- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 9 maanden geleden door Step-han.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 juni 2016 om 16:07 #185223
Ik heb op dit moment de volgende setup:
Polini speed engine carter
DR65 evo
13/13 carb
Citypower
Malossi variateur
Standaard koppeling
10,5 vertandingDit alles gaat zn 63 km/h op de GPS.
Mijn uitlaat heeft zijn beste tijd gehad, en wil hiervoor een nieuwe hebben. Nu vraag ik mij af. Welke ”standaard” look uitlaat presteert het beste? Er zijn nogal wat verschillende ”citypower” uitlaten. Welke kan ik het beste kopen?
Ik heb nu op dit moment deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/gilera-citta-uitlaten/uitlaat-dik-model-citta-22mm.html
En ik rij nog met een standaard koppeling. Deze is aardig verroest. Mijn vsnaar slijt enorm snel naar mijn idee, heeft het nut om een nieuwe koppeling te kopen? En geeft dit nog meer voordelen ten op zichtte van een standaard koppeling?
Alvast bedankt,
Stephan27 juni 2016 om 18:08 #202429Ik zou voor de gianelli citypower gaan, die rijdt prima en ziet er redelijk standaard uit zonder het hitteschildje.
Mvg
Jeroen27 juni 2016 om 20:23 #202722Vespaatje :
Ik zou voor de gianelli citypower gaan, die rijdt prima en ziet er redelijk standaard uit zonder het hitteschildje.Mvg
JeroenIk heb zelf een Citta. Ik zie dat daar zo geen gianelli versie van de citypower op de bekende sites.
Welke versie moet ik hebben? Ik las overal iets over een versie van een ciao en dan die passend maken?
27 juni 2016 om 20:31 #202723Eigenlijk een vraag welke ik ook wel eens exact wil weten.
Nu vraag ik mij af. Welke ”standaard” look uitlaat presteert het beste? Er zijn nogal wat verschillende ”citypower” uitlaten. Welke kan ik het beste kopen?
Wanneer ik de rollerbank eens gereviseerd heb zal ik nog altijd eens de verschillende city’s willen testen.Ze zien er iets anders uit, maar ogen nog redelijk standaard en presteren wel degelijk iets beter dan de meeste citypower uitlaten. De Giannelli Originalpower en de Leovinci SP.
Echte racekoppelingen zijn er niet voor onze variosystemen. Er valt wel het een en ander te bewerken of af te stellen met veren etc. Wat je schrijft over de hoeveelheid roest. Wanneer deze op je schijven/poelies zit zal ik dit wel weg halen. Deze roest zal je snaar idd sneller doen slijten.
27 juni 2016 om 20:48 #202724Martino :
Eigenlijk een vraag welke ik ook wel eens exact wil weten.Nu vraag ik mij af. Welke ”standaard” look uitlaat presteert het beste? Er zijn nogal wat verschillende ”citypower” uitlaten. Welke kan ik het beste kopen?
Wanneer ik de rollerbank eens gereviseerd heb zal ik nog altijd eens de verschillende city’s willen testen.
Ze zien er iets anders uit, maar ogen nog redelijk standaard en presteren wel degelijk iets beter dan de meeste citypower uitlaten. De Giannelli Originalpower en de Leovinci SP.
Echte racekoppelingen zijn er niet voor onze variosystemen. Er valt wel het een en ander te bewerken of af te stellen met veren etc. Wat je schrijft over de hoeveelheid roest. Wanneer deze op je schijven/poelies zit zal ik dit wel weg halen. Deze roest zal je snaar idd sneller doen slijten.
Waar kan ik deze uitlaten kopen voor de citta? Ik heb nu dus het standaard ”dik” model van JMPB die ook citypower heet.
Ik las ook dat een sito city power iets beter moest presteren, klopt dat?
Edit;
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-si-giannelli-citypower.htmlDeze is voor een Vespa Si maar er staat bij met een kleine aanpassing past die op een citta. Wat is deze aanpassing?
27 juni 2016 om 20:58 #202726Een citta-brug(Bravo) is eigenlijk maar een lastig ding. Inderdaad zijn er weinig uitlaten voor gemaakt, maar is een oplossing vaak wel een aanpassing aan een Ciao of Si versie uitlaat. Wel is het vaak zo dat bij een Si versie de ophanging uitkomt ter hoogte van je freewheellager. Een Ciao versie past vaak wel wanneer je in je brug een extra sleuf maakt voor de ophanging. Een Ciao uitlaat heeft de ophanging dichter bij de uitlaatflens. Een wel vaak gezien probleem is dat je uitlaat dan tegen de band slijt. Door de ophanging dan aan de buitenkant van je brug te bevestigen los je het vaak wel op.
Ik heb zelf wel goede ervaring met de echte Proma Citypower en Sito versie idd, maar of deze echt beter presteren wil ik eens testen? Geluid van bijvoorbeeld een Techno of ander merk is vaak wel een stuk minder.
27 juni 2016 om 21:12 #202727Martino :
Een citta-brug(Bravo) is eigenlijk maar een lastig ding. Inderdaad zijn er weinig uitlaten voor gemaakt, maar is een oplossing vaak wel een aanpassing aan een Ciao of Si versie uitlaat. Wel is het vaak zo dat bij een Si versie de ophanging uitkomt ter hoogte van je freewheellager. Een Ciao versie past vaak wel wanneer je in je brug een extra sleuf maakt voor de ophanging. Een Ciao uitlaat heeft de ophanging dichter bij de uitlaatflens. Een wel vaak gezien probleem is dat je uitlaat dan tegen de band slijt. Door de ophanging dan aan de buitenkant van je brug te bevestigen los je het vaak wel op.Ik heb zelf wel goede ervaring met de echte Proma Citypower en Sito versie idd, maar of deze echt beter presteren wil ik eens testen? Geluid van bijvoorbeeld een Techno of ander merk is vaak wel een stuk minder.
Ik lees overal op internet in forum topics dat iedereen enorm te spreken is over inderdaad die Gianelli Originalpower ”citypower” uitlaat.
Enkel is die dus niet leverbaar voor een citta. Nu kan ik daar de bevestigingsklem van omlassen maar voor de gemakkelijkheid heb ik nu maar een Sito versie besteld.
Eens kijken of deze uitlaat het goed gaat doen.
Bedankt tot zover.
28 juni 2016 om 16:06 #202729Leovince SP
29 juni 2016 om 10:07 #202730Die Sito is een erg fijne pijp op een standaard setup, maar kan niet genoeg toeren maken om ook goed te presteren op jou “snelle” setup.
Ik raad je aan om een Ciao versie aan te passen voor Citta, of op zoek te gaan naar een Leovince SP. Die laatste optie is wel vrij prijzig en lastig te vinden helaas.
29 juni 2016 om 11:14 #202731Het Ciao model Gianelli past als je hem aan zoals Martino al zegt; aan de buitenkant van je brug monteerd….Werkt prima….
29 juni 2016 om 16:13 #202732Nu kan ik daar de bevestigingsklem van omlassen maar voor de gemakkelijkheid heb ik nu maar een Sito versie besteld.
Volgens mij is er al een uitlaat in bestelling en heeft het tippen van een andere pijp geen zin. Hopelijk past deze Sito uitlaat zonder problemen?
30 juni 2016 om 17:32 #202733Ik heb inderdaad al een uitlaat besteld, de sito variant.
En wat past deze uitlaat goed onder een citta. Ik weet nog wel een aantal jaren geleden de “Uitlaat dik model citta 22mm” van JMPB ging monteren dat ik die eerst moest verbouwen voordat die fatsoenlijk paste. Bij de uitlaat mond heeft deze uitlaat nog nooit fijn bij mij gezeten.
Deze sito variant paste meteen out-of-the-box en sluit ook goed aan bij de uitlaat mond.

Voor de rest lijkt het een degelijk pijpje, staat goed in de lak.

Alleen nu regent het hard hier, dus kan hem nu niet rijdend testen. Zo op de bok klinkt de sito uitlaat een stuk dieper en zwaarder dan mijn vorige uitlaat. Dat is wel een pluspunt!
Als hij nu ook nog net zo goed, of beter presteert dan mijn vorige uitlaat ben ik al tevreden. Met mijn vorige uitlaat heb ik de 63 km/h op de GPS gehaald, kijken wat deze doet.
Wat denken jullie? Presteert de sito uitlaat beter dan de “Uitlaat dik model citta 22mm” van JMPB?
30 juni 2016 om 18:00 #202734
#RIDINGSOLOZeker weten!
30 juni 2016 om 18:35 #202735Wat van sproeier is normaal bij mijn setup?
Ik rij nu met sproeier 74 en na een stuk volgas, geljjk remmen en motor uit is mijn bougie aardig wit. Hij klinkt tevens bovenin snelheid, vanaf zn 47-48 km/h GPS ook wat schraal. Heb een top van 55 gereden op de GPS, verder durf ik nu niet met deze sproeier.
Polini speed engine carter
DR65 evo
Bougie B7HS
13/13 carb met Malossi filter
Sito Citypower
Malossi variateur
Standaard koppeling
10,5 vertandingReed voorheen met een polini filter (malossi laat echt stuk meer lucht door!), die JMPB citypower die aardig dicht is geslipt in al die jaren met sproeier 64.. En toen was mijn bougie meer zwart dan bruin.
30 juni 2016 om 19:23 #202736Allereerst mooi dat je nu een uitlaat hebt welke zo direct past zonder aanpassen.
Minder vrolijk word ik wanneer ik je verhaal over de sproeier afstelling lees. 74 is eigenlijk te groot voor jou setup. Wanneer je blokje goed dicht zal zitten kom ik altijd op een sproeier van 68 uit eventueel 70, maar viertakt deze laatste afstelling al wel vrij erg. Wanneer je bougie ook nog eens wit uitziet, ben ik bang dat je ergens een lekkage hebt.
Die Malossi filter zal ik overigens direct weer in wisselen voor de Polini al dan niet met nog wel een paar gaatjes extra.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.