:: Werken aan Piaggio Si carburateur?
-
Beste mensen
Heb sinds kort een probleempje met mijn si. Hij komt niet meer op snelheid hij rijdt nu 25 per uur in plaats van 38 per uur , Als ik aan de choke trek tijdens het rijden komt hij wel op snelheid. Ik zou denken dat de carburateur een keer gekuist zou moeten worden. Klopt dit of is er een ander probleem?
En weet er iemand hoe je de carburateur van een si kunt bereiken. Je kan er niet zo maar aan… moet je dan volledig de zijkant er afnemen? Hoe kan je vlot de carburateur bereiken? Het is een si met een kickstarter…
Vele dank.. een beetje radeloos…
Bij een Si kan je er vervelend bij inderdaad.
Als je alleen je vlotterbak en sproeier schoon wil maken kan je deze er van onder afhalen.
Anders zal je de treeplankjes en zijkappen er af moeten moeten halen om vervolgens met een beetje vriemelwerk je carburateur er af te halen. (Wel eerst losdraaien natuurlijk)
Als je cp ontsteking rijd kan het ook zijn dat de contact puntjes weer eens opnieuw gesteld moeten worden.
Wanneer hij met een kickblok rijdt zal dit waarschijnlijk een elec. blokje zijn. In elk ander geval is het motortje niet meer origineel. Afhankelijk van de hoogte van de achterveren is het wel te doen om aan de carburateur makkelijk te sleutelen. Wellicht draai je anders de veren even los zodat je frame en brug wat meer speelruimte krijgen. Carburateur helemaal eraf halen en idd goed schoonmaken.
Die link legde ik nog niet. Maar dan is de achter veren los en carb en filter goed schoon maken het advies ja
Het is inderdaad een elec blokje
ik ga eens proberen langs onder te werken en de vlotter en sproeier schoon te maken,
merci voor de tips
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.