Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

We worden op onze wenken bediend. Mooie Si geworden en die stickers maken hem wel af. Geheel in style met de kleurencombo. Enige puntje van kritiek, ik mis de afdekdopjes bij de vooras. Mocht ik hem eens op een onbewaakt moment tegen komen zal ik er even aan beide kanten een indrukken.

Bas23
      Bijdrager

Gaaf Jos:relax Heb je echt mooi gedaan, dit is in mijn ogen de mooiste SI die ik heb gezien, erg netjes en secuur
        opgeknapt!:thumb

lightlord
        Donateur

He he eindelijk zien we de si in vol ornaat jos je hebt een puik stukje werk geleverd je zult er zeker flink plezier aan gaan beleven 😉
          Hoor ik nu dat je een oldtimer citta gaat doen hmm eens kijken wat dat gaat worden we kunnen niet wachten 😛

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

DarkMagician6
          Bijdrager

Echt helemaal super! :thumb
            Mooi om te zien dat het forum weer een hele mooie Si rijker is! 😀

Harleyman
            Bijdrager

Echt hele nette si!
              De uitdrukking “beter dan nieuw” is hier wel op zijn plaats 🙂

speedbuxy
              Bijdrager

Hele nette Si geworden en bewijst ook maar weer dat ze helemaal niet lelijk zijn:thumb

Wilk1985
                Topic starter

Nog 2 puntjes voor de final touch :).

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Martino
                  Moderator

En nou is het publiek natuurlijk nog niet helemaal tevreden. Na alle mooie plaatjes zien we ook graag een actiefilmpje van deze Si. 😀

Mooie dopjes :thumb

speedbuxy
                    Bijdrager

Een filmpje waar de 120 op je verse nieuwe teller word aangetikt zou inderdaad gewenst zijn:lol

Wilk1985
                      Topic starter

Hehe ik ben bang dat ik dat met deze setup niet ga halen 🙂 Stay tuned.

Wilk1985
                        Topic starter

Zo, nog maar weer eens een update ik ben zo lekker bezig de laatste tijd :). Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de Si te starten, maar dat komt wel goed de Limbotour is nog een eind weg.

Ik heb nog wel een leuk toertje met de Ciao gereden met nog wat andere oldtimers, ik heb ook nog een vrijwilliger gevonden om op de Citta te rijden zodat die ook mee kon.

Goed, wat hebben we gesleuteld?

Ik ben in principe een echte die hard CP rijder, maar heb nu toch ook eens 2 electrische blokjes opgebouwd.

De eerste is de mooiste, dit carter is nu bijna 14 jaar in mijn bezit. Het zat onder mijn eerste Ciao mixje dat ik kocht toen ik 16 werd, en heeft ook een tijd dienst gedaan onder mijn snor SI en de Citta toen ik er nog mee naar school reedt. Ik ben er ook mee naar Limburg gereden, dus ik kan wel zeggen dat ik een band heb met dit blokje.

Ik heb zelfs nog een fototje daarvan trouwens, zie onderstaand 🙂

Hier was ik net 18 en reed ik met de Citta van Den Haag naar Venlo. Dit is overigens mijn huidige rode Citta, hij ziet er tegenwoordig wel een stuk netter uit.

Dus na al die jaren mocht het blokje wel eens een mooie opknapbeurt krijgen! Ik was er overigens een tijdje terug al aan begonnnen, maar miste wat kleine onderdeeltjes waardoor ik pas nu de update kan doen nu hij af is 🙂

Voor de liefhebbers weer wat fototjes:

Dit was de belangrijkste reden dat ik aan het blok wilde werken, de ontsteking. De kabels waren verweerd, dit zie je veel bij electrische carters als ze wat ouder worden en geeft storingen.

Dus het hele gebeuren maar opengebrand, met de viezigheid viel het nog wel mee!

Daarna heb ik er nieuwe kabels op gesoldeerd, en ze weer netjes om de spoelen gezet. Was even gedoe om de goede kleuren te zoeken maar geduld loont en Google is je vriend.

Dan kan alles weer in elkaar, nog even een leuke exploded view foto.

En alles zit weer in elkaar! Ik heb via Mike een mooie 23,5 cilinder geregeld met weinig kilometers, ik kan niet wachten om dit blokje weer eens een keer te horen lopen! Misschien dat ik ooit nog wel weer eens een Mix koop wie weet. En anders gaat het blokje zeker een keer onder de Superbravo, ik heb namelijk nog een Homoet met 23,5 aansluiting liggen die ik ook graag eens wil proberen.

Oliepompje werkt ook perfect, alles netjes schoon en zo. In het filtertje tussen de pomp en het carter zit standaard een terugstroombeveiliging, ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb overigens 1000en kilometers met dit blok gewoon op Euro95 gereden met het mixpompje en dat ging altijd goed.

Bijkomend voordeel is dat je carb brandschoon blijft.

In de volgende update zal ik schrijven over het tweede electrische carter. Prettig weekend allemaal!

speedbuxy
                          Bijdrager

Mooi vers blokje weer:thumb
                            En mooi oude foto uit oude doos, altijd leuk:thumb

Martino
                            Moderator

Dankje, zo gaan we weer goed het weekend in. Heb trouwens al veel van jou oude foto’s gezien, maar ben deze op de citta nog niet tegen gekomen.

Flippo
                              Donateur

Iedere update is weer een genot om te lezen. Heerlijk om zo inderdaad het weekend in te gaan!
                                Het blijft leuk om te zien hoe je te werk gaat, keep up the good work. :thumb

El Citta
                                Donateur

Lekker vers blokje zo Jos :thumb Ik had de kabels toevallig ook niet op vooraad en heb toen een rest stuk 7 aderige verlichting kabel gepakt van een aanhanger. Misschien niet de goedkoopste oplossing maar zitten ook alle kleurtjes in 😉

Heel benieuwd naar de SI komend toerseizoen 🙂

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.