Martino :
Allereerst mooi dat je nu een uitlaat hebt welke zo direct past zonder aanpassen.
Minder vrolijk word ik wanneer ik je verhaal over de sproeier afstelling lees. 74 is eigenlijk te groot voor jou setup. Wanneer je blokje goed dicht zal zitten kom ik altijd op een sproeier van 68 uit eventueel 70, maar viertakt deze laatste afstelling al wel vrij erg. Wanneer je bougie ook nog eens wit uitziet, ben ik bang dat je ergens een lekkage hebt.
Die Malossi filter zal ik overigens direct weer in wisselen voor de Polini al dan niet met nog wel een paar gaatjes extra.
Het blok is 100% dicht. Is pas nog compleet uit elkaar geweest. Setup liep met de polini filter met sproeier 64 perfect, met de vorige uitlaat. Al werd dat steeds minder omdat het filter een beetje dichtslipte door het inleg filtertje.
Nu ik de Malossi filter erop heb krijg ik hem maar niet goed afgesteld.
Ik zal de filter van Polini weer eens proberen, al is dat inleg “schuimpje” niet meer optimaal.. maar daar kan ik wel iets nieuws voor maken..
Heb jij een slechte ervaring met een Malossi filter?
——-
Edit 17-07:
Wat bleek nou, de bougie vonkte niet meer goed. Vandaar dat ik geen goed beeld kreeg van de afstelling. Heb dit weekend het blok onder de citta weggehaald en de contactpunten + condensator vervangen. Nieuwe B7HS bougie in het blok, contacten punten op 0.45 afgesteld evenals de elektrode afstand van de bougie.
Ik rij nu met sproeier 66, origineel polini filter (zonder extra gaten), bougie mooi koffiebruin. Blok rijdt weer als vanouds. Top is met de sito city plus ook van 63 km/h naar 67 km/h gegaan op de GPS.
Ik vind de uitlaat als hij koud is wat metaalachtig klinken, als de uitlaat eenmaal goed warm is klinkt en presteert het beter. Lijkt wel een echte expansie uitlaat.