Home › Forums › Perso’s › Collecties › Wilk1985 perso
- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2015 om 20:22 #497085
Ziet er echt helemaal super uit man! Hopelijk is hij snel klaar want we kunnen wel wat Si power gebruiken bij toertjes. 😀
En die ringen van Tom maken echt een HEEL groot verschil. Samen met de YSS veren zeker de beste frame modificaties die je kan uitvoeren op een Si.
Zonder die ringen zit er flink wat speling op de brug en dat merk je gewoon met bochten maken.Verder, zou je misschien kleinere foto’s kunnen gebruiken? Zelfs mijn computer doet er gewoon 5 minuten over om deze pagina te laden, en geloof mij, ik heb zeker geen trage computer. 😀
14 augustus 2015 om 20:48 #497087Leuk verslag Jos! En dito SI, Ben ook benieuwd wat je van je testkameraad gaat maken
14 augustus 2015 om 21:56 #497090Super mooi hoe je je SI opbouwt Jos
De JoSI staat er al superstrak bij 😛 Ik vind dat hij wel een aparte perso verdient eigenlijk!! Puntje van kritiek..moeten er natuurlijk ook even nieuwe remhendels in he :pest Succes met de laatste lootjes en kom hem maar snel showen bij een van de tourtjes
15 augustus 2015 om 11:44 #497091Ik houd van rood dus kan hier kort in zijn. ERG mooie si geworden8)

En JoSi blijft erin
:lol15 augustus 2015 om 12:52 #497093Die update van het chinese blokje had ik nog niet eens gezien 😉 Waar komt die cilinder vandaan?
15 augustus 2015 om 20:57 #497111@ DM6, Ik heb in de laatste update al wat kleinere foto’s geupload, het zijn vooral de foto’s uit de vorige update’s die voor lange laadtijden zorgen :). Wordt aan gewerkt

@ El Citta, goed opgelet! De rechter remhendel is bijna nieuw, maar heeft een paar tourtjes op de Si gezeten en is beschadigd geraakt bij het staan in de Caddy. Aangezien dit nogal snel gaat heb ik besloten om hem niet te vervangen voor die paar krasjes, je kan een brommer helaas niet altijd als nieuw houden want ze zijn gemaakt om mee te rijden :D.
@ Hans, De cilinder komt uit China, zou in principe via Alibaba en soortgelijke sites te vinden moeten zijn maar ik heb hem al tijden niet gezien.
@ De rest, bedankt voor de complimenten!! Ik denk dat de Si voor het eind van het jaar wel af is, dus dan komt er uiteraard nog een update met de totaal plaatjes :).
16 augustus 2015 om 14:59 #497116De remhendels zijn ook te poedercoaten. Moet hij weer eens netjes, stuur je hem op? Maar waarom de keuze voor deze handvatten/hendels? Oogt heel erg Citta voor mij. Dit type Si’s hebben toch altijd van die wat grotere ronde modellen gehad?
16 augustus 2015 om 15:05 #497117Ja, deze Si’s hebben normaal Puch P1 hendels, maar veel mensen vinden die dus niet mooi.
16 augustus 2015 om 20:26 #497122Inderdaad ja, die P1 hendels zijn origineel. Maar het is niet dat ik ze niet mooi vind, ik vind ze gewoon erg lelijk :). Dus vandaar het hele Citta imitatie handvat eropgezet. Overigens wel met de originele gasgreep, die imitatieversie is van plastic en kan niets hebben.
De handvaten horen ook ook niet op deze Si, maar dit type handvaten ligt wel weer het lekkerst in de hand vind ik..
Geinig dat ik geen kritiek krijg op het klimrek trouwens :D. Het mandje ligt ook al klaar voor de VCT.
17 augustus 2015 om 07:24 #497127Maar dat rekje is gewoon praktisch en ziet er nieteens zo lelijk uit als ik het zo zie.

Het staat alleen een beetje heel hoog.17 augustus 2015 om 09:13 #497128Jos, waarom heb je niet een citta voordrager erop gezet?
Dan hoef je niet onnodig je stuurschuim fijn te knijpen…
17 augustus 2015 om 20:13 #497132whoa die si is mooi man 😀
hoe is het trouwens met het imitatie blokje?
ben je er nog dagelijks mee aan het rijden of ligt die op de plank te rusten totdat alle originele parts op zijn ? 😉
wel een leuk verhaal zo:D(als je de pics verkleint dan laad je perso een stuk sneller :D)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 augustus 2015 om 20:31 #497134@ Jelle, geinig idee 🙂 Ik heb dat Citta rekje al liggen voor de oldtimer Citta, en ik denk dat dat wel zou werken:
Maar het grote voordeel van het rekje dat er nu opzit is dat de slaapzak eronder past, en dat laatste is VCT technisch gezien erg belangrijk. Bovendien heb ik dit rekje nodig voor de oldtimer Citta dus dat ga ik niet doen.
Het stuurschuim is overigens niet fijngeknepen, ik heb gewoon 5 afzonderlijke stukken stuurschuim geknipt 🙂 Leuke klus, wel even 2x een meter bestellen voor de zekerheid :D.
@ritze, bedankt
. Het imitatie blok ligt in een krat te rusten tot er weer wat verder mee getest kan worden, wellicht dat ik heb het komende jaar eens meeneem naar een toertje. Ik wil het blok ook erg graag even op de rollenbank zetten, dus hier komt in de toekomst zeker nog meer informatie over.En ik upload nu de foto’s al wat kleiner, dus vanaf pagina 6 zal deze perso sneller gaan laden. Dat ga ik niet met terugwerkende kracht doen want dan ben ik een week bezig en die tijd steek ik liever in het sleutelen.
8 oktober 2015 om 20:36 #497409Kom op Wilk1985; We zien nu al tijden een aantal leuke teasers van je Si, maar we willen deze nou eenmaal in vol ornaat zien? =)
9 oktober 2015 om 12:23 #497411Martino :
Kom op Wilk1985; We zien nu al tijden een aantal leuke teasers van je Si, maar we willen deze nou eenmaal in vol ornaat zien? =)Ok, komt ie dan he!!
Voor ik begin over de SI, eerst nog een mooi plaatje van afgelopen oldtimertour! Hier met de Ciao tijdsgenoten.

Over op de orde van de dag, de SI! Weer een brommer af! Hierbij een verhaaltje over de laatste loodjes aan de SI 🙂
Het was een mooi project om aan te werken, in 2016 is het weer tijd om te rijden!Mooie bedacht dit bij Piaggio, de kabels zitten netjes weggewerkt
.Het balhoofdkapje was nergens nieuw te vinden, dus de oude maar op laten schuren en laten spuiten (ik heb zo’n pesthekel aan schuren, ga ik niet zelf doen)
Weer netjes gemonteerd.
De voorvorkpoten zijn ook gestraald en gecoat.
Het keerringgat is perfect schoon gestraald.
En de nieuwe keerringen zijn gemonteerd.
In iedere voorpoot hoort volgens het boekje 30 gram voorvorkolie, dus dat dan maar even afgemeten. Daarna komt wel de goede vraag, hoe krijg je de olie nou netjes in de poten?
Dat doe je zo, dit bij voorkeur niet doen als er vrouwelijke levenspartners in de buurt zijn, ze zullen de noodzaak van dit soort operaties waarschijnlijk toch niet begrijpen. (Uitzonderingen daargelaten)
Dan is het tijd voor de montage van de snelheidsmeter.
Deze “120km/u” meter staat erom bekend dat ze snel breken, dus ik heb alles extra goed doorgesmeerd en spanningsvrij gemonteerd in de hoop dat hij het bij mij langer volhoudt.
Het staafje dat in het wiel gaat is te lang om netjes te kunnen monteren..
Dus maar een stukje erafgezaagd
Daarna heb ik gelijk de uitstekende stukken schroefdraad erafgezaagd.
De tellerkabel gaat uiteraard flink in het vet.
En dan zijn we er! Ik vond hem wat kaal, dus heb er nog wat subtiele stickers opgeplakt.
Lekker kontje! Dat er maar veel kilometers op mogen komen in 2016!
Ik heb meteen alvast wat onderdelen mee laten coaten voor het volgende project, de oldtimer Citta.
Zie hier het bruggetje, het blijft altijd bijzonder hoe mooi je spullen worden van een coat en straalbeurtje.
Het achterrekje is het originele rekje van deze Citta, ik heb het laten verchromen voor 30 euro. Dat betaal je ook ongeveer voor een nieuwe, en met een beetje geluk glimt dit beter 🙂 Ik hoop het eens een keer te kunnen vergelijken :).
Bedankt weer voor de aandacht, tot de volgende update!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.