Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

Dat ziet er een stuk beter uit zo Jos!

Guido
      Donateur

Een lagerstandaard! Heel erg mooi!

DinoH
        Donateur

Netjes gedaan Jos! Ziet er weer allemaal fris uit. Dat Carter had ik nog nooit gezien. Is daarom dat halve maantje er aan gemaakt later bij alle carters waar de condensator nu zit?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Ja zo hebben ook de speedengine carters op de plek waar deze condensator komt een vorm zitten zodat er een 3 spoels op kan.

Deze blokken zul je niet 1,2,3 tegen komen laat staan in deze staat maar het is voor een goed doel dus ben benieuwd naar de citta jos!

Piet30
            Donateur

nice work on the oldtimer engine, looks like new. :thumb

speedbuxy
              Bijdrager

Das weer een mooie frisse update zoals we dat van je gewend zijn:thumb

miniciao1968
                Donateur

Het duurt even eerdat alle foto’s geladen zijn, maar dan ZIE je ook wat…
                  behalve de ‘lager standaard’ weer een hele berg werk verzet Jos en ook weer zo vreselijk netjes allemaal !!

Zeebodem.
                  Bijdrager

Lekker bezig hoor Jos.!Leuke perso om door te lezen,en je werkt netjes :thumb
                    Succes en spreek je.

lightlord
                    Donateur

Wat heb je weer een bult werk verzet 😛
                      Het resultaat is dan ook TOPPIE :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                      Lightlord's Dizzy/Gypsi

Wilk1985
                      Topic starter

Zo we zijn weer een tijdje verder dus tijd voor een update!

De Ciao heeft lekker wat kilometers gemaakt het afgelopen jaar, hier een foto met de andere oldies op de Oldtimertour 2014:

En ook de Citta heeft een leuk aantal kilometers gemaakt, onderstaande foto is gemaakt tijdens een andere rit voor olditmers hier in de buurt, mijn buurman reed op de Citta, ik op de Ciao en Dylan was ook mee met zijn Citta.

De Superbravo heeft het zwaar gehad in tourseizoen 2014, zeker na de laatste rit kwamen er een hoop rare geluiden uit het cardan. Hoog tijd voor een revisie dus.
                        Ook de koppeling deed al een tijdje raar, hier de reden:

Tourseizoen 2015 ga ik met poelie rijden aangezien ik van plan ben om wat verschillende blokjes te testen waar ook wat langzamere setups tussen zitten. De vario drukt ook de topsnelheid en met een poelieklok kan je een stuk lekkerder de overbrenging op je setup afstemmen.
                        Ik heb een net klokje in elkaar gezet met nieuwe olie en een mooie pakking met wat vloeibare pakking om het lekken tegen te gaan.

De oude naaf is verrekte handig, als je de freewheelmoer er aan de andere kant op zet kan je de olie er gelijk ingieten en daarna rustig het deksel monteren zonder dat de tandwielen verschuiven!
                        Toen was de Superbravo weer klaar voor actie, ik ben eens een lekker stukje gaan rijden! Ik heb een deel van de route van de oldtimertour 2015 alvast gereden 🙂 Paar kiekjes:

huidige setup van de Superbravo:
                        Std carter met 13mm inlaat.
                        13/13 met std filter
                        Std cilinder
                        Bromkruk
                        Sito uitlaat.

Met een 70 poelie is dit goed voor een top van 60 gps, zonder herrie trillingen etc. Trekkracht heeft hij ook nog genoeg, dus dit wordt de wintersetup en hiermee ga ik de nieuwjaarstour rijden. Eigenlijk wilde ik de nieuwjaarstour met het Euro 50 blokje gaan rijden maar dat heeft wat vertraging opgelopen, zie de reden:

Dit 3e ophangpunt was door de vorige eigenaar al een keer gelast, maar dat is dus ofwel niet goed gebeurt ofwel gewoon een dom idee geweest. Een nieuw Euro 50 carter is onderweg dus wordt vervolgd.

Verder ben ik de laatste tijd druk bezig geweest met het maken van een hele serie pakkingen waarmee ik de komende tijd wat wil gaan experimenteren. Deze pakkingen zijn van 0,8 mm dik papier, dat is erg dik en zal dus meteen werken als een ophoogblok. Ik ben benieuwd wat voor verschil dit zal opleveren op de verschillende setups, tips en aanbevelingen zijn welkom! Hier nog wat foto’s recht uit de Jos pakkingfabriek!

Zie het verschil tussen de bijgeleverde Malossi pakking en de pakking die ik heb afgetekend op de cilinder:

Nog een paar artistieke foto’s 😛

Nadat ik klaar was met knippen had ik de volgende verzameling, voorlopig genoeg om te experimenteren! Bij deze gelijk een sneak preview over de blokjes waar ik bezig ben maar daarover later meer 🙂

Score:
                        8x std
                        6x Euro 50
                        6x DR50
                        7x Malossi 43.

Ik wil ook nog een serie maken in 0,5 milimeter aangezien de huidige serie toch wel erg dik is.

Nu hebben jullie een idee hoe het gaat met de Citta, Bravo Ciao en Si en ben ik aangekomen bij het laatste deel van deze update, en dat is de huidige staat van de Si!

Ik ben weer een stuk verder met de opbouw, het frame is terug van de coater! Zo ging het frame ernaartoe:

En zo kwam het terug:

Een oud stuk doorgerot staal is vervangen voor een nieuw stuk:

Toen kon ik aan de slag met wat onderdelen die al heeel lang op deze dag lagen te wachten.

Montage op het frame, het tankrubber is nog nieuw! Ben ik erg blij mee. De achterste sierlijsten heb ik vastgelijmd vandaar de veters om het strak te houden tot de lijm droog is.

Met een klerenhanger kun je makkelijk de groene draad van de kabelboom door het frame trekken. Dit is overigens de Citta kabelboom
                        die JMPB verkoopt, past ook zonder moeite op een Si.
                        Ook heb ik nieuwe lagers in het frame gezet met een nieuwe bus en keerringen. Overigens vind ik het echt belachelijk dat dit framedeel met naaldlagers gemaakt is, een simpele bus zoals in de Citta had naar mijn idee zeker afdoende geweest maar dat zal wel aan mij liggen.

Leuk detail, deze ring zit bij de set maar is te dun voor de bout die in de set zit 🙂 Mooi werk jongens :D.

Zo is het frame weer een stukje completer, ik moet nu wachten tot ik het onderste framedeel van de Si (Waar je voetkapjes aan vastzitten) terugheb van de coater, dan kan het frame weer vast aan de brug.

Dit was het voor nu even met deze update, het tourseizoen is helaas afgelopen, het sleutelseizoen is geopend!

MarcoS
                        Donateur

Lekker bezig geweest :thumb
                          En het SI frame is ook erg netjes geworden 😉

DinoH
                          Donateur

Wow Jos! Net werk:thumb

Daan777
                            Moderator

Ziet er allemaal goed uit Jos :thumb, alleen jammer dat het laden van deze pagina zo superlang duurt door al die grote foto’s.:no

speedbuxy
                              Bijdrager

Das weer een rijk gevulde update zoals we van je gewend zijn:thumb
                                Dat naald lager is inderdaad best wel overbodig gezien de beweging op dat deel zeer minimaal is.
                                Maar wel een mooi fris en lekker kleurtje:thumb
                                En zou qua huisvlijt inderdaad ook nog een paar uit dunner papier maken want anders lever je wel redelijk in op compressie.
                                En das juist iets wat poeli power wel kan gebruiken.

Florian
                                Moderator

Mooi werk Jos!

Alleen zou ik de volgende keer wel wat efficienter omgaan met het pakkingpapier. Je had nog veel meer uit dit vel kunnen halen;)

En inderdaad het laden.. 😉

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.