Vespa-Ciao.NL
:: welke sproeiers passen in carburateurs

Home Forums Techniek Problemen oplossen welke sproeiers passen in carburateurs

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sonja
    Topic starter

hallo wie kan mij vertellen welke sproeiers er in een carburateur van een citta moeten wat hoord en 1010 en een 1212 en een 1313 standaard en wat kan er nog meer in wie kan mij helpen of heeft hier een scheme of lijstje van alvast bedankt mvg

Docs
      Donateur

Alle 5m sproeiers passen er in. Het hangt af van je blokje af wat voor carburateur je er op kunt/moet doen, en welke sproeier hier bij hoort. Hier is geen lijstje van.

dartfreak
        Bijdrager

en geen 2 blokjes zijn hetzelfde
          1 is verder bewerkt dan een ander
          jij kan bijvoorbeeld een 64 sproeier nodig hebben
          en ik een 68 op het zelfde blok

Docs
          Donateur

Dat ligt er maar net aan wat voor blokje je hebt. Dat hangt af van je carter/cilinder/carburateur/luchtfilter/uitlaat. Hiervoor is een speciaal topic. Als je daar meld wat je setup is, krijg je een antwoord met welke sproeier je er het best in kunt doen.

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=944&d=3600

hansieb
            Moderator

Standaard sproeier verhaal kun je vergeten, je moet de boel toch afstellen op de cilinder/carters/etc d.m.v. de bougiekleur.

dartfreak
              Bijdrager

10/10 ken ik niet
                denk dat je een 12/7 of 12/10 bedoeld
                12/7 dacht ik een 39 sproeier en 12/10 dacht 48 spoeier
                12/12 is niet nieuw te koop zover ik weet
                en in een 13/13 zit een 66 sproeier

correct me if i’m wrong

Docs
                Donateur

12/12 is zeker te koop, maar weet niet wat je daar bij krijgt, de rest klopt volgens mij wel 😉

Maar je moet dus niet klakkeloos met die sproeier gaan rijden, want het is 99,99999% van de keren niet de goede maat voor je setup.

Docs
                  Donateur

je kunt sproeiers vanaf 34 tot over de 100 kopen in de winkel 😉

sonja
                    Topic starter

ja toppie snap ik maar welke hoor in welke carburateur nieuw uit de winkel mvg

hansieb
                      Moderator

Ik begrijp nog steeds niet waarom je wil weten welke sproeier er standaard in een willekeurige piaggio carburateur zit ?

De 13mm Dell Orto heeft meestal een 66 erin, maar deze zul je afhankelijk van je setup moeten veranderen (groter of kleiner).

Oftewel afstellen aan de hand van de bougiekleur -> [url]/page.php?id=305[/url]

Martino
                        Moderator

Er hoort niet altijd een bepaalde vaste maat sproeier in een carburateur. Sproeier pas je aan op je setup namelijk. Je kunt dus gewoon willekeurig elke sproeier erin draaien, waarschijnlijk moeten deze bij in gebruikname toch weer veranderd worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.