :).

Mooi gezicht, hij zou van mij wel langer in de woonkamer mogen blijven staan.

Het originele gereedschapssetje ligt achterin, ik moet alleen het afdekklepje nog hebben.

Mooie wieltjes, ze hebben hier 5 jaar gelegen en waarschijnlijk tientallen jaren op andere plaatsen, nu zullen ze dan eindelijk gaan rollen. Daar zijn ze tenslotte voor.

Gilera (y)

Het achterrekje is geen imitatie chroom rekje, maar het origineel rekje dat ik heb laten verchromen. Leuk verhaal is dat, ik heb het in Polen laten verchromen bij de echte expert. Deze man is in de 70, hij begon zijn werkbare chroomleven in de Junak fabriek in Szczecin. Een Junak is een zware motor die in Polen gebouwd werd door mensen met liefde voor het vak. Hij werd bereden door mensen die liefde voor motoren hebben en voor hun 40e een gehoorapparaat nodig hadden.

Voor wie hem wil zien en horen:

Ik ben een keer op zo’n Junak meeting geweest, prachtig is dat. Houdt er wel rekening mee dat je de rest van de dag geen gehoor meer hebt en dus in gebarentaal bier moet bestellen bij de kroeg.

O ja, het rekje dus:

Het zadel, ook leuk want ik had nooit zo’n zadel. Hier reed vroeger iedere Citta met een bananenzadel, anders was het geen Citta. Maar dit ziet er ook gaaf uit.

Het uitzicht van de bestuurder

Dat er nog maar veel km bij mogen komen!

Zo’n mooie rooie fiets bezit ik ook, en hij past perfect in het team :thumb.

Goed, tot zover dus het verhaal van de transformatie! Nog even een plaatje erbij, de links foto is nog van begin 2015. Dus het is op zich best snel gegaan, het wachten was vooral op het coaten aangezien ik de meeste onderdelen al jaren had liggen.

Die laatste 1% die nog moet gebeuren om de Citta 100% toerklaar is het plaatsen van een gereedschapsdeksel, en ik ben nog op zoek naar een nette knop voor de claxon op het stuur.

Volgens plan zal hij voor de eerste keer in actie komen op de Noord-Hollandse oldtimertour.

Bedankt allemaal voor de aandacht, ik hoop dat jullie het werk kunnen waarderen :thumb

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Goed bezig jos mooie update weer!

Die trappers waren inderdaad niet oke en een doorn in het oog nu begint het al wat beter te worden :pest:D

Hoop wel dat je de echte originele poten gekocht hebt en niet de set van jmpb deze is namelijk een fractie dunner waardoor de keerringen vaak moeite hebben met alles afgesloten te houden.

Wilk1985
                Topic starter

Bedankt Lennaert!

Dit zijn wel de poten van JMPB, ik ken het verhaal dat de poten op de keerringen lekken en heb ze daarom nagemeten en geen echt verschil gemeten.

Ik hou het uiteraard in de gaten, we gaan het zien :thumb

lightlord
                  Donateur

Mooiste transformatie ooit vind ik persoonlijk..TOP werk geleverd 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                    Lightlord's Dizzy/Gypsi

Bas23
                    Bijdrager

Puikjes! Erg netjes! Wederom net werk zoals altijd! Ben benieuwd hoe hij er real live uit ziet:thumb

Piet30
                      Donateur

you detail fox :thumb

DinoH
                        Donateur

Ja Jos, daar ben ik ook jaloers op haha. Ziet er zeer netjes uit, en stuk sneller dan ik had verwacht. Echt een leuk ding. Mooi zuinig rondrijden, en ook leuk met vario:thumb

Wilk1985
                          Topic starter

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :thumb. Ik heb de eerste pagina van deze perso nog geupdate, geeft een mooi overzicht van wat er gebeurd is de laatste jaren. Nu is de tijd aangebroken om wat minder te gaan sleutelen en vooral lekker te rijden:D:D

DinoH
                            Donateur

En toch vind ik het jammer Jos, ik volgde jou projecten altijd met veel plezier. Maar brommers zijn er om mee te rijden :D. Ik hoop dat je nog eens een brommer gaat opbouwen!

Wilk1985
                              Topic starter

Leuk om te horen Dino :thumb

Als je wil weten hoe de Superbravo eruit zou zien als ik hem zou opknappen moet je AA-T’s perso volgen :).

eidos
                                Donateur

Gaaf man! Netjes alles met geduld en beleid in elkaar gezet zo te zien:thumb. Ik raad je wel aan om de spaken na een ritje nog even na te lopen. Deze komen volgens mij uit dezelfde batch als de mijne en daar zat één spaak een beetje los!

Breng je dat mandje ook nog even naar die pool:pest

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.