Vespa-Ciao.NL
:: Wielmaat Vespa Ciao uit 1995?

Home Forums Techniek Framedelen Wielmaat Vespa Ciao uit 1995?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joeri999
    Topic starter

Hi,

Ik heb een Ciao uit 1995. Voor zit er een 17″-wiel in met een band van 2″ breed, achter een 16″-wiel met een band van 2,25″.

Ik probeer hem helemaal origineel te krijgen en volgens mij hoort er achter óók een 17″-wiel met een 2″ band in.

Kan iemand dat bevestigen? Of klopt het zoals het is, met twee verschillende wielmaten?

Dank je wel!

Wim
      Bijdrager

Twee verschillende maten klopt zeker niet.
        5-spaaks zijn 17″
        3 spaaks zijn 16″
        4 spaaks zijn 16″
        Spaakwielen zijn 17″
        Welke in jouwe horen weet ik niet.
        Check dit door folders uit 95 plaatjes te vinden.

Het Vespa reclame en promotiemateriaal topic

Gr. Wim

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Joeri999
        Topic starter

Dank je wel Wim! Ik heb dus een 16″ spaakwiel achter. Waar zou die dan vandaan kunnen komen? Zou dat dan überhaupt geen Ciao-wiel zijn, maar wel met eenzelfde binnenwerk (vertanding etc.)?

Joeri999
          Topic starter

Hmmm, misschien zie ik al een antwoord. In de thread die je noemt, zie ik een Duitse reclame voor een gespaakte Ciao met 16″/2,25″ wielen. Hij bestaat dus wel. Wellicht dat ik dus een Frankenstein heb…yelj

jeffreykruize
            Bijdrager

16 inch spaakvelgen komen wel vaker voor in de Vespa familie. Hier ook een paar setjes staan. Komen dan wel uit de bravo, maar op de rempot in de voorvelg na, hetzelfde.
              Hoe dit precies allemaal zit met welke bouwjaren een ciao 17″ of 16″ had weet ik niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.