Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › wil maar niet stationair:@
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 6 maanden geleden door Mark77.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 september 2008 om 13:18 #208609
Ik ben al super lang met dit probleem bezig, hij wil maar niet stationair lopen.
DIt heeft hij ook nooit gedaan, want ik heb hem nietlopend overgekocht.allereerst mijn setup:
50 cc
bromcarters als t goed is.
13/13 @ 52, kleur donker bruin.
ori filter
city power
snelheid 40-45.Hij start heel makkelijk. Zelfs zonder decompressie kabel te gebruiken binnen 3 meter ongeveer. Hij loopt goed op top en trekt lekker. ALleen stationair DUS NIET!!
Wanneer ik volgas rij en dan gas loslaat dan hoor je hem dus minder toeren maken maar nog steeds dat er benzine wordt verbrand maar bij een bepaalde snelheid hoor je geen verbrandingen meer en klinkt het net zoals je benzine op is. Hij vermindert vaart en valt gewoon uit. Ik snap er echt niks meer van.
De benzine is NIET op.
Er komt veel benzine uit het slangetje.
Ik heb ddat gaatje van de banjofilter naar het vlotterbakje doorgeprikt. Misschien dat er wat vuil in zat.De cp’s staan op o,45 mm..
stationairsschroef is helemaal ingedraaid.Ik moet nu dus altijd flink gas geven om de brommer niet uit te laten vallen en als ik het gas dan loslaat dan valt die uit. Soms echt heel soms, dan loopt die toch even 5 seconden stationair. Dit heb ik maar 2x gehad ofzo..
Zelf denk ik dat het toch iets met de benzinetoevoer te maken heeft. En met de sproeier maat. Zou het kunnen zijn dat die bij sproeier 56 totaal niet wilt stationairlopen en dan bij 58 weer wel of gaat hjet echt over 10 maten verschil.
Ik snap er echt niks van. Ik heb ook geen zin om dat ding naar de dealer te brengen, kost me te veel geld.
WIE O WIE HEEFT DE GOUDEN TIP?
alvast bedankt,
nick
27 september 2008 om 13:26 #220565
Smooth_PatrickAls je afstelchroef helemaal in zit dat is niet goed
27 september 2008 om 13:34 #220566
Tom ciaoIk denk dat er iets mis is in je carb
Dat de schuif het niet goed doet ofzo, of je veer is kapot27 september 2008 om 16:05 #220567afstelschroef veel te ver ingedraait?
27 september 2008 om 22:16 #220568hoezo te ver ingedraaid? Hoe meer je hem indraait, hoe harder die stationair moet lopen toch?
De veer is niet kapot, de gasschuif ook niet..Ik blaas hem morgen nog wel ff door met de c ompressor dan..28 september 2008 om 06:51 #220569Heb je het plastic busje wel in je carburateur zitten? het busje dat om het spruitstuk heenschuift.
Zit de carburateur helemaal goed op het spruitstuk geschoven?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 september 2008 om 09:59 #220570ja plastic busje zit er gewoon in ja en hij zit er goed omheen. Niet helemaal, er zit nog onveer 4mm tussen denk ik, maar zou dat wat uitmaken.. Zou het ook kunnen zijn dat het onderste gaatje van dat buisje in de carb verstopt zit ofzo, dat er alleen benzine uit de bovenste komt ofzo..
28 september 2008 om 11:28 #220573wat? 😛 zit er 4mm tussen je spruitstuk en carb. in?
28 september 2008 om 11:44 #220574nee niet tussen spruitstuk en carburateur.. De carburateur zit goed strak om het spruitstuk, maar ik bedoel dat hij niet helemaal tegen het carter zit opgeschoven.. snapje, je ziet nog een stukje spruitstuk zitten. dat is ong 4 mm.
28 september 2008 om 11:44 #220575nee niet tussen spruitstuk en carburateur.. De carburateur zit goed strak om het spruitstuk, maar ik bedoel dat hij niet helemaal tegen het carter zit opgeschoven.. snapje, je ziet nog een stukje spruitstuk zitten. dat is ong 4 mm.
28 september 2008 om 22:00 #220579Ik heb dat vroeger ook ooit meegemaakt.
Bij mij was dat het blokje valse lucht trok…
Maar kijk eerst eens, of je stationairschroef/mechanisme nog wel goed is…gewoon eruit draaien, en dan kijken of de schroef, of het binnewerk nog wel goed is (wel opletten dat de veer neit wegspringt).
Heeft niemand in je direkte omgeving geen cabje liggen, die je er eventjes op kunt zetten…dan weet je meteen of het aan je onderblok ligt of niet.
Succes ermee!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.