Vespa-Ciao.NL
:: Welke vertanding zal ik nemen?

Home Forums Techniek Vario Welke vertanding zal ik nemen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Shaker
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb 2 vario’s tot mijn beschikking. Eentje heeft een 1.13 vert en de andere wss een std 1.10.5 vert (of 1.11.5 vert). Ik heb een polini speedcontrol voorvario (en een originele :P). Nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen op mijn 43dr uitgevijlt cp blokje met leo handmade/ technigas circuit. Verder heb ik 100 en 90mm schijven ;).

Met de 1.10.5 vert heb ik iets van 65-70 gereden met heel hard optrekken maar ben benieuwd of dat met 1.13 vert nog harder optrekt.

enige vraag is gaat er heel veel van mijn top af als ik de 1.13 vert neem met vrijloopstand?
      Alvast bedankt.

green_white
      Bijdrager

kan je uitrekenen he hoeveel snelheid je mist. reken maar op 15-20%
        de 100mm schijven zullen ook minder snel gaan als 90mm
        je vond 1:10,5 al snel optrekken dus die zou ik erop houden

Shaker
        Topic starter

Ja was ik ook al aan het denken. Het verschil tussen 1.10.5 vert en 1.13 vert is qua optrekken toch niet gigantisch ofwel?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Valt toch tegen het verschil.
            Van std. naar malossi vertanding is ook weer een (redelijk) flinke stap en dat is maar 1.9.

Als ik persoonlijk de keuze moest maken, 1 op 10.5 vertanding + 100mm schijven.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Shaker
            Topic starter

Ok, dat wordt hem dan.
              Die 1.13 vertanding verkoop ik dan in combinatie met std voorvario.
              Kan een slotje op ;).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.