Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Wie helpt me?
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 7 maanden geleden door Intellect80.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 augustus 2022 om 14:34 #816531
AnoniemHoi, is hier iemand uit Alkmaar of directe omgeving die verstand heeft van een vespa ciao snor? Ik kocht het ding zaterdag, ben probleemloos van Purmerend naar Alkmaar gereden zonder gedoe maar zondag begon het ding te ratelen, eerst zachtjes maar bij meer gas wordt het een rammelbak. Er staat amper 2000 km op de teller en ik kocht hem van de 1e eigenaresse, er zat nog een papieren kenteken bij. Hij loopt super, stil en start zonder enige moeite. Wat kan dit zijn? Ik ben al zo vaak belazerd bij brommerzaken en ik moet het doen van mijn AOW (ja dus, ouwe taart) dus wie weet wat er loos is?
10 augustus 2022 om 09:05 #816545Waar komt het ratelend geluid vanaf?
10 augustus 2022 om 10:01 #816548
AnoniemIk kan nu even niet luisteren, geveld door een zomergriep. Zodra ik weer de moed heb zal ik mijn best doen het uit te leggen. Voor mijn gevoel kwam het onderin het blokje weg maar dat is dus niet zeker.
Het rare is dat het pas ontstond na de probleemloze rit Purmerend-Alkmaar, iets van 30 km.10 augustus 2022 om 12:52 #816550Ik denk dat de kans groot is dat je koppeling los getrild is, dan moet de linker kap er af gehaald worden. De 3 a 4 schroeven een kwartslag draaien met een platte schroevendraaier en dan haal je de kap er zo af.
10 augustus 2022 om 12:57 #816551
AnoniemOooh wat een idee, alles kan maar dit kan ik zelf bekijken zodra ik deze griep gehad heb.
Wat geweldig dat jullie meedenken, in jullie ogen ben ik natuurlijk stokoud en knap stom maar elke bericht én poging tot hulp wordt enorm gewaardeerd! Ik heb ruim dertig jaar motor gereden zonder ook maar één schuiver en nu moet ik me behelpen met dit gebakje..over achteruitgang gesproken 😂
Dank je wel allemaal!10 augustus 2022 om 14:13 #816552
AnoniemIk kon het niet laten en ben even gaan kijken -met koortshoofd- maar ik zie niets wat los zit. Zit keurig een borgmoer en zo’n kartelringetje op idem bij de poelie. Ik voel geen speling, maar wie ben ik?
10 augustus 2022 om 17:28 #816554Zouden ook de zuigerveren kunnen zijn, maar meestal begint het ratelen dan licht en wordt langzaam steeds erger…
Heb je nog goede compressie? Oftewel: als je met de hand probeert de koppeling te draaien zou dat erg zwaar, bijna onmogelijk moeten zijn. Dan heeft het blokje genoeg compressie (druk).
Gaat dit makkelijk dan zou ik zeggen dat je nieuwe zuigerveren nodig hebt..No stress, all fun and a bit of speed10 augustus 2022 om 19:06 #816555
AnoniemO.o… zou een gebrek aan compressie ook niet te merken bij het starten? Met een halve trap loopt het dingetje én kunnen zuigerveren al af zijn bij zo weinig kilometers? Ik zal het morgen proberen als ik de moed heb om uit bed te komen, als dit zovis dan wordt het een dure klus denk ik?
10 augustus 2022 om 19:55 #816556Zuigerveren zijn maar een paar euro (ben er wat jaren uit geweest kan ook meer zijn). Als je iemand in de buurt kan vinden die ze voor je kan vervangen dan is het zeker niet duur.
En na 2000km kan dat zeker, maar zou eigenlijk niet moeten. 10.000km is met een goed afgesteld blokje en onderhoud goed te doen.No stress, all fun and a bit of speed10 augustus 2022 om 20:00 #816557
AnoniemDat is een hele geruststelling, ik hoop dat de meneer uit Castricum zijn belofte houdt, ik weet verder niemand die me kan of wil helpen. Fijn dat jullie meedenken!
10 augustus 2022 om 22:22 #816559Hi Yvon,
ik wil je graag helpen met het vervangen van de zuigerveren, dat is niet een hele lastige klus.
ik woon in Warmenhuizen en werk in Alkmaar, lekker om de hoek dus.laat maar weten!
10 augustus 2022 om 22:28 #816560
AnoniemJeetje wat zijn jullie allemaal aardig hier! Maar ik weet niet of het de zuigerveren zijn Rikkert!
Op ’t moment lig ik met griep in bed maar natuurlijk ga ik geen hulp afwijzen, wat geweldig, je kan me appen op 0622742100 mocht je aanbod ook na mijn griep nog gelden én het de zuigerveren zijn…want dat weet ik dus nog niet.10 augustus 2022 om 22:30 #816561Zuigerveren zijn inderdaad niet zo duur, zie hier een setje bij JMPB.
Om de zuigerveren te vervangen moet de cilinderkop en de cilinder van het blok af, daarom is het aan te raden om een nieuwe kop en Voetpakking te mee te bestellen.
10 augustus 2022 om 22:30 #816562Ik stuur je een appje 👍
11 augustus 2022 om 10:03 #816563Ik denk dat het goed is als de topic starter een filmpje plaatst van het geratel, zodat we het kunnen horen.
De Kunst van het sleutelen, is ook dat je geen onnodige kosten maakt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.