Home › Forums › Perso’s › Collecties › Wilk1985 perso
- Dit onderwerp bevat 354 reacties, 56 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 10 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 oktober 2014 om 17:27 #495430
Altijd et werk Jos! Ziet er netjes uit!
27 oktober 2014 om 13:39 #495444Ziet er goed uit die Si,mooi kleurtje ook,ben benieuwd naar het resultaat.
Rest van je brommers staan er ook netjes bij
1 januari 2015 om 22:25 #495742Nieuw jaar, nieuwe update! Ik heb echt mijn best gedaan om niet teveel foto’s erin te proppen, maar dat is erg moeilijk sorry! Dus ga even roken terwijl de pagina laad of zet een kop thee 🙂
Allereerst wens ik iedereen een gelukkig nieuw jaar, ik hoop dat we met zijn allen veel mogen sleutelen, en vooral rijden! Zou ook leuk zijn als we wat nieuwe toerders mochten verwelkomen!
Ik ben zelf alvast begonnen om een Euro 50 blokje voor de VCT in elkaar te zetten, het is niet de meest comfortabele cilinder om een toertje mee te rijden maar wel een heel betrouwbare! Bovendien is deze cilinder pas net ingereden en het is hoog tijd dat hij gaat doen waar hij voor gemaakt is!
De CP carters zijn bewerkt voor de Eurocilindro 50, met grote dank aan Mike met zijn tandartsprecisie! Goed bezig!De krukas is een DMP krukas, deze heeft pas een paar km gedraaid en ik vertrouw m opzich wel :). Ik weet dat ook deze
DMP krukken nog wel eens breken, maar ik rij maar met een vliegwiel van 713 gram dus dat zou toch goed moeten gaan 🙂Mooi pakkingkje geknipt! Van 0,5mm pakkingpapier dus niet die dikke zoals uit de vorige update.
Op de zuiger heb ik met een zwarte merkstift het gat in de zuiger afgetekend, en als de zuiger dan in de cilinder zit kun je goed zien dat de zuiger maar 2 in plaats van 4 poorten voedt… Ik ga nog eens proberen wat het verschil is met een dichte zuiger. Eventuele tips en ervaringen zijn welkom!
Toen kon het blokje weer in elkaar, nog even voor alle zekerheid testen of het echt luchtdicht is allemaal! Het carter was mij namelijk verkocht als “te ver gevijld” maar toen ik het openhaalde had ik het idee dat het wel goed was 🙂 En dat was ook zo gelukkig!
Dit is de ultieme Vespa liefde 😀Toen kon het hele gebeuren weer in elkaar, uiteraard zonder koppakking!
Na de Nieuwjaarstour leg ik dit blokje onder de Superbravo om het eens te testen! Ik ben ook nog bezig met een DR50 blokje voor de Limbotour, met een Eurocilindro de bergen in lijkt me niets..
Verder ben ik nog lekker bezig geweest om de varioklok van de Superbravo weer een beete netjes te maken, aangezien die aan alle kanten vreemde geluiden maakte. De koppeling was ook flink op, de startsegmenten gebroken en de lagers hadden speling.
Paar fototjes van de klok, zie de puntige tandwielen! Ik heb ze maar verwisseld voor wat tandwielen die ik nog had liggen die er beter uitzien.De koppeling is voorzien van nieuwe lagers! Ook heb ik er een paar zwarte Malossi veertjes ingezet, en uiteraard alles schoongemaakt.
Het koppelingshuis is schoongemaakt en voorzien van een paar nieuwe PIAGOR (:)) segmenten
Toen kon het weer in elkaar, deze keer met een set 90 schijven! De achterste schijf is nieuw van JMPB want zoals te zien was de schijf die bij de set zat niet echt fit meer 🙂 Helemaal uitgelubbert maar het is weer in orde! Wie weet leg ik de varioset in de loop van het seizoen weer onder de Bravo maar eigenlijk bevalt de Poeliepower me ook wel.
Wat hebben we verder nog gedaan de laatste tijd?
Genoten van de laatste lekker warme tourdag eind november en nog een paar pakkingen gesneden met de kerst 🙂Dit was het weer, volgende keer wat foto’s van de Si die al lekker opschiet!
2 januari 2015 om 00:44 #495743Weer een gave update Jos! Pagina laden duurde nog geen seconde hoor haha.
2 januari 2015 om 08:58 #495744Master of details

Nice work and nice weather view from your balcony.
2 januari 2015 om 13:27 #495745Mooi revisie werk en leuke update met veel foto`s
Piagor? ipv Piaggio haha :lol
2 januari 2015 om 15:10 #495746
Cеть-2Jos staat op en gaat naar bed met brommers
2 januari 2015 om 15:27 #495747Mooi verslag weer Jos

Mijn ervaring tov van een open en dichte zuiger in m,n 43mm euro was niet noemenswaardig.
Ik neig te zeggen dat de open zuiger onderin iets meer pit had maar dit kan ook zo verbeelding zijn geweest.2 januari 2015 om 16:31 #495748Wederom een mooi verhaal! Toeval laat zijn dat ik afgelopen maand ook een blokje heb opgebouwd met de euro 50 en ook een blokje met de dr50 haha. Ook bij mij komen ze onder de bravo met poelie power!
Ben zelf ook wel benieuwd naar de bevindingen van een gesloten zuiger.2 januari 2015 om 16:33 #495749Alles mooi vers in elkaar
De tandwielen van de vario naaf waren goed versleten zo te zien!Die cilinderkop kan echt niet:pest
Hoe ben je zo aan die lagers gekomen voor de koppeling? Heb je hier ook nieuwe keerringen in gezet?
Goed bezig8)
2 januari 2015 om 19:13 #495750Mooi werk weer Jos! Maar dat is ook niet anders te verwachten
Ga zo door!3 januari 2015 om 10:19 #495741@ Piet30, this is not my balcony, its a temporary bridge :). They are now building a crossover bridge for the cyclists, really nice project we will cross this at the Oldtimertour in August

@ Speedbuxy, dat is wat ik eerder ook had begrepen ja, we gaan het zien!
@ eidos, Die cilinderkop is inderdaad verre van netjes, als dit blokje ooit vast onder een brommer komt te hangen dan gaat er wel een nette op.
De lagers voor de koppeling heb ik hier in de buurt gehaald bij een bedrijf dat onderdelen levert voor lopende banden… De code is HK1312 als je daarnaar vraagt zal het bij jullie ook vast leverbaar zijn. De keerringen waren nog redelijk en heb ik dus niet vervangen. (zou ook niet weten waar ik die kan vinden)
3 januari 2015 om 22:23 #495752Netjes allemaal!
Ik ben benieuwd naar de ..Si..3 januari 2015 om 22:42 #495751Net blokje en vario koppeling/naaf weer

Ik zou alleen de schaal of blank maken of zwart maar niet rood:lol
Cool dat je die lagertjes hebt gevonden, altijd makkelijk.
Keerring voor de achterkoppeling is ook prima te verkrijgen hoor, even naar een lagerzaak gaan en dan een oude keerring geven, hoogwaarschijnlijk hebben ze meeste er wel 1.29 januari 2015 om 18:47 #490004Zoals beloofd, in deze perso update wat foto’s van de Si die de goede kant opgaat qua opbouw!
Maar eerst nog een ander verhaaltje:
Ik ben al een tijd bezig met de opbouw van een Malossi 43mm blokje, nadat ik via Guido aan een mooi exemplaar van deze cilinder kwam!Nu is de tijd wel gekomen om er eens wat foto’s van te plaatsen. Basis is een electrisch carter dat ik ten eerste helemaal schoon gemaakt. Daarna is het blok bewerkt voor de Malossi 43 door Mike!
Toen kon het weer in elkaar, helaas heb ik de originele carterhelft niet die bij dit blokje hoort.. Dus ik heb een andere carterhelft moeten gebruiken, dit heeft niet mijn voorkeur aangezien het dan zelden voorkomt dat de kruk in 1 keer perfect draait. Ook hier heeft het best een tijd geduurt voor ik alles spelingvrij draaiend had…
Toch ga ik het eerst proberen, want om nou zonder te testen een goede carterhelft aan de kant te leggen is ook weer zoiets.De ontsteking is voorzien van nieuwe draden en helemaal schoongemaakt.
En toen kon ook de cilinderkit er weer op! Ik ken de verhalen over deze cilinder met zijn halve zuiger, maar ik als liefhebber van techniek wil gewoon graag met eigen ogen zien hoe hard hij slijt! Deze zuiger is niet nieuw, maar heeft zeer weinig gelopen en de veren zijn nieuw van JMPB.
Wat verder leuk is om te vermelden was dat de zuigerbus van deze zuiger te lang was, de clipjes pasten er niet goed in van 1 kant. Nou heb ik hier 4 van die zuigers, dus meerdere bussen geprobeerd, niet 1 die goed pastte….
Toen heb ik er voor de gein eens een uit een Polini 43mm zuiger gehaald, past perfect! Goed werk weer heren bij Malossi!
Uiteraard ging er ook een loodzwaar vliegwiel op van 1380 gram!

In elkaar, wie kent de lagerstandaard nog?
Zoals jullie zien mis ik nog iets voor dit blokje echt klaar is, dat zijn 2 tules (kabelrubbertjes)… Is er toevallig iemand die er 2 over heeft in goede staat? Ik hoor het graag!
Leuk detail, dit dichte lager trok ik onlangs uit een blokje dat ik hier had voor revisie. Hoe verzin je dit 🙂Het Malossi 43 blokje is nu klaar om eens te starten, als ik die tules heb hang ik het blok een keer onder de Superbravo!
Verder naar de SI!
Nadat ik de laatste 2 delen van het frame zwart had laten coaten, kon het frame weer op de achterbrug. Op dat moment begint het weer
een beetje op een brommer te lijken, mooi dus!Paar gaatjes geboord voor de kentekenplaat, aan brommers boren in de huiskamer is leuk!
De bedrading is aangesloten, ook het benzinefilter zit er in, dit is niet zo makkelijk bij een Si. De brandstofslang moet in rare bochten om niet in een knik te komen, maar met geduld kom je een heel eind.
Nieuw rekje zit erop,kent iemand dat logo aan de linkerkant? Het zegt me wel iets maar ik kan het niet plaatsen..
De achterste beugels hadden wat roest, nachtje in de cola en flink poetsen doen wonderen!
Dit zadel heb ik jaren terug al eens gehamsterd, ben er erg blij mee het zit heerlijk en je hebt wat opbergruimte. Ook vind ik het mooier als dat gekke “vierkante reet zadel” dat standaard op een Si komt.
Zadeltje erop….
De achterschokbrekers zijn erg netjes opgeknapt door Dylan, alleen de rubbers waren helaas niet meer in nieuwstaat. Ik kon nieuwe bestellen voor 23 euro, maar ik dacht weet je wat ik bestel wel voor dat geld een heel nieuw setje veren en haal ze daar uit… Maar die vlieger ging niet op want de rubbers uit de nieuwere veren zijn smaller.
Dus dan maar met de oude rubbers in elkaar, ik vind nog wel een keer een set nette nieuwe! Die ring tussen de schokdempers enhet frame hoort er tussen bij een Si!!
En dit is dan voorlopig het resultaat! Eind van het jaar moet de Si klaar zijn.
Ik wou dit verhaal afsluiten met een leuke foto van de Nieuwjaarstour, het was geen drukbezochte tour maar de weersomstandigheden waren dan ook niet echt best! Was een leuke rit heren dat er nog maar vele mogen volgen!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.