- Dit onderwerp bevat 98 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 september 2013 om 18:43 #469406
gaaf werk jos! is het een snorblokje?
Ziet er mooi uit allemaal ;)!6 september 2013 om 21:51 #492929@ ttr-ciao het is een Chinese helm, hij zit best maar ik denk dat als je aangehouden wordt dat het je wel geld gaat kosten :).
@SpeedyVespa, hij heeft het originele blokje eronder zitten, en in 1970 had je nog geen snor. Het loopt best lekker, denk dat hij iets harder als 50 rijdt. En dat is hard zat :D. Bedankt voor het compliment.
7 november 2013 om 19:44 #493258Zo ik ben weer lekker aan het sleutelen geweest de laatste dagen om nog even wat verder de puntjes op de i te zetten. Ik houdt van details dus voor diegenen die dit met mij delen wat detailfoto’s 🙂
Let svp niet op de koplamp en de trappers, ze staan op mijn verlanglijst maar ik wil identieke en in nieuwstaat verkerende exemplaren erop hebben en daarvoor is geduld nodig.

Een nieuwe rechterzijkap heb ik gevonden! Ben ik heel blij mee.
Het voetenkapje is opnieuw zwart gespoten.
Ook het achterrekje vind ik leuk, het maakt hem net wat completer.
Deze teller heb ik bij JMPB vandaan, hij past er goed bij heeft alleen een mega afwijking erin zitten. Ik rijd met een Si telleraandrijver in 17 inch wielen dus in theorie zou hij accurater moeten zijn als de meesten, het tegenovergestelde is echter waar. Als ik op de teller 40 rijdt is dat ongeveer 34 GPS.
Heb een tijd zitten denken waar ik die teller ging laten, ik vind dit wel een leuke en originele plek. Hier bevalt hij me beter als aan het stuur. Ook is hij goed af te lezen zolang ik niet met allemaal troep in het mandje rondrijd.
De standaard is ook nieuw, let ook op de mooie verkleuring van de uitlaat 🙂
Veer om de hevel te helpen terug te schieten, en de remkabel aandraai hulp. Het werkt prettig maar je kan deze bout niet te ver uitdraaien want er komt best een hoop kracht op te staan.
Ik rijd met een originele 12/10 en dat is voldoende. Let op hoe het stuk metaal waarmee je je voetkapje vastzet de hele gaskabel fijndrukt. Ik snap niet hoe ze dit hebben kunnen verzinnen, ik geloof dat dit systeem ook na 1973 veranderd is.7 november 2013 om 19:52 #493259Net brommertje man !
echt gaaf, nu even een malossi reedvalve met 19 mm en hij is af:lol:D7 november 2013 om 20:20 #493260Mooie Ciao! ! Op mijn Ciao uit 1978 heb ik ook nog zon metalen ding om het voetenplankje vast te zetten. Ik heb echter geen last van het samendrukken van de gaskabel. Misschien omdat ik gewoon een hevel heb en niet zon bocht?
De framenummers van mijn Si en Ciao heb je nog tegoed.
7 november 2013 om 21:08 #493261Ik heb precies het zelfde als jou! Ik zal kijken of er bij mij ook promblemen zijn met kabel!
7 november 2013 om 21:28 #493262Nou, het is niet echt een probleem hoor. Het is niet dat hij de kabel afklemt of zo, maar als ik een brommer zou tekenen, ontwerpen en produceren zou ik dit aanpassen voor ik er 100000en van produceer :). Het staat gewoon raar, je zou denken dat die kabel recht moet lopen maar dat kan niet omdat dat stuk metaal al tegen de bocht aanzit.
7 november 2013 om 22:22 #492257Jos, over een paar weken kun je je over zulke details niet meer druk maken, dan heb je voedingen, nachtrust en pampers aan je hoofd..:D
Lekkere update, maar als je echt op details let, waarom zit je gele bordje op je voorspatbord dan vast met de (lange) bouten van buiten naar binnen ?
Echt GEEN gezicht dit :lol (grapje)10 november 2013 om 09:14 #493274Staat er netjes bij Jos!
Het is echt een leuk brommertje zo. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.