Vespa-Ciao.NL
:: Wilk1985 Ciao 1970

Home Forums Perso’s Projecten Wilk1985 Ciao 1970

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Goed bezig Wilk :thumb Ciaotje wil ik wel hebben voor niet te veel, kenteken? Stuur maar pmmetje

Wilk1985
      Topic starter

Weer een leuke update, heb mijn mandje terug van Guido de electrische ontroestkoning! Was goed verroest, is nu in bad geweest en ziet er weer als nieuw uit! Guido bedankt!

Ik heb helaas nog steeds geen velgranden, de achterste heb ik besteld bij een Italiaan die heeft ze van de week op de post gedaan dus die zullen binnenkort wel binnenkomen.

De voorste (32 spaaks) is min of meer onvindbaar, ook in Italie. Ik heb al die gasten gemaild die op Ebay.it velgen aanbieden en ze hebben ze ofwel niet op voorraad, of ze antwoorden gewoon niet. Dus ik denk dat ik die voorvelg toch opnieuw zal moeten laten verchromen waar ik niet blij mee ben. Maar je moet wat.

DinoH
        Donateur

Van de mandjes ben ik niet echt fan, maar het staat hem zeker!
          Kijk, bij mijn ding laat ik het ook verchromen en dan 2 velgen.
          Wat betaal jij ervoor als ik vragen mag?

Wilk1985
          Topic starter

Ik had gevraagd aan de verchromer hoeveel het me zou kosten om 2 velgranden te laten verchromen en hij vertelde dat hij het voor 200 zou doen. Dus dan zal 1 velgrand 100 euro kosten. Hoop geld als je bedenkt dat ik 20 euro heb betaald voor die 36 spaaks velgrand nieuw.

Hoop eigenlijk dat 1 van die Italianen nog gaat reageren of dat ik hier een gebruikte 32 spaaks velgrand tegen kom. maar ze zijn bijzonder zeldzaam voor Ciao.

speedbuxy
            Bijdrager

Die is zeker mooi shiny geworden en het staat de Ciao ook goed:thumb

Martino
              Moderator

Wilk1985
                Topic starter

Martino die heb ik gezien, heb hem 4x gemaild naar alle 2 die email adressen maar hij reageert nergens op. Erg jammer want dat is hem inderdaad.

*Misschien omdat het een ‘gezocht’ advertentie is.

DinoH
                  Donateur

Gaat de ciao nog weg, ik heb nog interesse!

Wilk1985
                    Topic starter

Vandaag de velgrand binnengehad uit Imola! Het is helaas wel een ander model (vanaf 1980) als er origineel ophoort. Dat wist ik, maar het originele jaren 70 model is nergens te vinden. Het jaren 70 model is naar mijn inzien veel mooier en breder. De jaren 80 velg van Radaelli is een stuk dunner en is voor mij vooral als een tussenoplossing.

Ik ga hem nu wel laten spaken aangezien ik over 2 maanden de oldtimerrit hier in het dorp wil rijden maar het plan is om de originele velgranden een keer te laten verchromen als ik een betaalbare verchromer kan vinden.

Ik heb de velgranden besteld die Martino een paar posts hierboven laat zien, heb toch contact gehad met hem (nadat ik betaald had :)).

Foto’s voor de liefhebbers, duidelijk te zien dat de jaren 70 velg breder is, hier zaten ook 2.25 banden onder ik ga er nu 2.00 banden opzetten.

Binnenkort hopelijk een update met gespaakt achterwiel en achterkant van de Ciao opgebouwd.

speedbuxy
                      Bijdrager

Dat schilt idd een best qua breedte en snap ik ook zeker waarom je liever de breden hebt want dat staat een stuk robuuster.

miniciao1968
                        Donateur

Alles uit de jaren 70 is mooier…:D
                          Toch grappig dat je deze velg nog kon scoren.. wees er maar zuinig op…!
                          Succes met het spaken !!

Wilk1985
                          Topic starter

Ook de 32 spaaks voorvelg is binnen!

En het bijzondere vond ik dat hij binnen 5 dagen na betalen op de deur lag, vanuit Italie! Ik ken Nederlandse webshops die er langer over doen :).

Als het meezit heb ik dinsdag mijn achterwiel in huis en kan de Ciao weer voor 95% in elkaar.

speedbuxy
                            Bijdrager

Mijn record staat zelfs op 3dagen, dus het kan wel:lol
                              Maar mooi dat de onderdelen nu langzaam aan binnen druppelen:thumb

DinoH
                              Donateur

Gek genoeg heb ik ook een 32 spaaks liggen

Wilk1985
                                Topic starter

Met plezier kan ik melden dat de Ciao weer een stuk verder is, het 36 spaaks achterwiel is inmiddels;

Opnieuw gespaakt;

En voorzien van nieuwe de nieuwe Pirelli’s ML12, nieuw velglint en een nieuwe binnenband;

En het zit er weer in! Ook heb ik er een nieuw ringslot opgezet.

Nu is het wachten op het voorwiel, en ik ben nog bezig om de trappers te vervangen aangezien die helemaal op zijn. Dit is niet zo makkelijk aangezien de oude trappers niet van de cranken af te halen zijn zonder boren dus dit gaat nog even duren.

CIAO RULES THE WORLD!!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.