Vespa-Ciao.NL
:: Welke vertanding, vario?

Home Forums Techniek Vario Welke vertanding, vario?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vabis 500
    Topic starter

Beste leden
      Zo als mijn titel al zegt zit ik een beetje met de vertanding van mijn vario
      Ik heb nu een vario set maar de vertanding die er in zit is 1:9 van malossi
      Maar mijn citta is redelijk orgineel dus wil ik een 1:13 vertanding erin
      Nu kan ik die ergens op de kop tikken maar die gene heeft alleen de lange as niet
      Gaat btw om 1:13 van pinasco
      nu was mijn vraag of iemand weet of ik de lange as van malossi daarvoor kan gebruiken
      en zo niet waar ik die lange as kan halen
      Ik heb liever een hele nieuwe 1:13 maar die kun je echt nergens kopen
      Of weet iemand toevallig wel waar dat kan
      Alvast bedankt voor jullie reacties

Martino
      Moderator

Afhankelijk van je maat schijven zal je 1:13 vertanding misschien wel te licht zijn op een Citta. Wat is redelijk origineel?
        1:13 Pinasco vertanding ben ik nog niet tegen gekomen. Pinasco heeft meestal een zwaardere reductiefactor.

Belangrijk is ook om te weten wat voor lange as je nodig hebt. Pinasco heeft namelijk deze met 10 of 11 tandjes en er zit verschil in schuin of rechte vertanding. Je hebt dus kans dat je Malossi 11 rechte tandjes-as werkt met deze vertanding, maar ik denk niet dat deze zogenoemde Pinasco vertanding van 1:13 bestaat.

Via de italiaanse Ebay zijn nog genoeg complete vertandingen of alleen de ingaande assen te vinden.

-Ik zal even je profielsetup invullen waarop de juiste vertanding gekozen kan worden. Belangrijk is ook welke maat schijven je gebruikt!

vabis 500
        Topic starter

Mijn citta moet nog inelkaar maar komt alleen een grote cab op 13/13
          En mijn inlaat word geveilt en geboort
          En over die vertanding van malossi die jongen zij dat er schuine vertanding inzat
          Ik wil namelijk niet dat mijn citta hard loopt ma meer trekkracht krijgt
          Ik zal wel eens vragen wat voor pinasco dat is met 11of 10 ma als ik het goed
          Begrijp heb ik een lange as nodig met 10 of 11 tandjes

Martino
          Moderator

Malossi heeft altijd een rechte vertanding. Kijk eerst maar eens na wat je nu al werkelijk hebt?
            Vergeet dan ook niet gelijk naar je maat schijven van je koppeling te kijken. Pas wanneer je weet wat je in huis hebt kun je ook gaan bedenken wat je nodig zult hebben.

vabis 500
            Topic starter

Maat schijf is 100 mm

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.