Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Topic starter

Ben lekker bezig geweest de afgelopen week! Ik heb een tijd terug een Polini 43mm van Speedbuxy overgenomen via een ruildeal, en die deal hopen we met de nieuwjaarstour te voltooien. Dus dan heb ik nog een Polini 43mm en die wil ik dit jaar toch eens een kans gaan geven!

Ik had nog een Citta blok over, Guido heeft de inlaat voor me uitgevijld en ik ben zelf met de vijl aan de gang geweest om de cilinder wat beter aan te laten sluiten.

Extreem is het zeker niet, dat wilde ik ook niet maar ik wilde wel graag dat ook de w-poorten wat gevoed werden omdat ik hoop dat daarmee ook de koeling wat verbeterd word.

Ik ga bij JMPB een DMP krukas bestellen, die komt erin en als ik dan de cilinder hier heb ga ik dit blok onder de Superbravo leggen om eens een beetje te testen. Zodat ik het blok straks compleet afgesteld kan transporteren naar de Si brug en niet teveel hoef te sleutelen en zodoende mijn brug niet beschadig. (want die is dan gecoat)

Verder heb ik van Lennaert een variorevisieset ontvangen, als ik binnenkort eens tijd heb ga ik daar mee aan de gang en zal ik zeker mijn bevindingen met jullie delen!

Wilk1985
      Topic starter

Nog een update, echter een wat minder leuke! Wat misschien wel leuk is is dat ik er voor de verandering eens een video update van gemaakt heb :).

Ik heb eigenlijk niet zon trek in gedoe met loctite en zo, wil het gewoon goed hebben. Dit was het blok dat onder de toekomstige oldie Citta vandaan komt, ik heb het originele blok van de Si nog en die ga ik nu veilen. Voordeel is dat ik dan daar de kruk uit kan halen en geen DMP kruk hoef te kopen.

Flippo
        Donateur

Jammer van de lagerpassing Jos, maar weggooien hoeft niet. Dit is zoals je zegt heel mooi op te lossen met loctite. Hoef je echt niet bang te zijn dat ‘ie los komt.:)
          Maar ik kan begrijpen dat je het liever gewoon goed wilt hebben! Dan was dit cartertje dus een mooie oefening, en wens ik je succes met het vijlen van je volgende carter. :thumb

speedbuxy
          Bijdrager

Das een ”leuke” les voor de volgende keer.
            Maar je kan hem met locktide wel vast lijmen, maar ik snap dat je het gewoon netjes wil hebben en zeker bij originele carters hoef je niet snel moeilijk te doen.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Hij is ook gewoon echt ruim normaal moet je hem wel met wat kracht er in duwen/eruit halen maar nu gaat dat wel erg soepel. Zonde maar inderdaad een ander cartertje kan geen kwaad tenzij dit een origineel oldtimer cartertje was dan blijft het wel zonde ;)!

Wilk1985
              Topic starter

De meningen zijn nogal verdeeld :). Maar ik ga voorlopig geen tijd in dit carter meer steken aangezien het een betrouwbaar toerblok moet worden. Misschien dat ik hem nog een keer in elkaar zet om een beetje mee te experimenteren 🙂

Het is gelukkig geen oldtimerblok, het is het blok dat onder de Citta Dizzy van 93 zat. Maar alsnog is het zonde. Ik ga nu het blok dat origineel onder de Si zat uit elkaar zodat ik ook gelijk een bromkruk heb, dan weer veilen en weer in elkaar zetten.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

De poorten die je gevijld hebt mogen wel wat dieper nog ook voor het volgende cartertje ;)!

Wilk1985
                  Topic starter

Dit carter was al naar de kloten voor het open ging, de krukas kon ik er namelijk vrij makkelijk met mijn hand uittrekken toen. Maar ik weet waar je op doelt en ik ben het wel met je eens als je zegt dat er teveel carters kapot worden gemaakt door mensen die maar blind wat doen omdat het toch allemaal weinig kost.

Het mooie is dat ik nu wel een carter heb waar ik mee kan kijken hoever ik kan gaan als ik in de volgende ga vijlen. Wordt vervolgd.

Wilk1985
                    Topic starter

Middag heren (en eventuele dames)

Ik heb de laatste tijd de Superbravo een lekkere update gegeven, dit moet namelijk voorlopig mijn toerbuffel voor 2014 worden. Ik heb er een Ferodo remsegment ingehange en het remvlak wat opgeschuurd, nu remt hij perfect! Setup van de Superbravo is nu:

Multivar met 100 schijven
                      gereviseerd CP Piaggio blok met uitgeveilde inlaat
                      50 Eurocilindro
                      Leovince krul
                      13/13+ Malossi filter, sproeier 67. Hiermee rijd ik 60 op zo’n “u rijdt” geval, en heb ik een goedlopend betrouwbaar blok.

Vandaag ben ik voordat de storm losbarstte nog een lekker stukje gaan knallen ermee, en als ik zo rondrij kan ik toch maar niet begrijpen waarom de Superbravo toch zo weinig populair is in vergelijking met de Ciao/Citta.

Ik vind het echt een super ding om mee te rijden, vooral omdat je lekker hoog zit en de gewichtsverdeling naar mijn idee veel beter is als bij een Ciao/Citta. Hij had alleen origineel de voorvork van een Si mogen hebben van mij want dit vorkje geeft mij niet veel vertrouwen, ook al veert hij helemaal niet slecht.

Verder heeft de Superbravo het grote voordeel natuurlijk dat je ermee kan crossen!! Met een standaard setup hoef je het niet te proberen maar met mijn setup kan ik hem lekker door de bagger trekken! Er is niemand, niemand die je tegenhoud en een wegopbreking of afgesloten fietspad hoef je je ook niets van aan te trekken, je komt er echt wel door/langs/over/omheen/overheen/tussendoor/voorbij.

Ik wil deze ode aan de soms ondergewaardeerde Avanti/Superbravo nog even afsluiten met een paar foto’s en ik wil mensen die soms twijfelen om er een te kopen vooral aanraden om ook eens out of the box te denken!

speedbuxy
                      Bijdrager

Super Bravo/Avanti zijn ook toppers:thumb
                        Alleen zijn ze in Nederland volgens mij altijd slecht leverbaar geweest en daardoor nooit echt door gedrongen.
                        Want ik denk als ie vroeger standaard naast de Ciao, Si en Citta in de schappen had gestaan dat een hoop 16jarigen hem dan wel hadden zien zitten:thumb

DarkMagician6
                        Bijdrager

Ik geef je helemaal gelijk Wilk1985, ik zou ook heel graag zo’n superbravo willen hebben. Echt jammer dat er niet zo makkelijk aan te komen is, al helemaal origineel met vario en al. (Ze hadden toch standaard vario, of heb ik dat nou verkeerd gelezen?)

Wilk1985
                          Topic starter

Ja klopt helemaal, een Superbravo heeft standaard kickstart, vario en electronische ontsteking. Ook zit er door die standaard kickstart dus een cilinderkop op zonder decompressie.

De mijne kocht ik in onderdelen zonder kickstart en het originele blok zat er ook niet bij. Maar 1 dag gaat die combinatie er wel weer op komen, want als je in het veld staat en de motor slaat om wat voor reden dan ook af is het best makkelijk als je kickstart heb.

DarkMagician6
                            Bijdrager

Ik zou echt eens op zoek moeten gaan naar zo’n superbravo!
                              Verder lijkt die kickstart mij ook echt handig met het om de hoek staande sneeuw seizoen. 😉

VespaAvanti
                              Donateur

Goed bezig Jos:thumb
                                SuperBravo’s zijn helaas TE vaak gesloopt (ja ook door mij).
                                Probleem is dat niemand de losse rollende frames wilde hebben waardoor ook ik langzamerhand het een en ander weg heb gegooit.

pepko
                                Donateur

@speedbuxy: wanneer trek je jouw avanti onder het stof vandaan om aan de RDW te showen? dat vond ik ook een gaaf ding namelijk.

Ik heb het voor 2014 op het programma staan.

@wilk: leuk dingetje heb je daar! heb een tijdje terug geprobeert een superbravo hier te krijgen maar wegens de grote afstand is dit overgegaan. toen heb ik maar weer een ciaotje gekocht.

ik denk dat je er nog veel plezier van gaat hebben deze winter 😀

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.