Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Piet30
    Donateur

wuha, I never learn out here. 😀

Nice project, maybe you can put your Chinese engine in.

Wilk1985
      Topic starter

Piet30 :
        wuha, I never learn out here. 😀

Nice project, maybe you can put your Chinese engine in.

I was thinking about this because i don’t really have a nice frame for the Chinese engine. There are Chinese made Bravo’s for Sale in Holland, maybe one day i will buy one of these and built a complete Chinese Italian Dutch moped 😛

But i want to drive the Kinetic with the Kinetic engine, because i want to know everything about it 🙂 And i think it is also a nice engine to drive with as it has an electric ignition and light flywheel. I am curious about the inlet too.

Guido
        Donateur

You put an orinigal tandoori engine in the kinetic, insteat of a bami engine?

zevenenergie
          Donateur

Ik zie het al helemaal voor me.
            Met de hele familie op de Berinie naar pathe Scheveningen een bollywoodfilm pakken.:thumb

Wilk1985
            Topic starter

Kleine update van wat er de laatste tijd allemaal gebeurd is 🙂

De laatste onderdelen van de Si die nog rood moeten worden zijn klaar om gestraald en gecoat te worden:

Hierna hoeven alleen de voorvork onderpoten nog even zwart gecoat te worden, en dan kan theoretisch de Si weer in elkaar :). Dus volgend jaar weer ouderwets op de Si toeren, ik kan niet wachten aangezien het toch eigenlijk wel gewoon de fijnste brommer is om mee te rijden.

En hoewel hij ook heel goed dient als woonkamerdecoratie wordt het nu wel tijd om te rollen.

Verder ben ik nog met de Grillo bezig geweest voor de keuring, de voorband is vervangen en ik heb alles nog eens goed aangedraait en
              voor de laatste keer gecontroleerd.
              Bandje voor

Bandje na 🙂

Let op het aparte veersysteem, zo gaaf.

De keuring zelf is ook al achter de rug. Deze Grillo was origineel een brom, en had ook gewoon een NL goedkeuringsnummer met een K. Dat betekent altijd Brom. Ik bracht hem naar de RDW als snor in de hoop dat ze het niet zouden zien maar zo makkelijk kwam ik er niet onderuit ook al had ik er nog speciaal een oranje plaatje opgezet :).

Het was geen probleem om hem meteen als snorkenteken te laten keuren, als ik een paar tientjes bijlegde. Een normale keuring kost tegenwoordig 134 euro inclusief leges (Is dus goedkoper geworden!!) maar deze keuring was duurder omdat het dus van brom naar snor ging. Kostte me 168 euro. Niet echt goedkoop, maar wel weer een Vespa gered!!

Technische aspecten werd niet echt naar gekeken, kappen zijn er niet afgeweest, licht is niet gecontroleerd en een simpel kneepje in de remmen was voldoende om de werking te testen.
              Ik had dus weer een heel relaxte keurmeester, het helpt ook gewoon veel als je zorgt dat je je papieren allemaal in orde hebt. Dan hebben ze vertrouwen in je en sta je zo weer buiten.
              Ik mocht gelukkig nog wel even banken, laatst met de Citta mocht dat niet en dat vind ik toch jammer als ik ervoor betaal. Resultaat: 21 km/h :D. Dat is dus een snorblok met snorklok en 105 poelie 🙂 Zie:

Ik ga er nu wel weer een bromklok onderzetten met 95 poelie want deze overtoeren wordt ik gek van.
              Wat is er verder nog gebeurt? Ik ben nog een lekker stukje wezen toeren met de Ciao, het blijft toch gaaf hoor de postitieve reacties die je overal krijgt met een oldie. Hij is ook gewoon echt functioneel met dat mandje, 9 van de 10x ligt het vol met boodschappen :D:

En ging nog naar een expositie over 100 jaar trouwgeschiedenis, uiteraard in pak en op mijn trouwCitta :). Nog even poseren bij de Caddy (nee niet die witte 😛 )

Verder staat de Superbravo klaar voor de VCT, lekker simpel blokje met 43DR, Gianelli original power en poelie aandrijving.

Niet erg boeiend, wel betrouwbaar :thumb

DarkMagician6
              Bijdrager

Ik dacht altijd dat een grillo en een ciao dezelfde voorvork hadden. 😮 Wel mooi dat je een aardige keurmeester had. :thumb

Wat licht er nou eigenlijk voor uitlaat onder? Ik vind hem er zo apart uitzien.

speedbuxy
                Bijdrager

Blijft een hele nette Grillo en mooi dat ie nu weer back in action is:thumb
                  En doe mij z,on Caddy:lol

Bas23
                  Bijdrager

Goed bezig Jos! Mooie foto’s weer:thumb

Wilk1985
                    Topic starter

@ DarkMagician, dit is een Sito uitlaat speciaal voor de Grillo. Prestaties zijn denk ik vergelijkbaar met de Citta en Ciao versies, maar de pasvorm is totaal anders. Ik kon ook geen andere uitlaat vinden voor de Grillo.

Si uitlaten passen wel op de brug maar slepen aan tegen het achterwiel.

Ook deze uitlaat heeft maar een paar mm ruimte bij de achterband maar het is genoeg om mee te rijden :).

Ze zijn nog nieuw te vinden deze uitlaten bij een paar webshops.

DarkMagician6
                      Bijdrager

Weer wat geleerd. 😀

R.Zwiers
                        Bijdrager

Wat een toffe perso heb jij Wilk, echt gaaf. Zo’n luna.. kwijl kwijl zo 1 staat op mijn verlanglijstje haha. Wat een top ding 🙂
                          Ga je zeker in de gaten houden haha

Florian
                          Moderator

Zo het wordt wel weer eens tijd dat ik weer wat projecten ga volgen.

Is al een tijdje geleden dat ik jouw page voor het laatst aandachtig heb bekeken (shame on me..) Bij deze dus.
                            Vind dat China blok wel erg interessant, ben benieuwd hoe deze zich gaat houden.

Wilk1985
                            Topic starter

Tijd voor weer een verse update! Het is alweer even geleden, en ik heb dus materiaal zat. (Zet een kop thee, bak een Croissantje)

Afgelopen VCT was weer een feest, zie de afgeladen Superbravo toerbuffel die het weer goed heeft volgehouden. Uitgevijld 43DR blok met poelie power = toprecept voor een lang tourtje :thumb

Dit was zoals het er uitziet voorlopig het laatste tourtje voor de Superbravo! Tourjaar 2016 komt de Si weer in actie.

Voor de Si heb ik via Tom96 een paar stofringen gescoord, mooi werk Tom! 1tje voor de SI en 1tje voor de Superbravo alvast. Zie het grote verschil tussen de ringen, ze zijn flink wat dikker als de originele maar dat is alleen maar goed. Het frame ging wel lastig in de brug, maar ik ga er niet vanuit dat dit problemen zal geven op de lange termijn. Het is dik staal allemaal dus dat moet wel wat vreemde krachten kunnen hebben.

Ze zitten erin, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden. Het zal vast een nog verdere verbetering zijn op de toch goede rij eigenschappen van een Si :thumb

Ik heb nog flink wat onderdelen laten poedercoaten/nieuw kunnen vinden, de Si kan nu echt afgemaakt worden!

NOS stuurtje, ben ik lang naar op zoek geweest maar geduld loont altijd in de Vespa wereld :). Zoeken zoeken zoeken.

Het gat voor het stuurslot is meegecoat, dat had ik beter moeten communiceren met de coater. Heeft een hoop tijd gekost om alles weer zo vijlen zodat het stuurslot er in kon..

Het stuurslotje, was ook niet makkelijk te vinden. Er zijn 2 versie’s stuursloten voor de SI, en 1tje voor de Si Mix. Ze zijn alle 3 anders, en er is niemand die dat weet. Dus bij Webshops staat er alleen SI bij de beschrijving, en is het een gokje welke je krijgt.

Nadat ik meerdere keren gegokt had had ik de goede, die andere komen vast nog wel eens van pas 🙂

Installatie van de nieuwe balhoofdlagers, lekker in het vet :thumb

En dan hebben we een mooi net kroonstuk, draait als nieuw! Tijd om de voorvork maar eens onder de loep te nemen.

Van de keerring was in ieder geval niet veel meer over..

Er zat nog een restje gore drap in de poten, olie wou ik het niet noemen.

En nu zijn ook de onderste voorvorkdelen klaar om vers gecoat te worden! Nieuwe keerringen heb ik al liggen.

Toen heb ik de veerpoten maar eens gecheckt op kromheid en dat was maar goed ook. De linker was iets rechter als deze op de afbeelding, de poot op de afbeelding kan alleen nog gebruikt worden in Rusland tijdens een road rage.. Dus toen ben ik maar gaan zoeken naar een goede vervanger, en die had ik snel gevonden!

Het geluk was met mij, een complete nieuwe voorvork, nooit gebruikt! En hij stond nog in de buurt ook. Dus daar heb ik de veerpoten uitgehaald, en meteen was mijn probleem van de onvindbare rubbers opgelost. Ook de moeren kwamen goed van pas, perfect.

Hagelnieuw! Er zat zelfs geen olie in de vork, heeft er ook nooit ingezeten. Dus het is maar goed dat ik hem uit elkaar haalde, als iemand deze vork kocht om plug en play in zijn Si te zetten had hij zonder olie gereden. Ik zal eerdaags eens opzoeken hoeveel erin moet, het lijkt me dat de olie alleen een wat smerende functie heeft. Het is een beetje een aparte constructie eigenlijk..

Verder waar we gebleven zijn, de wielen! Deze oude cupjes tikken we eruit 🙂

En we vervangen ze voor een setje vaste lagers van Fredzzz, mooi werk Fred! Ook dit zal weer toevoegen aan het rijplezier van de Si, het moet toch wel een heel lekker scheurijzer worden zo.

Nu de vork compleet was kon ook het stuurgedeelte verder in elkaar, ik heb gekozen voor zwart stuurschuim. Om dat stuurschuim makkelijk erop te schuiven gebruik ik lagervet, de kunst is dan nog om het precies onder de goede hoek af te knippen zodat het nog een beetje ooglijk blijft :).

Deze foto’s zullen bij sommigen wellicht een schrik effect opwekken, ik moest er zelf ook even aan wennen. Maar het steekt lekker af bij de chromen achterdrager, en behalve dat heb ik het gewoon nodig. Kijk even terug naar de eerste foto van deze update en je ziet hoeveel zooi er mee gaat op de VCT, dan heb je ook wat bergruimte nodig. Wellicht dat er met de volgende VCT zelfs nog een mandje op komt, dat maakt hem gelijk wat minder opvallend voor de politie 🙂

Extra voordeel is natuurlijk de toegevoegde stevigheid aan het stuur, bijzonder dat ze dit in de racerij nog niet ontdekt hebben.

Nog even terug naar de overbrenging trouwens, geheel toevallig viel me opeens op dat de varioschijven bij stilstand al uit elkaar gedrukt stonden! Dit mag natuurlijk niet, de vario moet optimaal kunnen varieren. Het carter kon niet verder naar achter, dus mijn conclusie is dat de Malossi snaar voor Si met 100 schijven gewoon veel te kort is…

Nou had ik nog nette koppeling met 90 schijven liggen, eigenlijk voor de Superbravo bestemd maar nu is het plan gewijzigd. Met 90 schijven is de snaar perfect en heb ik nog alle mogelijkheid om te stellen.

Goed, de Si is dus bijna af, dat betekent ook dat het tijd is om afscheid te nemen van mijn testframe Citta aangezien die als volgende op het rijtje staat..

Dit afscheid valt zwaar, want het was een trouwe sleutelkameraard. Er hebben zeker wel 20 blokjes ingehangen, alle blokjes die ik voor anderen gereviseerd heb hebben allemaal onder deze Citta hun testkilometers gemaakt.

Maar goed, hij gaat dus uit elkaar, en zal in 2016 omgebouwd worden tot oldtimer Citta!

Wordt vervolgd dus :).

Piet30
                              Donateur

damn, this red is great :thumb

R.Zwiers
                                Bijdrager

Super strak jos 🙂 Ik hoop dat ik snel kan komen voor mn blok, dan kan ik hem in het echt zien.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.