Home › Forums › Perso’s › Collecties › Wilk1985 perso
- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 februari 2015 om 23:40 #496066
Ah ok
. Nou dat is dan nog meer een motivatie om eens te gaan zoeken naar een passende zuiger voor die 41mm DR!3 maart 2015 om 13:16 #496079Ziet er vet uit allemaal he 🙂 goed bezig haha. super nette si
Als je die zuiger hebt gevonden wil ik het graag horen, mn zuigerveren van mn 41mm dr beginnen op te raken, ik merk het aan zn trekvermogen, en nieuwe zijn er dus niet te krijgen 🙁3 maart 2015 om 14:03 #496080
#RIDINGSOLOhttps://www.m2trading.com/nl/webshop/motor/zuigers/zuiger-vespa-gilera-41-12-dr
Proberen jullie t hier eens.
Ik ben r ook geslaagd voor een polini 41 zuiger en volgens mij Filippo voor z’n dr zuiger.
6 maart 2015 om 12:11 #496093Ziet er allemaal zeer netjes uit!!
Ben zelf op zoek naar zo’n setje voor de ophanging van de achterbrug (Naaldlagers,bus,bout en te kleine ring haha) waar heb je die set vandaan? Kan ze namelijk nergens vinden…
Oldtimer fanaat6 maart 2015 om 13:32 #496094@ Black, bedankt goeie tip niet duur ook!
@ Joukel, bedankt, dat setje heb ik jaren terug ergens mee meebesteld op Ebay als ik het me goed herinner. Je ziet ze niet veel, maar het is nog wel te vinden via Ebay af en toe…. Volgens mij heb ik ze bij Nederlandse Webshops ook ooit wel gezien wellicht dat een uurtje intensief googlen wat oplevert
3 april 2015 om 17:52 #494274Zo, ik heb nu een kilometer of 60 erop zitten met het Chinese blok, tijd voor een verhaal over de opbouw en wat ervaringen:
Let op, lang verhaal op komst, pak even wat te eten erbij en trek een biertje open.
Over het carter is hier: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35493 al een hoop te vinden, nu wil ik dus meer vertellen over mijn eigen project ermee, en dat is zoals ik een paar updates geleden al voorstelde een blok dat voor het grootste deel uit Chinese onderdelen bestaat. Dit was dan ook het doel van de opbouw van dit blok.
Het ging me totaal niet om een hoge top, trekkracht of betrouwbaarheid maar puur om te kijken wat er gebeurt als je met alleen goedkope imitatie onderdelen werkt. Verder was het natuurlijk interessant omdat het grootste deel van de onderdelen niet eerder getest was, dus ik heb onze sponsor JMPB ook meteen een hoop feedback kunnen geven.
Ik begin het verhaal toch nog eens met wat plaatjes van het carter zelf:
Het carter wordt dus geleverd met bouten moeren en tapeinden erbij, en goedkope lagers erin geperst. Ik wilde per se met de lagers rijden die erbij zaten, omdat ik zoals gezegd het blok dus zo Chinees mogelijk wilde houden. Achteraf was het een fout om de lagers erin te laten. De lagers zaten er niet helemaal ingeperst, later bleek dat dit ook niet mogelijk was omdat er een verdikking zat in de lagerpassing.
Op deze foto’s is goed te zien dat de lagers een stuk uitsteken:
Ze zijn wel lekker ingesmeerd, maar de lagers kunnen dus niet in het carter. Toen had ik het plan om ze er maar uit te halen en om de krukas te leggen, zodat ik daarna de bevroren lagers in het verwarmde carter kon zetten in de hoop dat dat wel goed ging.
Je moet het carter echt gigantisch heet stoken om de lagers eruit te krijgen, de lagers zitten er echt vast ingeperst. Wellicht zaten ze ook zo vast omdat ze scheef zaten.
Het terugplaatsen van de gemonteerde lagers zou ook niet werken zonder bewerking, want zoals te zien op onderstaande foto zit je dus met die rand. Die rand lijkt me ook een gevolg van het feit dat het lager er scheef ingeperst zat.
Ik heb het opstaande randje weg kunnen halen, hierna was de lagerpassing glad en wilde ik dus proberen om de krukas met lagers en al erin te zetten zoals ik al tientallen eerdere keren gedaan heb. Maar dat was geen succes, de rand bleef, en het lager drukte de kleine carterhelft kapot helaas…..
Een forumlid heeft deze 2 carterhelften overgenomen van me zonder enige vorm van garantie, zou leuk zijn als er nog iets van te maken viel! Maar ik vrees het ergste.
Daarna heb ik maar een nieuwe carterset besteld, zie nog wat foto’s :).
De voet is perfect vlak, dit is ook zichtbaar aan het feit dat er na 60 km nog geen gram prut tussen de voet doorloopt. Dus hij zal ook zeker geen valse lucht bij de voet trekken. Dit is een groot voordeel dat je met een gebruikt carter lang niet altijd hebt.
De inlaat is lekker groot, met een vijl doe je dit niet snel zo netjes. Zoals gezegd in ervaringen topic sluit de inlaat niet perfect af, voor meer info daarover verwijs ik door naar dat topic.Uit dit carter heb ik de babi pangang lagers gehaald, toen was het tijd voor de volgende uitdaging 🙂 De krukas.
Ook de krukas is van Chinese makelij, uit de doos ziet het er allemaal leuk uit, hij doet me veel denken aan de DMP krukas. Wordt ook geleverd met een afwijkend naaldlager zoals de DMP krukas.
Het eerste nadeel van deze as kwam ik vrij snel tegen en zit in het big-end lager dat op een bepaald punt erg stroef draait. Zie onderstaande foto, als je dit kan doen met een krukas is er duidelijk iets mis.
Op de film ook goed zichtbaar:
De timing van deze kruk is net zoals de DMP identiek aan die van een Piaggio brom kruk, echter zijn de wangen een stuk dunner! Het scheelt echt veel. De ruimte tussen de 2 wangen is 11,52mm. Bij een Piaggio kruk 10,95
De wang die de inlaat afsluit is 10,67mm dik, bij een Piaggio kruk 10,95mm.
Totale breedte van de beide wangen inclusief de open ruimte ertussen is 32,66mm, bij een Piaggio kruk 33,10mm. Toch sluit de kruk de inlaat wel goed af, het verschil zit in breedte heeft geen effect op het vlak dat de inlaat raakt. Zie foto, het zwart getekende vlak is het deel dat de inlaat afsluit:Ik heb het bigend flink doorgesmeerd, hielp niets. Als je er een beetje kracht opzet druk je hem zo door het aanslepende deel heen, en ik heb de kruk dus gemonteerd met aanslepend bigend :). Ik heb niet de mogelijkheid om te persen etc, en bovendien was het doel van dit project om te kijken hoelang een China blok heel blijft. Dit is een leuke toevoeging aan de duurtest. Ik verwacht dat het door slijtage wel goed komt :). Enigszins beun maar goed, dit is dan ook een experimenteel blokje dus dan mag dat.
Het carter in elkaar bakken ging verder gewoon volgens plan zonder bijzonderheden. De SKF lagers draaien exact als in ieder ander carter. Als ik op de inlaat blaas laat hij inderdaad meer lucht door als een Piaggio carter, maar het is nou ook weer niet zo dat de inlaat helemaal niet afsluit.
Toen was het tijd voor de volgende stap, zoals te zien op de foto hierboven past de krukasnok niet over de kruk aangezien de as VEEL te dik is. Ik heb het uiteindelijk op de volgende manier voor elkaar gekregen:
Paar lagers erop, daarna een ring en een moer en draaien 🙂
Het lastige is natuurlijk om te zorgen dat de nok exact op de goede plaats zit, anders kan je de spie niet meer kwijt. Toen de nok in elkaar zit had ik nog wat leuks, het was me al opgevallen dat de spiebaan een stuk dunner is als die van een Piaggio as. Een normale spiebaan en spie zijn exact 3,00 mm dik. Deze spiebaan is een paar milimeter dunner, dus ik heb uit 20 spietjes die ik hier had de dunste geselecteerd en dat was deze:
En die paste er wel in. Hierna kon de onsteking in elkaar, uiteraard met een imitatie condensator en contactpunten.
Voor zover ik weet is de krukas overigens niet meer leverbaar nu, en dat is ook alles behalve een gemis. Beter 5 euro meer uitgeven aan de DMP krukas die heeft zich bij mij in ieder geval al in 2 blokken bewezen als plug and play en betrouwbaar.Als vliegwiel heb ik een 1300 gram zwaar CP wiel gepakt, ik had even geen lichtere bij de hand helaas. Op zich geen ramp.
Als vliegwielkap had ik dit prachtige imitatie exemplaar:
De uitstekende delen met de “roosters” erin zijn natuurlijk erg gaaf, maar het vliegwielrubber komt er tegenaan. Ook aan de achterkant kom je totaal niet uit dus de schaar erin en eenmaal gemonteerd ziet het er dan zo uit:
Nu is het tijd voor een leuke cilinder! Een mooiere kon ik me eigen voor dit blok niet wensen, het is een Chinese gietijzeren 43mm cilinder met een paar bijzondere eigenschappen:
Het koppakkingsvlak is in ieder geval perfect vlak, ook de voet is erg netjes. het hemd is wat dikker als bij een Piaggio cilinder, en aangezien ook het hemd van het Chinese carter wat dikker is heb ik hier nog wel even op zitten schuren voordat het er soepel inviel.
In het hemd zat een vreemd uitsteekseltje, dit heb ik even mooi weggevijld.
De wand is verder erg netjes, hij is ook exact 43,00 mm en loopt ook nergens aan. De wand is vrijwel overal 43,00 mm dus ik kan wel zeggen dat hij netjes gegoten is. De poorterij lijkt weinig spannend, maar daar valt natuurlijk naar eigen inzicht van alles mee te doen 🙂
De cilinder komt mooi recht op het blok te zitten, geen klachten over! Grappig zijn de spoelpoorten, die zijn bij de voet dus kleiner als de poorten van een std 50.
Een zuiger was niet leverbaar bij deze cilinder, dus voor nu rijdt ik met de imitatie DMP zuiger. DMP is Taiwanees dus past eigenlijk net niet mooi in het rijtje maar de zuiger kwam wel perfect uit! Ook de slotjes vallen precies goed.
De uitlaatmond is verder lekker dik, deze zal niet snel breken.
De poorten komen wel erg bijzonder uit op het carter, zoals gezegd dus zeker voor verbetering vatbaar!
Ik hoop dat eerdaags een van onze sponsors erin slaagt om deze cilinders naar NL te krijgen, aangezien het uit de doos al een fijn ding is maar in mijn ogen ook zeker tuningspotentie heeft! En een scherpe verkoopsprijs zal ook vast te realiseren zijn dus het lijkt mij een echte winnaar!
Qua keuze voor de cilinderkop had ik helaas geen Aziatisch 43mm exemplaar voorhanden, dus dit is een CIF imitatie 43mm kop geworden, geen klachten over, zie ook hierover het mening en ervaringen topic:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35510Bij het aandraaien van de moeren boog het metaal onderaan de deco weer naar buiten, dit is echt iets dat je in de gaten moet houden bij het monteren van de imitatie deco, want als dit gebeurt zit de kop dus los en gaat lekken bij voet en kop. Voor montage moet je het metaal zo buigen dat het goed om de tapeinde heen krult!
Wat zit er verder nog voor leuks op dit blokje? De Imitatie Chinese 12/12 carb:Voor een uitgebreide review van deze carb zie:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35520
En het luchtfilter, uiteraard ook imitatie:
Het luchtfilter is een leuke, de gaten zijn zowel boven als binnen erg groot, het laat lekker veel lucht door! Je krijgt er 2 gaasjes bij, en een klem die veel te groot is zodat ie nooit van je leven op een gemonteerde carb in de achterbrug past! Maar qua prestaties is er niets mis mee.
Toen zat alles in elkaar, tijd voor een paar foto’s!Waarna het tijd was om het blokje eens te starten. De eerste keer startte het zonder problemen, echter binnen een paar meter kwamen er meteen een paar harde klappen en ploffen en daarna nets meer… Dan weet je 9 van de 10x genoeg, en ik dacht meteen aan de spie van 2,90 mm. Dus het blokje kon weer open en:
Hier hoef ik denk verder geen woorden aan vuil te maken 🙂
Goed, de spie ging er dus meteen weer uit, maar daarmee was ik er nog niet, de krukasnok zat immers min of meer vastgeperst. Dus de hele ontsteking kon er weer uit, en dan maar met de lagertrekker aan de gang:Hierna heb ik een normale 3,00 spie gepakt, die een paar dagen in de vriezer gegooid en de kruk daarna verwarmd. Met een grote tang heb ik de spie daarna in de kruk kunnen PERSEN, dus die zou nu in theorie wel goed moeten zitten. Voor de zekerheid alles nog even goed in de loctite gezet
. Doe ik anders nooit hoor, maar ik dacht als het helpt helpt het :).Mooie close-up van de spie met loctite en zo, jammer dat onze layout deze foto’s altijd zo enorm verkleint. Ik hou van details…
Toen heb ik alles weer in elkaar gezet, en kon het onder mijn testframe, ook wel bekend als de gare Citta. Deze Citta ziet er gaar uit maar het is wel de brommer waar ik de laatste jaren de meeste km mee heb gemaakt want altijd testen testen testen. Dus maar eens een mooie foto als eerbetoon aan de gare:
Met deze spie liep het blok op zich normaal, geen ontstekingsproblemen meer gehad tot nu toe.
Wat wel een probleem is, is dat het blok in lage toeren niet goed loopt. Het blok heeft moeite om op toeren te maken, en het komt erop neer dat het blokje pas bij 4000 toeren ongeveer iets gaat doen. De eerste keer startte ik het blok met een koppeling met standaard trekveren, dan rijd je dus niet harder als 10 kilometer per uur omdat het blok zo veel moeite heeft om op toeren te komen. Als je dan van de brommer afspringt en een stukje meerent tot het blok op toeren komt kun je daarna wel normaal rijden (sterker nog, je gaat als een raket)Daarna heb ik er groene trekveren ingezet, en daarmee is het probleem in principe verholpen aangezien je dan gelijk met
hoge toeren wegtrekt en dus niet echt last hebt van dit probleem. Feit blijft wel dat het blok zwak is bij de hele lage toeren. De vraag is nu, hoe komt dit?!?Ik heb voor mezelf 3 opties, graag hoor ik jullie mening.
1. De inlaat sluit niet af en het mengsel gaat alle kanten op behalve de goeie
2. Het mengsel gaat na de krukasslag terug rond door het carter aangezien de krukaswangen te dun zijn
3. Een combinatie hiervanZie ook het filmpje dat ik destijds had gemaakt voor al de geintereseerden die hongerig zaten te wachten op resultaten over hoe de inlaat nu afsloot:
Hierop is op zich ook hoorbaar dat het blok onderin niet echt goed doet wat het moet doen.
Het blok loopt dus erg vreemd onderin, maar ik durf niet met 100% te zeggen of dat nou komt door de lekkende inlaat of door de dunne krukaswangen of nog iets anders.eindoordeel van mijn Chinese project/experiment:
Als het blok op gang is loopt het echt als een tiet, maakt lekker veel toeren nu met deze cilinder nu al!! De tijd zal leren hoe het met de betrouwbaarheid zit, ik ben vooral benieuwd hoe het bigend lager, de uitgaande as van de krukas en de cilinder zich houden.
Het is nu nog te vroeg om alles uit elkaar te trekken, wil er zeker eerst nog een paar 100 km mee rijden en het blok eens goed op zijn ****** geven op de rollenbank 🙂
Nog even een opsomming van de niet Aziatische delen van dit blokje:
1. Krukaslagers (SKF)
2. Ontstekingsspoel+lichtspoel (zijn verkrijgbaar als imitiatie dus komen zeker nog eens)
3. Vliegwiel (zou toch te realiseren moeten zijn door de bami-eters)
4. Massa aansluiting voor het licht.
5. Cilinderkop (CIF, voor zover ik weet is er geen 43mm Chinese variant)
6. Uitlaat (Heb ze wel gezien op Alibaba, nog niet leverbaar in NL)Dus dit blokje zal in de toekomst nog wel meer Imitatie onderdelen zien, ben zelfs van plan om er eens een complete brommer voor te bouwen in stijl maar dat is nog toekomstmuziek :).
Wat heb ik verder nog gedaan de laatste tijd?
Een leuk rondje op de oldtimer gereden met CCH, toffe gasten! Was een mooie route en een geslaagde tour, ik heb alweer helemaal zin in ons eigen oldtimertourtje in augustus!
Dit was het voorlopig even voor deze update, ik denk dat het zo wel even genoeg is geweest voorlopig
3 april 2015 om 18:09 #496278wow, that is an detailed report. Very interesting
3 april 2015 om 18:12 #496280Goed bezig Jos, Je zit niet stil:D
3 april 2015 om 18:17 #496281Super update Jos, heb er van genoten! (Met een pizza). Ben benieuwd hoe lang dit blok het volhoud. En ook zeker respect voor de moeite en geld die je er in steekt. Voor dat geld had je ook iets heel anders leuks kunnen kopen!
3 april 2015 om 19:09 #496283Zonder bier maar weliswaar genoten van deze ‘Asian’ update haha. Chinese producten zijn zo slecht nog niet 😉
Die citta verdient niet de schoonheidsprijs zeg..46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 april 2015 om 05:53 #496288
#RIDINGSOLOik heb alleen niet gelezen of over overheen gelezen waar je die cilinder vandaan heb:D
17 april 2015 om 21:21 #496063Ik heb er weer een leuke aanwinst bij 🙂 Mooi project, sommigen zullen ze wel kennen en anderen hebben wellicht zoiets van wat is dit nou weer?
Dit is een brommer, gebouwd in Ahmednagar, India door de firma Kinetic Industries. Het type is Luna, ook wel verkocht als Luna Super. In Nederland zijn ze verkocht onder de naam Berini Kinetic, heel slim van de Nederlandse importeur die heel bijdehand had verzonnen dat een brommer met de historische naam Berini wellicht beter zou verkopen als de onbekende Luna uit Ahmednagar.
Voor hen die de echte Berini niet kennen hier een plaatje:Echte jaren 50/60 brommer, en origineel Nederlands Fabrikaat! Oerdegelijk, hele gezinnen verplaatsen zich hiermee. Hier kan je als kaaskop trots op zijn.
De Kinetic kwam in de jaren 90 hier op de markt, toen werd de echte Hollandse Berini al lang niet meer gebouwd dus kon deze Kinetic makkelijk onder die naam verkocht worden. Overigens wordt het kunstje nog steeds gebruikt, deze keer om Chinees prulplastic aan de man te brengen, zie:
Leuk stukje marketingtaal er nog bij van de site waar ik deze foto vandaan heb:
Berini is een Nederlands merk dat eind jaren ’40 in Den Haag ontstaan is. En de topproducten van Berini zijn door al die jaren ervaring en betrouwbaarheid ondertussen doorontwikkeld tot de ongeëvenaarde serie scooters die nu op de Nederlandse markt (en gelukkig op onze site!) te vinden is.
Om je eigen de oren van je kop te schamen. Maar ik dwaal af, we hadden het dus over mijn aanwinst :). Ook voor diegenen die denken, dit is een Vespa site wat moet ik in godsnaam met al deze informatie over scooters en Aziatische brommers ?!???!
Deze brommer heeft best wat weg van een Si, en dat is ook niet zo vreemd want zoals ik het begrepen heb is het een in Piaggio licentie gebouwde brommer. Het ontwerp en uitvoering van het motorblok en de overbrenging zijn in grote lijnen gelijk met onze Vespa blokjes. De ontsteking is echter anders, het is een electronische ontsteking maar dan met een licht vliegwiel. De poelie is vergelijkbaar maar niet uitwisselbaar, en zo zijn er nog een stuk meer vergelijkingen waardoor ik vind dat hij zeker op de site en in mijn collectie thuishoort.
In Amerika zijn deze brommers overigens redelijk bekend in de Vespa-scene, daar genieten ze wat meer populariteit als hier. Ik zie ze in ieder geval vrij regelmatig voorbijkomen op Facebook.
Een jaar of 10 geleden had ik er zelf ook al eens eentje, maar die was in erg slechte staat. Wat ik me nog wel herinnerde was dat het zadel groot genoeg is om met 3 personen op te zitten, en dat het echt geweldig reedt. Een heerlijke gewichtsverdeling, geweldig zadel en een ijzersterke voorrem. Hij zit ook nog eens leuk in de accesoires met voetsteunen voor, groot uitgevoerde voetsteunen achter voor de passagier, claxon en remlichten.
Aan de linkerzijde zit een stoer uitgevoerde jasbeschermer, die hoort origineel ook alleen links, ik neem aan dat dit te maken heb met het feit dat ze in die landen het handig vinden om in amazonezit achterop een brommer te zitten? (correct me if i’m wrong)
Op Youtube kwam ik nog een mooie reclame tegen (volgens de uploader van 1985), zie:
En een leuk filmpje, lijkt me een schoolproject van een paar studenten. Dit filmpje geeft een wat minder positief beeld maar ik heb er alsnog van genoten :).
Om een kort verhaal lang te maken, ik kwam er dus 2 tegen op Marktplaats en nog redelijk in de buurt. De ene sprak me erg aan omdat hij met handleiding en sleutels werd aangeboden en in redelijke staat was, de ander wilde ik erbij hebben voor het zadel :). Ik heb ook de originele gereedschapset erbij, en ik kon een mooie prijs overeenkomen dus dat is een prachtrecept voor een mooie restauratie! Tijd voor nog wat foto’s:
Geloof mij nou, er is echt geen zadel dat beter zit als deze, ook met zijn 2en gaat her perfect. Dat zal ook wel te maken hebben met de Aziatische gewoonte om met 3+ personen op een brommer te zitten :D.
Ook de grote voorrem heeft lekker veel power.
In dat gat naast de teller heb ik ooit bij een andere exemplaren een 12v aansluiting gezien, ik vraag me alleen af of dat nou origineel was of niet… Denk het niet.
Die tellers zijn allebei anders, geinig is dat. Ik denk dat ik de brommer ga opbouwen met de bovenste, die vind ik toch het mooist.
Ik wil jullie ook graag mee laten delen in de grote lol die ik had bij het lezen van de handleiding 🙂
Let op! Bij opvoeren gaat de uitstoot omhoog, boete 1000 roepies!!
Geinig, de imitatie Vespa rijdt origineel met de imitatie Spaco 12/10. Tot zover niets bijzonders. Maar volgens het boekje zijn ze ook geleverd met een IBEX CL 145 waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben.
Over IBEX kan ik behalve dit:http://dataguru.in/companydetails.do?/IBEX%20Products%20Pvt%20Ltd/¶m=details¶m1=19892
en dit:
http://www.ibexproducts.com/Niets vinden.
Let op, de eerste 4! Servicebeurten zijn gratis! Dit heb ik nooit meegemaakt bij twee of vierwielers, en vind ik erg attent. Nou is het ook wel bijzonder dat het boekje aangeeft dat er iedere 1000 km een onderhoudsbeurt nodig is, dit lijkt me nogal overdreven.
Waarom?!? Wil je eigenlijk een Kinetic?!
Gratis onderhoud coupon.
Met dit certificaat voorkom je je 1000 roepie boete.
De Nederlandse dealer accepteerde de bonnen voor 4 gratis servicebeurten schijnbaar niet :D. De man moet ook wat verdienen :).
Ook staat er nog in het boekje dat mocht hij kapot gaan binnen een jaar, je fabrieksgarantie hebt. De dealer is verplicht om het ding op te sturen naar Ahmednagar, waar ze vervolgens de fout zullen verhelpen. Ik denk niet dat Nederlandse dealers daar blij van worden maar het staat er echt :).
Uitleg van de verkeersborden, je zal het maar niet weten. Iedereen die wel eens op Youtube “Indian Traffic” heeft ingetikt weet dat dit soort borden niet erg veel waarde hebben :).
Verder kwam ik in het boekje tegen dat je altijd 3% olie moet mengen, in tegenstelling tot de 2% die wij hier aanhouden voor 2-takt motoren. Andere opvallende verschillen zijn: Standaard een koppakking, en de achterklok bevat 75ml olie in plaats van 51ml zoals bij Piaggio.
De bedoeling is om de goede onderdelen van de 2 donorbrommers te combineren om zo 1 originele Kinetic Luna te maken naar de uitvoering zoals hij in India werd verkocht, en weinig verrassend dus in deze kleurstelling:
Uiteraard komt er dan ook gewoon een kenteken op, zodat er mee gereden kan worden. Daar is hij voor gemaakt!
Maar dat gaat nog wel een tijd duren, eerst de Si afbouwen, daarna de oldtimer Citta opbouwen en de Superbravo opknappen. De Si zou theoretisch voor de kerst wel klaar moeten zijn gelukkig.
Dus helaas word het nog even wachten tot er weer door de straten gecruised kan worden met de Kinetic, maar de dag komt zeker nog!
En uiteraard volgt tegen die tijd in detail verslag :).
17 april 2015 om 21:38 #496388Als jij net zoveel tijd in het opbouwen en netjes maken van de Kinetic gaat stoppen als in je perso updates ga ik uit van een pracht exemplaar
.Hoop maar leuk leesgenot Jos gaat vooral zo verder.
18 april 2015 om 00:07 #496389Mooi lees voer ik kan bijna niet wachten op het resultaat
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi18 april 2015 om 04:42 #496390Leuk! Ben benieuwd wat je hiervan gaat maken

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.