Vespa-Ciao.NL
:: wil niet starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen wil niet starten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

reiniero
    Topic starter

mijn vespa wil niet starten heb nu een nieuwe setup

70cc malossi
      13/13
      getuned elec carter
      ninja
      vario + malossi

hij vonkt als een motherfucker:P en de bougie is nat maar starten komt niets van in soms heb je wel zo’n knal “plof” maar meer ook niet wat kan dit zijn:O:S:S???

Jacky
      Bijdrager

Hmm als je benzine hebt en en goede vonk moet tie lopen he:P Al es geprobeerd de kop los te halen daar benzine achter te doen en dan te kijken of tie loopt? Dan weetj of het aan de benzine ligt. Misschien vonkt de bougie wel maar niet goed?

barry
        Donateur

Slechte pakking,of bougie.

PoliniCitta
          Bijdrager

Dat had ik ook met mijn 60DR die nu dood is….

Zuigerveren bleken gebroken te zijn pakkingen gesmolten dikke krassen in cilinder en zuiger.. ik zal daar maar es naar kijken als ik jou was

reiniero
            Topic starter

heb net nieuwe pakkingen gekocht en erop gezet dus dat kan het niet zijn en de bougie vonkt goed en hard en hij is nat dus ik snap het niet??

PoliniCitta
              Bijdrager

weetje wat ook nog welles helpt.. als je je brommer stilstaant op achterwiel zet.. dat helpt bij mij nog welles..

anders weet ik het echt niet en heb geen ervaring met electronische blokjes

masterman
                Bijdrager

ik zou hem weer ff helemaal droog maken. bougie er uit benzine kraan uit en dan ff proberen te starten komt al het te veel benzine via je bougie gat er uit
                  en dan de droge bougie er weer in en weer proberen te starten met benzine kraan open.

reiniero
                  Topic starter

ok hij loopt maar niet goed hij loopt heel hoogtoerig en loopt voor geen meter stationear ik weet niet wat dit is iemand een idee?

reiniero
                    Topic starter

niemand een idee??

hij trekt ook niet lekker van stilstand komt hij bijna niet van zijn plaats hij trekt wel redelijk door maar trekt niet goed op snaar staat goed niet te strat niet te slap gewoon wel goed dus???:S

remon
                      Bijdrager

ik had deze verschijnselen met mijn 50cc stdt. hij startte slecht..moeilijk af te stellen qua sproeiers…ook als ik vol in de remmen ging en bijna stil stond viel die uit…Wat ik gedaan heb is een nieuwe zuiger,, hij loopt als nieuw nu, misschien iets om naar te kijken?

reiniero
                        Topic starter

ja ik heb de cilinder van timo gekocht hij zag er nog goed uit en had nog niet veel km gemaakt zo te zien dus zuigerveren ook nog goed
                          maar ja ik heb nu even de malossi snaar erop gedaan en trekt al wat beter op maar nog niet eg zoals het moet

Tonni
                          Moderator

Ik denk aan een lekke inlaat (te breed gevijld) of de zuiger verkeerd om gemonteerd. Beide geven de symptonen die je beschrijft: Slecht starten, slecht/niet stationair blijven lopen en beroerd/niet trekken. Lekke inlaat kan dus ook (veel) valse lucht ergens bij de aansluiting v.d. carb. zijn.
                            Eventueel kan het zijn (als je de spoelpoorten bewerkt hebt) dat je bij de spoelpoort v.h. linker (grote)carter per ongeluk een kijkgaatje hebt geproduceerd, komt ook neer op valse lucht. Dit kijkgaatje zit dan achter je vliegwiel.

Succes.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.