Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › wil niet starten
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 mei 2007 om 20:54 #209024
mijn vespa wil niet starten heb nu een nieuwe setup
70cc malossi
13/13
getuned elec carter
ninja
vario + malossihij vonkt als een motherfucker:P en de bougie is nat maar starten komt niets van in soms heb je wel zo’n knal “plof” maar meer ook niet wat kan dit zijn:O:S:S???
31 mei 2007 om 21:03 #225982Hmm als je benzine hebt en en goede vonk moet tie lopen he:P Al es geprobeerd de kop los te halen daar benzine achter te doen en dan te kijken of tie loopt? Dan weetj of het aan de benzine ligt. Misschien vonkt de bougie wel maar niet goed?
31 mei 2007 om 21:03 #225983Slechte pakking,of bougie.
31 mei 2007 om 21:12 #225984Dat had ik ook met mijn 60DR die nu dood is….
Zuigerveren bleken gebroken te zijn pakkingen gesmolten dikke krassen in cilinder en zuiger.. ik zal daar maar es naar kijken als ik jou was
31 mei 2007 om 21:15 #225985heb net nieuwe pakkingen gekocht en erop gezet dus dat kan het niet zijn en de bougie vonkt goed en hard en hij is nat dus ik snap het niet??
31 mei 2007 om 21:33 #225986weetje wat ook nog welles helpt.. als je je brommer stilstaant op achterwiel zet.. dat helpt bij mij nog welles..
anders weet ik het echt niet en heb geen ervaring met electronische blokjes
31 mei 2007 om 21:39 #225987ik zou hem weer ff helemaal droog maken. bougie er uit benzine kraan uit en dan ff proberen te starten komt al het te veel benzine via je bougie gat er uit
en dan de droge bougie er weer in en weer proberen te starten met benzine kraan open.3 juni 2007 om 13:34 #225994ok hij loopt maar niet goed hij loopt heel hoogtoerig en loopt voor geen meter stationear ik weet niet wat dit is iemand een idee?
3 juni 2007 om 15:15 #225995niemand een idee??
hij trekt ook niet lekker van stilstand komt hij bijna niet van zijn plaats hij trekt wel redelijk door maar trekt niet goed op snaar staat goed niet te strat niet te slap gewoon wel goed dus???:S
3 juni 2007 om 16:03 #225996ik had deze verschijnselen met mijn 50cc stdt. hij startte slecht..moeilijk af te stellen qua sproeiers…ook als ik vol in de remmen ging en bijna stil stond viel die uit…Wat ik gedaan heb is een nieuwe zuiger,, hij loopt als nieuw nu, misschien iets om naar te kijken?
3 juni 2007 om 16:04 #225997ja ik heb de cilinder van timo gekocht hij zag er nog goed uit en had nog niet veel km gemaakt zo te zien dus zuigerveren ook nog goed
maar ja ik heb nu even de malossi snaar erop gedaan en trekt al wat beter op maar nog niet eg zoals het moet4 juni 2007 om 00:04 #226006Ik denk aan een lekke inlaat (te breed gevijld) of de zuiger verkeerd om gemonteerd. Beide geven de symptonen die je beschrijft: Slecht starten, slecht/niet stationair blijven lopen en beroerd/niet trekken. Lekke inlaat kan dus ook (veel) valse lucht ergens bij de aansluiting v.d. carb. zijn.
Eventueel kan het zijn (als je de spoelpoorten bewerkt hebt) dat je bij de spoelpoort v.h. linker (grote)carter per ongeluk een kijkgaatje hebt geproduceerd, komt ook neer op valse lucht. Dit kijkgaatje zit dan achter je vliegwiel.Succes.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.