- Dit onderwerp bevat 98 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Bas23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 februari 2013 om 22:24 #461343
Die tape kom je wel vaker tegen hoor. Gewoon lekker laten zitten. Bovenste is wel gewoon een onstekingspoel Pepko. Rode draad en aansluiting op de cp’s.
Overigens gok ik dat de code TU-m148 wel eens voor het type materiaal/legering staat. Nou ben ik hier helemaal niet in thuis, maar misschien is er hier wel iemand die hier meer verstand van heeft?
21 februari 2013 om 21:27 #456870Vandaag alles naar de coater gebracht om te stralen en coaten in RAL 3020! Verkeersrood, dezelfde kleur als waar de Citta in gecoat is 🙂
Het zou over 2 weken klaar moeten zijn dus ik heb alvast een mooi hoekje ingericht voor het opbouwen!
De motor is al helemaal getest en klaar om te rijden dus ik kan hem rustig binnen helemaal afmaken en dan buiten de motor eropzetten. Meeste onderdelen heb ik al nieuw of zo goed als nieuw, ben nog op zoek naar een echt mooie kappenset en een paar cremekleurige buitenkabels!
5 maart 2013 om 20:33 #458629Ciao is terug van de coater:
Ben zeer tevreden, de kleur komt op de foto’s niet echt mooi uit maar in het echt is hij felrood! Nu is het wachten tot de velgnaven gezandstraald zijn dan kunnen ze opnieuw gespaakt worden en erin!
5 maart 2013 om 20:48 #458841Ziet er netjes uit! Maar zie ik daar nou een deuk in het spatbord :o. 1e Foto links.
5 maart 2013 om 20:54 #458514Dat zie je heel goed 🙂
Maar als het spatbord gemonteerd zit verdwijnt die deuk achter de voorvork dus ik vindt het wel best, bovendien mag een brommer die al oud was toen ik geboren werd best een deukje hebben van mij 😀
5 maart 2013 om 23:23 #458842Wilk1985 :
bovendien mag een brommer die al oud was toen ik geboren werd best een deukje hebben van mij 😀Precies
geeft ook aan dat het beestje karakter heeft en nog wat mee gemaakt heeft in z,n jonge jaren.
Maar kleur lijkt op de foto idd wat worst kleurig maar je kan wel zien dat ie strak is geworden
6 maart 2013 om 09:25 #455625Hmm terracotta…
Wanneer ga je bouwen? Dan kom ik weer langs!1 april 2013 om 20:50 #454925Afgelopen lang weekend was een mooi weekend om te sleutelen! En sleutelen in de huiskamer is altijd leuk, als toch alles of schoon of nieuw is werkt het heerlijk.
Blok zit op de Ciao, ben bezig met schuren en opnieuw spuiten van de standaard en dan gaat de voorvork en het stuur er weer in. Dan moet ik alleen de wielen nog opnieuw gespaakt hebben en ben ik compleet, wellicht nog op tijd voor de zomer!
Op deze foto is goed te zien dat iemand gigantisch niet heeft zitten opletten tijdens het ontwerpen van de eerste Ciaotjes. Wat doet die bobine daar? Het blok staat op deze foto helemaal naar voren, en kan misschien 1mm naar achteren dan zit het tegen de bobine aan dus daar heb je niets aan.
Ook moet je nu dus heel je carburateur erafhalen als je een sproeier wilt veranderen en dat werkt al niet makkelijk aangezien de ruimte om te sleutelen beperkt is in dit frame. En stel je eens voor dat je carburateur gaat lekken tijdens het rijden om wat voor reden dan ook? Die gaat dan lekken OP je bobine. Dat is wel de laatste plaats waar ik benzine wil hebben…
Dat zal ook wel de reden zijn dat de bobine al vrij snel naar de zijkant van het frame is verplaatst. Echter op dit frame hoort hij daar dus blijft hij ook daar 🙂
1 april 2013 om 21:02 #454905Wat un constructie ! Daarom vond ik mijn bobine gaatjes aan het zijkant van het frame dus niet !
Leuke kleur (:
2 april 2013 om 08:22 #454903Waarom geen rode benzineslang 😀
Ga je zelf je wielen spaken?2 april 2013 om 08:50 #454896Ik had een rode benzineslang van JMPB maar die is na een paar weken hard als steen en daar hou ik niet van 🙂 Deze blijft jaren flexibel werkt veel beter!
Ik ga die wielen laten spaken door een andere hobbyist hier in de buurt die doet dat vaker. HIj regelt ook nieuwe velgranden voor mij en als ik mijn naven heb laten stralen gaat die ze spaken.. kost ongeveer 45 euro per velg inclusief velgrand en spaken..
4 april 2013 om 13:25 #456563Je bent ook al weer wat verder zie ik. Mooi die chromen uitlaat! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
4 april 2013 om 14:51 #487023Dat ziet er heerlijk uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Word vast netjes
8 april 2013 om 20:40 #491336Kleine update tussendoor 🙂
Van het weekend de standaard geschuurd en gespoten, die zit er nu onder en dan kan er uiteraard lekker verder gewerkt worden! Vedere plannen van de week zijn: Het stuur vastzetten, koplamp er weer op, kabels alvast trekken en de voorwielophanging in orde maken en zo zijn er nog wel wat dingen die ik lekker in de huiskamer ga doen binnenkort :D.
Gashendel zit er nog niet op, heb dikke blaren op mijn handen omdat de handvaten er nogal moeilijk opgingen :D. Maar die heb ik wel compleet dus ook dat gaat van de week gebeuren!
Het gaat nu hard, moet maar snel die wielen in orde gaan maken!
23 april 2013 om 19:53 #486274Weer een update met wat foto’s!
Zie hier de voorvering weer gemonteerd met nieuwe rubbers en alles weer schoon! Wat een gigantisch klote werk is dit toch altijd maar het is wel weer gelukt.
Ik had de vertandinge er even in gezet zodat ik alvast een poelie+snaar combinatie kon zoeken. Aangezien het blok dus maar een paar milimeter te verstellen is gaat een originele 94 poelie er niet op met leverbare snaren. Als iemand een poelie 90 in de aanbieding heeft die echt 90mm is hoor ik het graag! Tot die tijd komt er een 80 poelie op.
Zie hier de krachtbron in zijn geheel gemonteerd, in theorie zou ik hem nu zo moeten kunnen starten met de boormachine maar hij staat binnen dus ik wil er geen benzine in gooien, dat moet nog maar even wachten..
De voorwielnaaf, hij is mooi schoon geworden met behulp van wat RVS reiniger (Tintin bedankt voor de tip!) En morgen breng ik hem naar de man die hem nieuw gaat spaken voor mij.
Even passen of het allemaal goed spelingsvrij te monteren is 🙂
En dat ging goed 🙂
En nog een totaal plaatje! Ben erg te spreken over de nieuwe kabels, vindt het zelf erg mooi dit.
De achterwielnaaf ligt nu bij de coater samen met het beugeltje om de koplamp te monteren. Als die allebei binnen zijn kan eindelijk het stuur in elkaar, heb afgelopen weekend bij de 2takt dag ook een mooie gashendel+remhendel kunnen kopen dus het komt echt goed met deze Ciao!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.