Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Italjohn
    Bijdrager

Love this tread 😀

Wilk1985
      Topic starter

We zijn weer wat verder gekomen 🙂

Ik heb de laatste onderdeeltje gevonden voor het carter met de Malossi 43 waar ik eerder al iets over schreef.
        Nu met de tules en laatste kabels erop is het klaar. Maar eens een keer onder de Bravo hangen en kijken wat het doet bij mij.

Verder had ik al eens een 3 spoels carter klaargemaakt voor op de oldtimer Citta, maar nou kwam ik onlangs nog een exemplaar tegen dat eigenlijk in een net iets betere staat was. Het mooie van dit carter is dat ik het bijbehorende vliegwiel, zuiger en cilinder heb en mijn ervaring is dat blokjes toch altijd net iets lekkerder lopen met de onderdelen waar ze op zijn ingesleten.
        Dus heb ik maar besloten om dit carter te reviseren en klaar te maken voor gebruik in de oldtimer Citta.

Geinig, het heeft ook echt de tekst Gilera erin zitten! Waarschijnlijk komt dit carter van een EC1 of CBA, in ieder geval iets met knipperlichten. Ik wil de 3e aansluiting zelf gaan gebruiken voor de claxon. Maar in principe kun je er natuurlijk van alles mee doen.

Zuiger en cilinder zijn allebei zeer netjes, let op de “Z” in de zijkant van de cilinder. Dit is een bijzondere, hij heeft een pen 12 38,4 zuiger en de cilinder is ook 38,4. Maar hij heeft wel het metalen “clipje” voor de koelkap. In tegenstelling tot de echte oldtimer 38,4 oldtimer cilinders die een aangegoten stukje metaal hebben met schroefdraad erin. Verder lijkt deze cilinder op het oog qua poorten niet anders als andere Piaggio cilinders.

Het vliegwiel, 1400 gram! Met 3 spoelen geeft dit een magnetisch veld vergelijkbaar met dat van de Death Star!

De kabels komen naar mijn mening net wat netter te zitten als bij gewone CP blokjes 🙂 Het bevalt me wel zo met de condensator aan de buitenkant.

De condensator met 2 draden had ik er overigens niet bij, maar ik had geluk! JMPB heeft hem sinds kort in het assortiment opgenomen! Wel voor een idioot hoge prijs in vergelijking met de normale condensator, maar goed beter duur als niet te koop. Als je het echt te duur vind kan je altijd nog zelf een draadje aan je normale condensator solderen overigens.

Deze condensator is overigens ook toepasbaar bij de oldtimer Ciaotjes die eenzelfde condensator met 2 draden gebruiken.

Zie hier de condensator van JMPB in vergelijking met het origineel uit het 2e 3spoelscarter. Qua afmeting hetzelfde, alleen de originele heeft aan de bovenkant nog wat plastic zitten (Wat de oldtimers overigens weer niet hebben dus wellicht is de originele niet zo origineel als ik denk 🙂 )

EIndfototje van dit carter. Ik hoop komende week de Si te kunnen starten, en te kunnen beginnen aan het opbouwen van de achterbrug voor de Oldie Citta!

Qua onderdelen ben ik echt al heeel ver, het is vooral wachten tot de tijd van coaten aanbreekt :).

Ik heb trouwens nog een leuk cartertje opgebouwd voor mijn maat Sander, hier niet actief maar sommigen hier kennen hem wel aangezien hij wel eens een tourtje mee heeft gereden. Ik wil hem eigenlijk naar alle toertjes meenemen, en heb in ieder geval alvast iets leuks voor hem opgebouwd de afgelopen dagen:

CP Speedengine met 43DR met uiteraard een 43 kop. Hiermee verwacht ik eigenlijk dat hij wel sneller is als al mijn setups, dus dat mag in ieder geval geen excuus zijn om niet mee te touren 🙂

Leuk detail, het uitstekende deel van de contactpunten waarmee je ze op de goede plek zet past er niet in. Dus dat was weer vijlen. Bij de electrische variant van de Speedengine heb je een vergelijkbaar probleem waarbij je het randje langs de ontsteking moet afvijlen, ik vraag me af of ze ooit wakker worden bij Polini :).

Verder ben ik overgestapt naar Imgur voor het hosten van de plaatjes aangezien ik doodziek wordt van Imageshack met al hun regeltjes, gedoe en verdwijnende foto’s. 🙂 Ik hoop dat het ook een positief effect heeft op de laadtijden van deze perso.

Ik houdt jullie op de hoogte!

Bas23
        Bijdrager

Goed bezig Jos;):thumb Snijplank nog heel?:lol

SpeedyVespa
          Donateur

Mooi Jos, erg netjes! Ben benieuwd naar de prestatie’s van de Speedengine!

zevenenergie
            Donateur

Altijd informatief jouw perso. Ik vind ook die super hoge resolutie gaaf, ik kan de bacteriën op je vliegwiel tellen.
              Daar heb ik wel 15sec laadtijd voor over.

speedbuxy
              Bijdrager

Wederom weer een verse update:thumb

Wilk1985
                Topic starter

@OldieBas, de snijplank is nog wel heel maar ik kreeg het laatst wel weer te horen ja dat er verschil zit tussen een pakkingsnijplank en een broodsnijplank. Gedoe allemaal.

@Speedybas, mijn maat had een grote grijns op zijn gezicht toen hij hem voor de eerste keer startte dus hij is blij 🙂

Weer tijd voor een update!

De Si van mijn maatje Sander is af, trekt lekker op en een nette top van 70 teller dus hij is tevreden :).
                  Dat betekend natuurlijk wel dat ik gelijk van hem een wederdienst verlangde, dus dat betekent sjouwen! De Si moest nog naar buiten :).

Toen de Si buiten stond ging er benzine in, en was het tijd om te starten! Maar ik ben 2x de straat doorgerend, kreeg echter geen enkele feedback. Dit lag aan de startschoenen in de koppeling, die had ik vervangen maar de veertjes waren veel te strak! Dus maar weer oude compleet uitgelubberde veertjes ingedaan en toen startte de SI meteen.

Dus was het tijd voor een laat ritje! Trekkracht is heerlijk, ik heb heel 2015 poelie gereden en ben weer helemaal blij met de Polini vario+ 90 schijven combi! Trekt als een beest, top van 70 op de teller. (Nu is het nog maar de vraag in hoeverre de teller accuraat is, maar daar komen we vanzelf achter). Ik verwacht in ieder geval lekker mee te komen komend tourjaar.
                  En alle zooi kan in het mandje, thanks Bassie23!

De wegligging is ook top, door de dikke stofringen, vaste wiellagers, nieuwe naaldlagers in het frame etc. De Pirelli’s zijn erg fijne bandjes, dus dat wordt echt genieten komend tourjaar.

Gelijk verder naar het volgende project, de oldie Citta!

Mijn digitale camera doet niet veel meer, en ik had eigenlijk gehoopt dat je in 2015 met een smartphone ook wel aardige foto’s kon maken maar niets is minder waar. Hier moet ik wel iets op vinden want de kwaliteit van deze foto’s is niet echt naar mijn zin.

De brug is dus opnieuw gecoat, dus er moest weer flink geveild worden om de bokstandaard te laten passen. Altijd verbazend hoe dik die coating is.

De standaard is ook gecoat, en de onderkant is een stuk vanaf geslepen waardoor de Citta nu weer kaarsrecht staat. Normaal koop ik altijd imitatie middenstandaards maar dit is toch beter.

Hierna kon ook het achterwiel erin, met de variovertanding! Er zit een nieuw naafdeksel van Lennaert op, zodat ik ook lekker kan fietsen als dat nodig is.
                  De volgende foto’s zijn met de groeten aan mr Lightlord, die is zichtbaar net zo gek als ik op deze pose 🙂

De variateur is een standaard variateur, het hoeft allemaal niet snel maar moet gewoon origineel worden. Je ziet op de foto een paar krasjes op de brug, dit komt omdat ik toch wat moeite had om het lipje weg te halen wat op de brug als een “begrenzer” zit. Met dit lipje past alleen een std koppeling, en geen vario of SImo koppeling. Stom gedoe, maar goed het is nu weg.

Zo kom je dan uit met de externe condensator, zit netjes op zijn plek daar. Carburateur is een 10/7 van Dell’ortho MET! het zwarte rubbertje tussen de carburateur en de carburateurbus. Veel mensen weten niet van het bestaand van dit rubbertje, maar als je die niet hebt gaat je 10/7 daar valse lucht trekken en daar komt de fabel dat deze carburateur onafstelbaar is vandaan. Ik ben zuunig en ga lekker weinig brandstof verspillen met deze Citta :).

Verder hoort deze Citta volgens de boekjes een oldtimer model choke te hebben zoals een oldtimer Ciao, maar dat is technisch onmogelijk zonder in de brug te gaan zagen. Dus het wordt een choke zoals we ze kennen van de normale Cittas.

Nog een paar foto’tjes met kap gemonteerd! Het ziet er leuk uit, ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen met de sticker. Deze sticker komt bij JMPB vandaan, ik heb hem zelf eens ergens gevonden en daarna gescand en doorgestuurd naar JMPB die hem in een grote en kleine versie in het assortiment hebben. Ben er alleen nog niet uit of ik de grote of de kleine versie ga gebruiken, dit is de grote en hij zit nu nog niet eropgeplakt ;).

Fijn weekend allemaal!!

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Eerste.

Leuke update weer Jos en lekker vooruitgegaan al met de citta! Mooi 3 spoels blokje er straks op gaaf!

Heb je wel de originele trappers er op straks/

DinoH
                    Donateur

De SI, is super mooi geworden! De oldtimer begint ook mooi te worden. Ga je de achterkoppeling nog spuiten? Want dit goud is niet zo mooi :D.
                      Verder zou ik de kleine versie van het gilera logo nemen. Vind deze net wat te “lomp”.

Bas23
                      Bijdrager

Graag gedaan Jos:thumb Staat netjes! Erg mooie brommer geworden! Ben benieuwd hoe de Oldi Citta wordt! Citta is niet zo mijn ding:pest Dat weet je, maar jou kennende zal hij wel netjes worden!En iets met Oldi kan ik altijd wel waarderen.

Martino
                        Moderator

We gaan weer lezend het weekend in. En mijn reactie als eerste op de vario. Dit is niet helemaal een standaard ding. Er zijn een aantal vario’s welke een grotere diameter hebben. Jou foto laat een dergelijke zien, dus misschien haal je hiermee wel een goede snelheid?

De opmerkingen die DinoH maakt kan ik mij ook in vinden. En bij de preview foto’s die ik had gezien, heb ik al aangeboden de varioschaal te poedercoaten.

Gaat vast een goede Oldi worden, maar een echte freak wil ook graag een grijs gecoate oldtimer brug zien. 🙂

Nick050
                          Bijdrager

Ziet er allemaal heel mooi uit.
                            Si ziet eruit als nieuw,
                            Ben ook erg benieuwd hoe de Citta gaat worden
                            succes en veel plezier ermee :thumb

lightlord
                            Donateur

Die SI ziet er zeer gelikt uit daar ga je zeker plezier aan beleven :thumb

Kwa citta EINDELIJK de spaakwielen in gebruik :rules:rules

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                              Lightlord's Dizzy/Gypsi

Wilk1985
                              Topic starter

@ Lennaert zeker, de originele trappers komen er op maar ik moet eerst nog de goede spies vinden voor de cranken of deze spietjes bijvijlen, dus dat duurt nog even.

@ Dino misschien dat er nog wel iets gebeurt met de achterkoppeling, dit is overigens de originele kleur. Voorlopig zit hij toch achter de kap :).

@ Martino, je vertelde me al eens dat het een aparte voorvario was, ik ben benieuwd naar de prestaties. Ik wil eigenlijk een top van 35-40 🙂 We gaan het zien.

@ Lightlord, Ja ik kon ook niet wachten 🙂 En dat geldt voor de SI als Citta :D.

Piet30
                                Donateur

yeeha, Si ready and out, nu de Citta dran.:@

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.