Vespa-Ciao.NL
:: Welke uitlaat op 43 DR evo?

Home Forums Techniek Opvoeren Welke uitlaat op 43 DR evo?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FSC 72
    Topic starter

Hallo allemaal,

Na een aantal jaren niet meer naar mn Vespaatje te hebben omgekeken heb ik afgelopen weekend mn oude liefde nog eens van stal gehaald. Ik heb het blok uit elkaar gehaald, inlaat opgeboord en uitgevijld en ik wil binnenkort een 43 DR EVO, 13/13 monteren en een nieuwe uitlaat monteren. Qua topsnelheid wil ik naar de 65-70.
      Nu is mijn vraag welke uitlaat aan te raden is? Ik wil graag een nieuwe uitlaat, en ik ben aan et twijfelen over de Proma CC maar ik lees dat hij nogal herrie maakt. Veel herrie is niet bepaald wat ik zoek…
      Ik had een Citypower onder mn oude setup (38mm DR, 12/10, poulie 80) dus die ligt nog op de plank.

Dus nu de vraag:
      1) Welke uitlaat raden jullie aan onder een 43 DR EVO (liefst niet teveel herrie)
      2) Hoe presteert een Citypower onder een 43mm? Lijkt mij een beetje “terugvoeren” van de prestaties?

Thx alvast!

PS: Aangezien het “kleine vragen topic” gesloten is heb ik het hier maar gepost, als het topic verplaatst moet worden hoor ik het wel.

Martino
      Moderator

Hier kan je prima een topic over openen aangezien de meningen verdeeld zullen zijn. Een Citypower zal nog steeds prima presteren op een 43mm cilinder, maar wil je meer dan zal je de uitlaat wel kunnen veranderen. Een Giannelli Original Power is wat sneller op top en nog steeds nieuw te koop en wil je nog meer dan zal je idd voor de Proma(Technigas) Circuit kunnen gaan. Deze hebben dan wel weer een demper welke erg veel herrie maakt. Een andere demper is aan te raden.

ritze
        Bijdrager

ik ben nog altijd heel erg tevreden over de gianelly city power.

deze werkt op vrijwel elke setup die je maar kunt bedenken (op std snor na)

de pijp heeft een fijn koppelgebied vanaf 4500 rpm tot 7000 rpm , meer is mogelijk maar het duurt dan vrij lang omdat daar weinig power meer zit in de hoge toeren gebieden.

het geluid is ook vrij netjes en zeker niet te hard, maar het mooiste zijn de standaard looks van de pijp.
          zeker als je te maken krijgt met politie.

verwachte snelheid met een std 70dr blok zal rond de 65 liggen, ga je “all in “ dan kan je zelfs de 75 halen als je geluk hebt.

voor een echte race pijp zou ik eigenlijk wel gaan voor de leo handmade, gezien zijn dikke boost in midden hoog gebied 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

IJskonijn
          Bijdrager

+1 voor de Giannelli Original Power/City Power (hoe je t ook maar wil noemen :D)
            Zoals ritze heel mooi beschrijft, eigenlijk gwn een super pijpje voor iedere setup.

No replacement for displacement

FSC 72
            Topic starter

Daar kan ik wat mee, dank jullie wel!

FSC 72
              Topic starter

Ben ik weer. Ik heb de onderdelen binnen maar toch nog een vraagje over de DR43 (EVO?):
                Volgens de verkoper zou dit niet de Evo zijn maar de normale 43, in de montagehandleiding staat echter wel Evo 😕

Vandaar dus de vraag of dit de normale 43 is of de Evo, en wat de verschillen überhaupt zijn qua prestaties?

speedbuxy
                Bijdrager

FSC 72 :
                  Vandaar dus de vraag of dit de normale 43 is of de Evo, en wat de verschillen überhaupt zijn qua prestaties?

Dit is dr evo.
                  Een normale 43dr heeft op de voet vierkante spoelers ala origineel 50 en het heeft blinde boostpoortjes ipv doorgetrokken.
                  Weet niet wat je wensen zijn. Maar een dr evo is een stuk sneller dan een normale 43dr.

FSC 72
                  Topic starter

Thx! Ik wilde namelijk eigenlijk ook een dr evo maar aangezien die niet meer op voorraad zou zijn heb ik toch maar de gewone meegenomen.
                    Fijn dat het toch de evo is. Vond het al vreemd dat ze op de webshop allebei hetzelfde artikelnummer hadden.

Nu de pakking aanpassen en de dremel zoeken….

IJskonijn
                    Bijdrager

Haha, het is precies andersom.
                      De ‘gewone’ DR is niet meer in omloop. Alleen de DR Evo wordt nog gemaakt naar mijn weten.

No replacement for displacement

Coenio111
                      Bijdrager

Ik hoop dat ik dit topic even mag lenen,
                        ik heb gister ook een DR EVO cilinder aangeschaft, en zit eigenlijk met dezelfde vraag; welke uitlaat kan ik daar het best bij doen. Ik heb veel research gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer haha!

Mijn plan is om het maximale uit mijn cilinder te halen. Dat wil zeggen; de poorten bewerken, doortrekken in het carter, de inlaat en krukas bewerken, en het vliegwiel afdraaien.. nu is mijn vraag, welke uitlaat zou het best tot zijn recht komen op deze setup? Ik ben van plan met poelie 80 te gaan rijden, ben namelijk niet zo’n vario man. Echter wil ik niet al te veel inleveren op trekkracht, dan ga ik liever een paar km langzamer op top. Ik ben in het bezit van een oud model proma cc, maar die trekt zowat niet onderin, en hij maakt behoorlijk kabaal.
                        ik zou graag wat meningen en ervaringen horen van andere leden! Bedankt alvast!

speedbuxy
                        Bijdrager

De Gianelli city power rijd goed op een Dr evo. Ook een Leovinci Sp rijd erg goed, maar deze uitlaat is moeilijk te krijgen en erg duur.
                          Dus de Gianelli city power is je beste keuze en zal tov de CC niet eens zo heel veel inleveren op top.

Coenio111
                          Bijdrager

De Gianelli city power rijd goed op een Dr evo. Ook een Leovinci Sp rijd erg goed, maar deze uitlaat is moeilijk te krijgen en erg duur. Dus de Gianelli city power is je beste keuze en zal tov de CC niet eens zo heel veel inleveren op top.

Thanks! Deze bedoel je dan neem ik aan?
                            https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-vespa-si-giannelli-citypower.html

Coenio111
                            Bijdrager

Nog een vraagje,. Wat zou de Leo HM doen op deze setup? Zou ie winst geven op top en trekkracht vergeleken met de gianelli citypower ?

ritze
                              Bijdrager

De hm gaat best goed als je het mij vraagt onderin is het niet erg spannend maar eenmaal op toeren dan maak je wat mee., instand 75 kmh

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
                                Bijdrager

Mijn ervaring. (en ook de uitlaat test wees dit uit)
                                  Is dat de Leo Hm net zoals de Leo sp goed optrekt, maar op top wat laat liggen.
                                  En we hebben bij de uitlaat test zowel het oude als nieuwe model getest.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.