Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 Citta 1992

Home Forums Perso’s Projecten Wilk1985 Citta 1992

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Het is een Fiat 600 abarth! :lol
      Waar stond dat ding, aangezien wij ook een 600 hebben met 903cc motor :p

joelciao
      Bijdrager

die fiat 600 abarth komt me bekend voor…… zo heeft me oom hem ook eens gebouwt, kan best deze zijn want is zo precies het zelfde, was wel mooi wagentje

speedbuxy
        Bijdrager

Lekker bezig Wilk citta,s redden van de sloop:thumb
          En ook goed om te horen dat de rdw steeds wat makkelijker word want wil dit jaar m,n super B ook laten keuren.

Guido
          Donateur

Mr wilk wordt de citta-redder van zuid Holland!

Wilk1985
            Topic starter

Avond allemaal,

Citta is vandaag warmgelopen, en ik stond daar nogal van te kijken. Ik heb dit blok een paar jaar geleden eens gekocht als compleet gereviseerd en met een nieuwe zuiger. Heb er ongeveer 1000km mee gereden.

De zuiger ziet er ook niet oud uit, maar heeft wel boven en onder dikke schaafplekker. De cilinder (origineel 23,5mm) is in zeer goede staat, heeft totaal niet geleden onder de warmloper.

De enige logische verklaring die ik kan geven hiervoor is het feit dat het vandaag heel erg warm was, maar daar zou hij tegen moeten kunnen. Mijn setup is nou niet echt bruut met een citypower, snorblok en poelie 80.

Heb er nu een originele Piaggio zuiger in gezet die ik nog had liggen van de Si, deze heeft wel een leven achter zich maar zag er zeer goed uit en paste perfect en loopt ook super.

Het was een aardige klap en ik wist gelijk hoe laat het is :D. Maar na een paar minuten koelen ben ik gewoon verder gereden.

Het enige waar ik nou echt benieuwd naar ben is welk merk zuiger dit kan zijn? Aangezien ik verder niets kan vinden wat er mis was met mijn Citta dat een warmloper veroorzaken kan. Aan de binnenkant staan de letters AAA in de vorm van een driehoek.

beunhaaz
              Bijdrager

Ik heb door deze hitte woensdag ook al een warmloper gehad. Erg vervelend zoiets.

SpeedyVespa
                Donateur

hey wilk,

Wat vervelend man, dat had ik vandaag ook al bij mijn bravo!
                  Alleen de schade nog niet kunnen zien….
                  Ik wil je citta nog wel een complimt geven! mooi kleurtje ook =) hehe8)

Wilk1985
                  Topic starter

Quote van een nieuwssite:

De Wegenwacht heeft op de tropische maandag zijn handen vol aan oververhitte auto’s. Veel auto’s hebben problemen met de koeling. De ANWB drukt automobilisten op het hart de koelvloeistof op peil te houden en de auto te laten nakijken voor vertrek naar een vakantiebestemming.

Bij oververhitting dient onmiddellijk te worden gestopt om motorschade te voorkomen.

De pechhulp komt normale omstandigheden ongeveer 2800 keer in actie. Maandag komt dat aantal volgens een woordvoerder uit rond de 3400. “Bij die extra gevallen gaat het vaak om auto’s die niet meer goed kunnen koelen. Dan kan de motor ernstig beschadigd raken en houdt hij ermee op”, vertelt een woordvoerder.

Dit verklaart ook wel wat haha.

Ik heb nog een fototje gemaakt waar het logo op staat, iemand die me kan vertellen welk merk dit is?

Martino
                    Moderator

Tussen al jou Old timer geweld ook nog eens een update van je Citta. Weliswaar een die je niet graag doet met een warmloper.
                      Het merk zuiger is trouwens een Asso Werke. Het is een letter A bovenop een W. Zeer goed merk overigens.

http://www.assowerke.it/Pistoni_Pistons/Home.html

Wilk1985
                      Topic starter

En weer een Citta op kenteken! De 3e in 2 jaar:)

Wederom stond ik binnen 5 minuten weer buiten, de keurmeester was alleen geinteresseerd in het framenummer.

Remmen, licht, snelheid, vering, etc etc werd niet interessant bevonden, dus daar is niet naar gekeken en ben ook niet op de rollenbank geweest. Na het aftikken van 158 euro (het minst leuke deel van de keuring) mocht ik weer naar huis. Deze Citta heb ik mooie plannen mee, maar die moeten wachten want eerst ga ik aan de Si werken.

Flippo
                        Donateur

Fijn dat het zo makkelijk ging! :thumb
                          Ik ben benieuwd wat je met deze citta van plan bent, maar dat zal zeker wel goed zitten als ik kijk naar de rest van je collectie. :lol

Martino
                          Moderator

Maar goed dat je er mooie plannen mee hebt, mooi ziet hij er nu in ieder geval nog niet uit. 😛

Florian
                            Moderator

Tourblokje eronder en gaan, ziet er toch gaaf uit zo:thumb😀

De RDW is in ieder geval blij met jou:P

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

<3 RDW haha.

Je hebt ze er inderdaad tussen die er heel makkelijk mee zijn.
                                Je hebt ze er ook tussen die de vorige avond geen sex met het vrouwtje gehad hebben die vervolgens jou proberen te naaien.

Ben benieuwd wilk!

pepko
                                Donateur

Mooi gesproken lennaert! Haha

@wilk: mooi dat je weer een cittatje hebt gered, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken :thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.