- Dit onderwerp bevat 98 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2013 om 20:03 #437063
Dat word een lekker Ciaotje Wilk

Een heel verschil in kleur wanneer je de eerste foto’s vergelijkt met de laatste. Maar het ziet er keurig uit;)
23 april 2013 om 20:39 #436963Dat kleurverschil kwam omdat de camera niet helemaal mee wilde werken bij die eerste foto’s. De latere foto’s geven de kleur perfect weer en zo wilde ik hem ook hebben!
Deze laatste foto wilde ik jullie niet onthouden aangezien deze zo mooi de eenvoud van de Ciao samenvat 🙂 :
24 april 2013 om 12:41 #453132Ziet er goed uit, maar wat is dat roodbruinige nou op je achterlicht? (Toch geen roest he…):pest
24 april 2013 om 12:45 #453133Dat is originele roest uit de jaren 70 🙂 Het viel me eigenlijk pas echt op toen ik de foto zag, maar heb er niets mee gedaan er zit nu toch al een achterlichtglas op 🙂
6 mei 2013 om 21:03 #455489Zo, weer een stapje verder! Vandaag heb ik mijn gestraalde en gespoten achternaaf opgehaald, die gaat morgen naar de wielenspaker waar ik hopelijk mijn voorwiel compleet gespaakt in handen mag nemen!
Ook het koplampbeugeltje is meegenomen en die zit al op de Ciao, daarna kon ik gelijk de voordrager normaal monteren en het stuur zit ook alweer zoals het hoort.
Voor de liefhebbers nog wat detailfotos!
6 mei 2013 om 22:53 #440064Je durft wel hoor made in France op een Italiaanse brom:lol
Maar wel altijd lekker om te zien van die vers gespoten en gereviseerde delen
7 mei 2013 om 19:18 #439088@ Speedbuxy ik stond er ook van te kijken, maar het is origineel dus het zal wel horen. Dit is een stuk makkelijk te vervangen als bij de nieuwere naven trouwens, je hoeft alleen die moer los te maken en je kan het tandwiel+ 3 hoekslager er zo uit halen.
Ik heb mijn achternaaf gebracht maar spaken kon hij nog niet, want het was nogal moeilijk om velgranden te vinden met 32 gaatjes. De meeste brommers hebben 34 gaatjes maar een Ciao heeft 32 gaatjes en dat is vrij uniek zoals ik begreep. Ik heb wel alvast nieuwe banden besteld, dat wordt een setje Pirelli ML12 2.00 17 Inch. Ik meen dat die ook onder nieuwe Ciao’s zitten, de banden die onder mijn eigen Ciao zaten kon ik niet meer nieuw vinden.
Dat waren overigens deze:
Ceat 2.00 17 T60. “Rinforzato” 🙂 geproduceerd in november van het jaar 1970. Ik ga ervan uit dat dit de eerste banden zijn dus dan klopt het in ieder geval dat mijn Ciao van 70 of 71 is.
Ik hoop snel weer een update te kunnen plaatsen!!
14 mei 2013 om 18:53 #452361Nieuwe koplampfitting gevonden! Aan het doosje te zien ligt deze al enkele 10tallen jaren op een eigenaar te wachten, hij zat nog in de originele verpakking! Apart ook dat de Nederlandse oldtimer Ciaotjes dus Aprilia koplampen kregen, ik neem aan dat dit dezelfde Aprilia fabriek is als van de motoren maar weet dit niet zeker.
Dit is overigens geen originele Aprilia maar een imitatie, de fitting ziet er anders uit en het glaasje ook en het staat ook op de verpakking. Maar wel nieuw en dat is nooit verkeerd.
Als het goed is kan ik volgende week mijn wielen ophalen, de banden zijn in ieder geval al binnen!
14 mei 2013 om 19:17 #438577Hoe kom je daar nou weer aan?
14 mei 2013 om 19:23 #440200Via een bejaarde spaarder uit de buurt die veel van dat soort spul heeft bewaard omdat hij gedacht had dat het ooit wat waard zou worden.
Maar dat is nooit gebeurd, en zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren en dat is best als je het mij vraagt!
21 mei 2013 om 20:58 #492064Kleine verandering in de plannen! Volgens mijn velgenkenner is de 32 spaaks velg niet nieuw meer leverbaar in 17 inch, alleen maar in 16 inch. En aangezien een Ciao een 17 inch velg hoort te hebben wil ik die er dus ook onder hebben.
Iemand een goede tip voor een velgenboer die wellicht iets voor mijn oldie kan betekenen??? Anders ga ik proberen om de originele velgen weer netjes te krijgen en eventueel opnieuw te laten verchromen…..
Fototje van de velgen die bijzonder amateuristisch zwart zijn gespoten, morgen maar eens proberen wat er van overblijft als de verfafbijt is uitgewerkt…..
22 mei 2013 om 08:53 #492065Dit misschien iets? http://www.jmpbonderdelen.nl/velg-kaal-maxi-17-inch.html
Tis altied moar eem!22 mei 2013 om 08:55 #492066Arvid bedankt voor het meedenken maar die zijn 36 spaaks, dat is het probleem dat mijn spaker ook tegenkwam… 34 en 36 spaaks is makkelijk te vinden maar die 32 spaaks heel moeilijk… Ben nu aan het zoeken naar iemand die ze kan verchromen in de omgeving van Maasdijk..
22 mei 2013 om 11:01 #440281Hoef je ze ook niet te verchromen wat meestal een duur proces is.
26 mei 2013 om 13:39 #492121Martino bedankt, ik heb ze gemaild. Overigens is mijn achterwiel wel 36 spaaks, alleen het voorwiel is 32 spaaks. Dat 17 spaaks wiel met 36 gaten dat op JMPB staat is 2,25 inch breed en dat lijkt me niks in een Ciao want dan kom ik met mijn slot niet uit.
Ik heb die Gualtieri gevraagd of ze ook een Ciao achterwiel in de maat 17x 1,60 hebben liggen dus daar hoop ik op. Op de site staat alleen een wiel dat 1,20 inch breed is, dit is naar mijn idee veel te smal dus ik wacht het even af.
Ik heb nog een Ciaotje gehaald vandaag, als die Gualtieri niet antwoord ga ik denk hier de achtervelgrand uithalen. Het voorwiel is 28 spaaks dus daar heb ik niet veel aan.. In ieder geval kan ik het zadel goed gebruiken en ik ga denk ik ook de voordrager op mijn Ciao zetten. Ook het wielslot zet ik over en de rest ben ik nog niet helemaal uit wat ik ermee doe, geinteresseerden kunnen PMen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.