Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Wie kan me helpen?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door iaccaloco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 maart 2006 om 16:38 #123904
Ik nu sinds 2 dagen een z.g.a.n. 65cc polini evo alu cilinder met bijbehoorende zuiger, en een 60cc cilinderkop met bougie in het midden. Nou heb ik het idee dat er hier en daar iets niet goed is want:
– Als ik gereden heb en stop bijv. thuis en laat de citta gewoon aan dan loopt ie eerst redelijk hoog stationair en 2 sec later zakt ie in maar gaat net niet uit Wat kan dat zijn?
– Als ie koud is trekt ie lekker snel op vanuit stilstand maar na 1 a 2km gereden te hebben trekt ie stuk minder goed op?
– Ook hoor ik een vreemd geluid als ik hem bijv. stationair laat lopen klinkt het alsof er 2 metalen dingen tegen elkaar tikken?Wie kan me helpen?
P.S. Er is mij wel verteld toen ik de citta heb opgehaald dat de contact punten wel een beetje ver uit elkaar stonden maar citta start en rijd verder goed zonder stotteren..
SETUP:
65cc polini evo alu
Polini top one
Mallossi Powerfilter
Poulie 65mm
Orgi carters
groene polini trekveertjes
13/13 dellorto29 maart 2006 om 17:05 #133308
.-{2F4OV}-.Check ff deze dinge:
– Is je koppeling niet kapot?
– Vliegwiel los?
– Poelie kapot??Succes durmee!
29 maart 2006 om 17:18 #133312En dat optrek verhaal is vrij normaal bij vespa’s volgens mij.
29 maart 2006 om 17:28 #133314Heb naar het vliegwiel gekeken en die zit niet los.
Poulie is prima.
Koppeling is nog prima.Kan het zo zijn dat het getik wat ik hoor, de zuiger is die tegen de cilinderkop aan komt? Had gelezen dat dat mogelijk is?
29 maart 2006 om 17:33 #133316
.-{2F4OV}-.Lijkt me sterk maar het zou kunne..
Daar weet ik eerlijk gezegd niet veel vanaf..
Misschien moet je een 70cc cilinderkop kope ofsow…? 😕
29 maart 2006 om 17:34 #133317of je hebt er een bougie met lange schaft in gedraait=)
29 maart 2006 om 18:00 #133318Nja heb het niet zelf gedaan maar heb het laten doen.. Maar wat kan ik nu allemaal nakijken om te kijke wat het kan zijn?
29 maart 2006 om 18:02 #133319je weet wel dat je je alu eerst moet warm rijden?
zuiger verkeerd om gemonteerd?
of misschien je lagertjes niet meer zo fris
29 maart 2006 om 18:13 #133320Hi!
Je had me deze vraag ook al gemaild zag ik….;)
Het optrekprobleem komt idd. vaker voor……
Is gwoon slijtage, doe je verder weinig aan…..
Het getik kan van alles zijn……
Je zuigerveren,
Je naaldlager,
en misschien je poelie….Wat voor soort tik is ’t?
Klinkt ’t “hol”?Een holle tik is meestal je naaldlager…..
En je zuigerveren, die hoor je vooral erg met gasterug.
@ Woe, als je zuiger verkeerd om zit, dan loopt ie voor geen touwtje, dus dat valt al af…..;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!29 maart 2006 om 19:41 #133321hmm oke, Optrekken: de cilinder is zo goed als nieuw, hij was misschien net 50km ingereden, dus slijtage lijkt me sterk?
En een vriend van mij die voor de regio waar ik in woon bijna alle citta’s maakt en contacten heeft met de leverancier van 50cc.nl heeft de cilinder er voor mij opgezet, maar dat neemt niet weg dat hij een fout gemaakt kan hebben natuurlijk. Ik heb alleen zelf nog nooit een cilinder vervangen of eraf gehaald of wat dan ook… kan het denk ik wel alleen weet niet hoe het moet en waar ik naar moet kijken.. Kan iemand mij dat misschien uitleggen, Eventueel met plaatjes/tekeningen?
P.S weet iemand waar ik een voelermaat kan krijgen, Ben bij bouwmarkt(Praxis) geweest en fietsemaker maar bij beide niet te krijgen?:?
29 maart 2006 om 19:44 #133322Bij de gamma en praxis moeten ze zon ding hebben 🙂
29 maart 2006 om 19:55 #133323wat voor sproeier zit er eigenlijk in?
misschien DE oplossing ipv al die andere speculaties:D
29 maart 2006 om 19:55 #133324Hmm mooi kut, want bij praxis wist die gozer niet eens waar ik het overhad.. Heb ik het uitgelegd vertelde die dat ze die niet hadden.. Op na de gamma dan maar.. Maar Ik heb zelf nog nooit een cilinder vervangen of eraf gehaald of wat dan ook… kan het denk ik wel alleen weet niet hoe het moet en waar ik naar moet kijken.. Kan iemand mij dat misschien uitleggen, Eventueel met plaatjes/tekeningen?
29 maart 2006 om 20:00 #133325cilinder afhalen gaat als volgt.
je moet eerst t blok eronder halen, koppeling moet eraf uitlaat moet eraf.
en dan zijn er 2 lange pennen en 1 schroef die los moeten om het blok eraf te halendan pak je een 11mm dopsleutel en gaat de 3 moertjes eraf draaien die bij de kop zitten.
dan kan je makkelijk de kop en cilinder eraf schuivenbtw wel een vreemde setup voor zo’n n00b:D:lol
29 maart 2006 om 20:19 #133326Hmm Nja n00b.. heb ng een andere citta gehad die 70 liep met bijna alles orgi.. ook cilinder, en daar veel problemen mee gehad maar nog nooit iets met de cilinder.. En nu heb ik onder deze citta een andere cilinder LATEN zetten omdat ik zelf niet goed wist hoe ik dat moest doen en het niet aandurfde om dat k bang was een hoop geld te Vern**ken.. Snappiej? Heb er niet super veel verstand van ofso maar afstellen enzo is geen probleem:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.