Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Saaie perso hoor, want alles is altijd zo schoon en clean dat je qua post tekst alleen maar in herhaling kan vallen:lol
      Dus hier komt ie weer.
      Ziet er weer fris en vers uit Jos:thumb

SpeedyVespa
      Donateur

Andree heeft gelijk, we hebben niks om af te zeiken:lol
        Nee echt super netjes Jos! ga zo door! Word een prachtbrommer…
        edit:
        Vespa si is trouwns ook een pareltje geworden=)

Wilk1985
        Topic starter

Zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst, maar ik heb niet stil gezeten.

Ik ben lekker doorgegaan met het opbouwen van de oldtimer Citta in de afgelopen wintermaanden, hier alvast een mooi verhaal over het resultaat.

Op deze foto de onderdelen toen ze net terugkwamen van de coater. Framedelen etc zijn zoals gebruikelijk verkeersrood gecoat, ik vind het gewoon een mooie kleur. De onderpoten zijn alleen gestraald en in de blanke lak gezet, zo horen ze ook :thumb

Voor het frame had ik een setje met nieuwe bussen, en een nieuwe as+bout. De bussen heb ik een nachtje in de vriezer gelegd en daarna erin geperst, ik ben benieuwd of dit nou een effect op de wegligging heeft.

Uiteraard ook nieuwe framerubbers, niet die mooie HMPE maar gewoon de bekende die bij de verschillende webshops te koop zijn.

Zadi tankdop met slot, dit was een origineel accesoire leverbaar op de Citta/Ciao uit de jaren 80/90.

Na wat sleutelplezier stond het in elkaar, pas als je op dit punt bent ga je echt een idee krijgen van het eindresultaat, ik moet zeggen dat het me echt heel erg begon te bevallen toen ik dit voor me zag. De plannen voor deze Citta waren er al in 2013, en zo ook de onderdelen. Echter was ik toen nog met de Ciao bezig, en daarna moest de Si en die had voorrang. Dus zodoende zit je dan 3 jaar met een beeld in je hoofd, op het moment dat je dat beeld dan in werkelijkheid kan omzetten word je dus blij :=)

Alle balhoofdmoeren zijn origineel, ze zagen er niet meer uit en waren meerdere keren overgespoten. Maar ik vind dat ze toch nog opgeknapt zijn. Nog even een nieuw Piaggio logo erin gedrukt en ze zijn weer Pico bello

Zie hier de koplamp. Originele Citta lamp met claxon, Martino nogmaals bedankt! Ik heb hem laten spuiten, daarna een nette teller erbij gevonden.

Het blijft een bijzonder beeld, een Citta lamp met onderkin. Ik wilde deze Citta op meerdere punten onderscheidend maken, dat gaat wel lukken heb ik het idee.

Ook de aantrapketting gemonteerd :thumb. Dit is origineel een ketting van een Si die nog zeer netjes was, ik heb hem wat ingekort en in combinatie met een iets groter achtertandwiel paste dat perfect! Ik had nooit een Citta met trappers, en ben erg benieuwd naar de fiets eigenschappen.

Het chromen stuur is ook nieuw, echter niet origineel. En zoals gebruikelijk kom je dan weer bijzondere dingen tegen. In dit geval paste zowel de linker als de rechter greep niet, aangezien het stuur te dik was. Toen kwam de vijl er dus weer aan te pas zoals vaak met imitatie onderdelen.

Deze foto is gemaakt toen ik echt nog een heel stuk moest…

Ik had nooit gedacht dat ik nog eens een uur bezig was met het opschuren en vlakken van mijn stuur….

Nog wat details, mooie oldtimer Gilera stickers erop en de originele trappers uit de tijd. Het zijn toch de kleine stickers geworden.

Simpel maar doeltreffend, ik hou er zo van

Weer een heel stuk naar completie, let ook op de spiegel trouwens! Daar was ik echt heel blij mee, dit is dezelfde spiegel als ik op mijn andere Citta heb, en ook dit was een origineel accesoire. Verschil is dat deze een Gilera logo erop heeft, en nog in het rood ook!! Dat maakte mijn dag echt goed.

Verder vragen jullie je vast af hoe het met de Si is, en dat kan ik vertellen. Hij rijdt heerlijk, trekt hard en loopt netjes 70 op de teller. Ideaal voor de toertjes, waar hij in 2016 dus zijn debuut zal gaan maken!

Dit was het voor nu even, ik hou jullie op de hoogte!

speedbuxy
          Bijdrager

Dat gaat zo te zien weer een net beestje worden:thumb
            Had je alleen niet liever ”echte” Citta profiel banden gehad?

Frankp
            Donateur

ziet er weer erg fris uit:thumb

Alleen nu de uitlaat nog:pest

Martino
              Moderator

Blijft leuk om dergelijke updates te lezen en zo de opbouw te volgen. Je kent mijn kritieken en had idd ook al aangeboden de uitlaat te poedercoaten. De spiegel is wel fantastisch. Zelf kick ik ook erg op dit soort details.

zevenenergie
                Donateur

Het is een genot om te zien, nieuwe lak, schone onderdelen, ook onder het blok waar normaal een vieze drap zit, alles helemaal brand schoon.
                  Je zou met deze citta in de soep kunnen roeren en er niets van proeven.

Eind van de zomer is er weer de wielerronde van poeldijk, ik ben benieuwt of je een goede tijd gaat neer zetten.

Zoals al vaker, heel inspirerend. Heb er jeuk van in mijn handen. Gaaf ook dat er speciale onderdelen op zitten.:thumb

Bas23
                  Bijdrager

Gaaf Jos=) zoals gewend net werk!~Ben benieuwd naar het totaal plaatje:thumb

Guido
                    Donateur

Het stomste wat je kan doen: de perso van Jos openen met een slechte internetverbinding…
                      Na een half uur laden heb ik geen spijt! Het is weer heel erg mooi!

IvanSaab
                      Bijdrager

Wat droom ik ervan om mijn vespa ciao zo strak te kunnen krijgen! Mooi Jos 🙂

Fredzzz
                        Moderator

Perfectie. En die velgen! Super mooi. Ga zo door!

Wilk1985
                          Topic starter

@ Buxy, Ja uiteraard had ik liever de originele Pirelli’s gehad. Op de Ciao en Si zitten ook de fabrieksPirelli’s.. Maar die zijn voor de Citta helaas al jaren nergens meer nieuw te vinden, ik heb toendertijd wel echt goed gezocht. Dus ben ik maar voor de Sava’s gegaan, die lijken er het meest op zijn kwalitatief ook nog redelijk.

Wat betreft de uitlaat, die is net 100km oud en is al wat aan het roesten. Ik kan hem wel laten coaten maar ik ben bang dat het er door het verwarmen toch weer af zal gaan bladderen. Een brommer is gemaakt om mee te rijden en niet om in een museum te staan dus dit soort kleine dingetjes accepteer ik dan weer wel.

Bedankt voor de complimenten allemaal!

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

Ziet er weer goed uit Jos snel verder met de voorzijde en klaarmaken om op te cruisen met het mooie weer straks :thumb

MCBoss
                              Donateur

Mooi werk Jos ziet er puntgaaf uit :thumb

lightlord
                                Donateur

Eindelijk vooruitgang met de citta mooie update :thumb

Vraagje waar heb je die achter-shockbrekers vandaan als ik vragen mag ?

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.