Home › Forums › Perso’s › Collecties › Wilk1985 perso
- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 februari 2015 om 00:15 #495889
Hahaha super chinees 😛
Ik ben benieuwd als die krukas er wel fatsoenlijk erin gaat 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi7 februari 2015 om 15:39 #495890Welke toko was het best qua smaak? Jmpb of je plaatselijke:lol
Leuk plan z,on chinees blokje ben benieuwd hoe lang dat het vol houd.En qua Grillo
Als de uitlaat een probleem vormt dan neem ik de originele wel mee naar de 2takt dag.
Want is niet dat ik hem echt nodig heb ofzo.27 februari 2015 om 19:40 #496032Het is nog steeds zwaar off-season in tomatenland, tijd zat om te sleutelen dus weer een update!
Eerst maar eens wat wezen testrijden met het DR50 blok, ik hoopt er een beetje een redelijke top mee neer te zetten, dat is ook gelukt met deze tourenbeuker 🙂 Leuke wintertestpijp deze techno, hij maakt een gigantische herrie maar je kan er wel een leuke top mee neerzetten als hem in de toeren krijgt.
Zie mijn vinger, toch niet verkeerd met een 50. Echter was dit liggend met de wind in de rug.
Met dit blokje ga ik denk ook de VCT rijden, dus dat betekend ook met volle bepakking heuveltjes op met eventueel tegenwind. Daar vond ik die DR50 toch wat tam voor, ook met andere uitlaten dus ik moest een oplossing vinden:Die boekjes vind ik altijd prachtig, hoewel ik er wel vaak kanttekeningen bij heb.
Dr raadt aan altijd hun eigen 43 kop te gebruiken, hoewel die al jaaaaaren nergens te krijgen is. Verder raden ze aan altijd een koppakking te gebruiken, maar waarom zit die niet in de kit dan?
Verder staat er (even vrij vertaald) Dat het wel mogelijk is om met de standaard kop te rijden hoewel je dan niet de beste prestaties heb. Met een kop van een Eco (Citta) kun je niet rijden. Geen idee waar ze dit op baseren maar goed. Ik gebruik altijd 43 koppen op 43 cilinders, als je wat doet moet je het goed doen.Cilinder was uit de doos gelijk perfect vlak.
De poorten komen best leuk overeen, dus ik hoefde alleen de pakking nog wat op maat te snijden.Om er vervolgens achter te komen dat de pakking op het blok echt TOTAAL niet aansluit, heb het nog wel geprobeerd, maar trekt mega valse lucht dus dat is wel echt een minpunt. Iemand die hiermee zal gaan rijden begint meteen de inrij periode met een te kleine sproeier, dat vind ik wel echt een tegenvaller.
Zelf dus maar een pakking geknipt, liep perfect daarna!
Mooi rubbertje erop zodat het koelkapje niet weer gaat smelten zoals vorig jaar op de VCT 🙂
Ik had al eens geschreven over de CIF kop, zie:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35510
Die kop die ik toen had was uit de verpakking meteen perfect vlak, dat kon ik van deze niet zeggen.Je ziet een soort “veeg”zitten, die moest wel eerst gevlakt worden.
Binnen een paar minuten was hij alweer zo glad als het maar kan zijn, maar als je dit niet doet gaat hij hier zeker op lekken! Zowieso is het altijd de moeite waard om de vlakheid (mooi woord) te testen voor montage van een cilinder of kop.
Toen zat alles in elkaar, nu de eerste paar weken maar eens rustig inrijden 🙂
Ik had laatst nog een leuke aanwinst, DR41 zonder zuiger voor 2,50. Kost je wel een hele dag rondlopen op een beurs maar toch leuk. Minpuntje was dat er waarschijnlijk iemand met een schroevendraaier heeft zitten wrikken tussen cilinder en kop:Toen deze foto genomen werd had ik al een tijdje gevlakt, ik denk dat de geulen wel een mm diep waren dus dat is een hoop werk met de hand.
Toch een leuke cilinder, hoop dat ik ook eens tegen een passende zuiger aanloop.
Maar dan heb je wel wat geinigs voor weinig, denk hieraan jongens als jullie van de weekend in Groningen op die brommerbeurs lopen. Als je een klein beetje Vespa gerelateerd spul ziet zoek dan verder want waar rook is is vuur :D.
Ik wou deze update afsluiten met mijn laatste aanwinst, met dank aan Miniciao1968!Voor de gelegenheid heb ik de rest van mijn Italiaanse volbloed renstal er even bijgezet 🙂
Dit was het weer, volgende update wat nieuws over het China blok!
27 februari 2015 om 20:28 #496037Leuke update weer Jos, je zit niet stil!
Leuk de Mini aawinst:D27 februari 2015 om 22:51 #496042Jos is ook weer lekker in de weer geweest 😉
Zo’n mini verzameling heb ik nog ergens in een doos zitten vooral al ferrari’s 1/18 burago ;P
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi27 februari 2015 om 22:56 #496043Leuke update Jos.
28 februari 2015 om 00:27 #496050mooie project heb je daar netjes afgewerkt ook hou ik wel van
28 februari 2015 om 00:59 #496051Leuke update inderdaad Jos

Die Techno Circuit uitlaatjes, iedereen zeikt ze af maar afgezien van die herrie ben ik er best tevreden over
Die 43 mm DR evo gaat je niet teleurstellen, heb nu ook een nieuwe DR70 onder de avanti zitten, ding begint te trillen niet normaal:lol28 februari 2015 om 16:08 #496056bekende grillo
in Hoofdorp gekocht bij bromfietshuis
28 februari 2015 om 17:48 #496057Dus je bevindingen van de DR50 zijn beter als die van de Euro50?
Zou je op het oog namelijk niet 1,2,3 zeggen.En ik heb de Techno (zeker prijs technisch) ook nooit een slechte pijp gevonden.
Het was vroeger het alternatief voor de Proma cc en het kwam ook goed mee.28 februari 2015 om 18:22 #496059Ziet er zeker weer netjes uit allemaal.
28 februari 2015 om 18:22 #496060Aan een vergelijking met mijn all-time favorite de Euro 50 wil ik me niet wagen aangezien ik die Euro 50 op een totaal andere setup had. Het Euro 50 blokje dat ik nu in elkaar heb gezet heb ik nog niet mee gereden dus het is lastig te zeggen.
Bovendien heb ik maar weinig kilometers gemaakt met de DR50, en moet ook zeggen dat de zuiger en veren die ik erbij had al niet helemaal netjes meer waren maar ik vond het nog de moeite waard om te proberen. Verder was het ook voor een deel de dikke voetpakking denk die me een hoop compressie kostte wat niet meehielp met de power onderin.
Ik denk dat er met een nieuwe zuiger + veren ook nog wel meer in had gezeten trouwens maar ik wil gewoon graag wat meer. (Dat gevoel is wel bekend denk)
Ik heb ondertussen al weer aardig wat rondjes rond de kerk gereden met de 43 DR, en bevalt goed tot nu toe! Heb hem nog niet volgas opengetrokken uiteraard maar ik verwacht wel lekker mee te kunnen doen dit tourjaar 🙂
28 februari 2015 om 19:24 #496061Tis jammer dat je geen goede 41mm zuiger/vren hebt. Ik vind deze juist een hele leuke tussenmaat met aardig wat koppel en behoorlijk in de toeren.
Ik heb weliswaar geen ervaring met open poorten in de 41mm..,28 februari 2015 om 19:33 #496062@ MarcoS, met die 41mm heb ik nog niet gereden want daar heb ik helemaal geen goede zuiger voor. Ik geloof best dat die wel lekker presteert. En dat ga ik ook zeker nog eens proberen

Ik had het over de normale 50cc DR50.
28 februari 2015 om 20:02 #496058Ja dat had ik wel begrepen, ik bedoel meer dat het zeker leuk zou zijn om de vergelijking te ervaren. De 41mm trekt namelijk verrassend lekker op, wat ik bij de DR evo een beetje mis 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.