Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Wil maar niet starten!
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 21 jaren geleden door Franz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 maart 2005 om 22:21 #166358
Beste Vespa (Gilera Citta) Kenners!
Ik ben nu na dagen sleutellen en testen ten einde raad.
Ik heb een standaard Gilera Citta die niet wil starten, ondanks het warme weer. De setup: standaard uitlaat,standaard nieuwe 10/7 dellorto carburateur,standaard luchtfilter,sproeier 35(tevens 42 en 47 en 54 en 58 ook mee getest).poelie 80 mm, v snaar staat op juiste spanning, nieuwe condensator en nieuwe contactpuntjes afgesteld op 0.45 mm, bougie Bosch hittegraad 6 is schoon en vonkt perfect! (Echt uber goede vonk!) tevens NHK 7 en andere geprobeerd maar zonder effect! Bougie word ook nat dus hij krijgt brandstof (nieuwe mengsmering 1:50) 50 cc cilinder met nieuwe zuiger en zuiger veren erop gezet. Gaskabel staat op spanning, stationair schroef reageerd ie niet op. Decompressur staat op spannning(nieuwe kabel) en werkt perfect. Als je gaat rennen dan hoor je hem pruttellen en ik ren keihard maar gaat maar niet aan met choke of zonder. Tevens startveren eruit gehaalt en koppeling gereinig maar zonder resultaat. Sproeier is niet verstopt en bougie is nat en vonkt met sproeier 35 (en alle andere sproeiers). Wat kan het zijn heb echt vanalles vervangen en geprobeerd? Alle tips van kenners of mensen die hun probleem uit het verleden hierin herkennen met advies zijn welkom. Hoop spoedig een oplossing te vinden.16 maart 2005 om 22:43 #169597Heb je al een keer een andere bobine geprobeert ?
Olie keering niet lek ?
Maakt hij geen kortsluiting op het blok ergens ?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 maart 2005 om 22:46 #169598Ja we hebben de bobine gecheckt en tevens nog een andere geprobeerd maar dat hielp niet nu zit er zo`n blauwe onder die vonkt echt perfect. Alle bedrading is vervangen, tevens die zwarte draad die uit je blok komt.
Ik zag idd 1 keer een vonkt van iets van 7 cm op de achterbrug springen maar daarna niet meer. Hoe kan ik checken of de oliekeering lek is?
en de eventuele kortsluiting mensen? maar alvast bedankt voor het advies.16 maart 2005 om 23:01 #169599tja uhh de olie keering kun je denk ik niet van buitenaf checken, maar de kwalen zijn vaak niet starten en/of slecht lopen etc.
ik denk dat je gewoon ff nieuwe olie keering moet kopen en misschien nieuwe lagers (als hij dan toch uit elkaar ligt) en die gaat vervangen. die pakkingen gewoon nieuw kopen maar dat weet je waarschijnlijk wel.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 maart 2005 om 23:05 #169600Mhmhm ja okee dat zou het kun zijn ja, want hij loopt echt niet laat staan een klein teken van leven. Haal ik wel weer het blok er onder uit en gaan we maar opereren en vervangen. Verdere adviezen zijn altijd welkom maar ik ga wel eerst dit proberen wie weet.
17 maart 2005 om 17:01 #169605ik denk ook dat het aan de olie kering ligt .
dus moeilijk tot niet starten en als die gaat loopt die extreem slecht.hoe oud is dat blok? heb je dat al eens uitelkaar gehad?
je hoeft niet echt altijd nieuwe lagers hoor maar je kunt het beter in ene keer mee doen dan is dat ook gedaan.
als jeje blok er uitpakt en dan haal je het vliegwiel er van af en helemaal op het einde van je krukas zit zo een rubbertje die moet je vervangen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.