Vespa-Ciao.NL
:: Wil maar niet rijden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wil maar niet rijden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

resderra
    Topic starter

Hoi heb probleemen met Vespa ciao Standaart (Deense 30km/h) et probleem is dat ik em iegenlijk alleen aan krieg als die op choke is zonder choke moet je em 2/4 inhouden en is zeer gevoelig en valt zo weer uit. Maar met choke is ook niet ok want als ik em dan op grond heb en geef gas kom ik niet vooruit en gaat ie uit, dus geen kracht.

dit heb ik ingesteld en schoongemaakt met benzine thinner en hoge luchtdruk.
      carb.
      luchtfilter.
      cillinder en zuiger en zuigerveer (geen krassen)
      contact punten nu 0.45
      Sproeier 39.

volgens mij is allis echt standaart maar ga nog evventjes de sproeisers tjekken dus die maaten komen der aan,
      Sommige mensen is et nu wel opgevallen dat ik slecht ben met schriefen maar ja zo is dat met alle taalen die ik 🙂 maar leesen en sprekken geen probleem XD

dartfreak
      Bijdrager

Wat voor een luchtfilter heb je erop zitten?
        Ik had hetzelfde en heb een Malossi luchtfilter gehaald en toen was het over.
        Of even naar de sproeier kijken, want wat is je setup?

Martino
        Moderator

Ik denk dat je eens een grotere sproeier moet gebruiken.
          Of je zuigerveren zijn misschien wel helemaal af. (Slotspeling even controleren.)

resderra
          Topic starter

Heb de sproeier bekeken er stond 39 op, en ik zal naar de slotspeling kijken als ik morgen nog wat tijd over hou.

Martino
            Moderator

Ik zal allereerst toch even je sproeier 3 maten groter doen en er een 42 in zetten. Grote kans dat je blokje dan al wat beter draait. En bespaar je hoogstwaarschijnlijk de tijd om je slotspeling te controleren. 😉

superindo
              Bijdrager

Klinkt als grotere spoeier, zuigerveren die af zijn of een lekke pakking.

GoodLuck:thumb

Lennaert
                Sleutelbeheerder

@superindo.

mooi overgenomen 🙂
                  haha maar bevestiging is altijd goed! zelf zat ik hier ook al aan te denken ( had het zelfde namelijk )

Martino :
                  Ik denk dat je eens een grotere sproeier moet gebruiken.
                  Of je zuigerveren zijn misschien wel helemaal af. (Slotspeling even controleren.)

resderra
                  Topic starter

Hoi heb een foto genomen maar ik had nog al wat moeite met uploaden dus hier is een
                    link : http://scootergrisen.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=179

ik denk dat de zuigerveer versleten is dus daarom heb ik niet gepield met en voeler. En trauwens wat moet de slotspeeling dan sien.

dartfreak
                    Bijdrager

dat kan je zo niet zien
                      moet je de cilinder er helemaal af halen en foto van de zijkant maken

hansieb
                      Moderator

Slotspeling op de foto is veel te groot, dat zijn versleten zuigerveren 🙂

Even een nieuw setje monteren.

resderra
                        Topic starter

Ik heb mijn cillinder op 38.20 gemeten en et sien D zuigerveren, dus ik den niewe 38.20 D zuigerveren maar de klienste is 38.40 D ik zal et morgen daarme slotspelling controleren, maar bestaat 38.20 D wel ? Of heb ik verkeerd gemeten

ps de oude slotspelling stond boven 1mm dus…..

-RobinvS-
                          Bijdrager

Als het goed is, is een Standaard Cilinder 38,2mm :thumb

Dus je kunt ze vast wel krijgen.

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1713
                            http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1712

EDIT: Oh je woont in denemarken :lol
                            Hebben jullie geen lokale brommerboeren?

resderra
                            Topic starter

Ja hier heb je wel wat verhandelaars maar de engiste 38.20 setje wat ze hebben is L+D, maar in mij oude zuigerveeren waaren bijde D.

L= is de zuigerveer die wat een soort lipje van binnen heeft,
                              en de D is zonder gewoon normale zuigerveer.
                              Ik weet nu iegenlijk niet meer wat ik moet hebben help ?

SuperSi
                              Bijdrager

2 setjes kopen?

Anoniem

als je ze toch gaat vervangen haal je gewoon even de cilinder eraf en breng je de veren mee lijkt mij.;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.