Vespa-Ciao.NL
:: wielschilden?????

Home Forums Techniek Framedelen wielschilden?????

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeha
    Topic starter

heeft iemand op het forum van die wielschilden in zijn ciao zoja wat zijn je bevindingen.
      zag dat die dingen nog best duur zijn

Martino
      Moderator

Dag Jeha, misschien heb je er niet veel aan, maar dacht dat die wielschilden die jij bedoelt alleen in aluminium/rvs waren. Heb je toevallig een link ervan? Voor de citta velgen komen ze nog wel regelmatig voor(plastic) Heb er in het verleden mee gereden en moet zeggen dat ze alleen voor de sier zijn. Waar je op een fiets met dichte wielen last van de wind kan ondervinden heb ik dit niet zo direct met mijn citta velgen gemerkt! Voor citta toch niet zo heel duur! linkje: http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Citta/Framedelen&d=00001178 misschien heeft hij ze ook wel voor ciao?

jeha
        Topic starter

ik kan ze op het werk wel laten maken in aluminium das dus geen probleem wel 10 setjes als het moet wou graag weten wat de bevindingen waren

Martino
          Moderator

Hoe bedoel je dan precies bevindingen? Theoretisch zullen helemaal dichte wielen het meest aerodynamisch zijn, maar je levert door de zijwind wel wat in en de controle op het sturen wordt hierdoor ook vermindert. Doch in de praktijk merkte ik geen verschil tussen rijden met of zonder wielplaten. Als je ze van plan bent te gaan maken, ben ik ook wel geeintresseerd in een setje. Voor welke maat ga je ze maken 16 of 17 inch en hoe denk je ze te bevestigen?

jeha
            Topic starter

16 of 17 inch is geen probleem kan beide maken bevestiging zit ik nog effe mee denk gewoon schroeven maar andere ideeen zijn welkom

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.