Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

haha oke dan 😉

PoliniCiao
      Bijdrager

wta heb je gedaan? gevochte?, gezope? 😀

cittadriver
        Donateur

mwa laten we wel ontopic blijven maar ik heb een paar klappen gehad:D

KennyVespa
          Bijdrager

hey het is gelukt he met de sproeier hij loopt nu beter, en ik zweer hij trekt als een gek :D, voor naar het werk is dat goed want moet tog vaak stoppen voor stoplicht 😉 hij rookt wel nog beetje maar dat komt zeker omdat ik er wat extra olie bij heb gedaan toen de gun er nog onder zat

ArvidW
            Donateur

Ik heb het idee dat mijn sproeiermaat niet klopt::?

Met een super dicht filter (denk bijna netzo dicht als standaard filter) en een sproeier 72 rijd ik koffiebruin
              Met een polini filter waarvan de bovenkant is afgeknipt en een sproeier 72 rijd ik koffiebruin
              Zonder filter en een 72 sproeier rijd ik koffiebruin

😕

Nou zou je toch zeggen dat tussen een standaard filter en geen filter behoorlijk wat verschil moet zitten, maar dat zit er niet.

Brommer trekt wel heerlijk, maar het verschil tussen 1/2 gas en volgas is mij net iets te klein, zou het kunnen zijn dat sproeiermaat te klein is? Denk er wel ff aan dat ik een 14.5mm carb heb een geen 13mm, doorlaat is 20% groter dan een 13.13 carburateur:)

Sproeiertje 76 proberen?:lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

PoliniCiao
              Bijdrager

Proberen kan altijd ja, maar ik heb als hij goed loopt met malo filter dat ik hem zonder filter amper aan krijg…

ArvidW
                Donateur

Yeey, vaagheid:|

72 = koffiebruin
                  75 = koffiebruin

Dicht filter of geen filter maakt ook geen fuck uit.

Laat ik hem 1 minuutje stationair lopen dan wordt hij veel donkerder, dus kleurverschillen zijn er dus wel mogenlijk.

Iemand verklaring hoe het kan dat 3 sproeiermaten geen fuck uitmaakt? En dat standaard filter / opengeknipt polini filter ook geen fuck uitmaakt voor bougiekleur?

Nu kan ik hem dus nooit goed afstellen:? (of hij is goed afgesteld….)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Timmetje
                  Bijdrager

ArvidW :

72 = koffiebruin
                    75 = koffiebruin

Laat ik hem 1 minuutje stationair lopen dan wordt hij veel donkerder, dus kleurverschillen zijn er dus wel mogenlijk.

Iemand verklaring hoe het kan dat 3 sproeiermaten geen fuck uitmaakt? En dat standaard filter / opengeknipt polini filter ook geen fuck uitmaakt voor bougiekleur?

Als je spoeiers test, moet je altijd 5 KM rijden en dan naar je bougie kijken (weet niet of je dat doet)

Plus dat bougiekleur alleen in een indicatie aangeeft, voor fijne afstelling zul je toch egt je brommer aan moeten voelen. Ik had ook spoeier 85, liep die net 50 mee en trok voor geen meter, en toch koffiebruin, spoeier 90, ook koffiebruin, loopt perfect.

Gewoon zelf aanvoelen, werkt beter als naar je bougie blijven kijken

SpeedDemon
                    Bijdrager

Oke, zal ik ook zoiets in de ring gooien. Malossi filter op 43mm DR Evo met sproeier 74…. komt ie, geen luchtfilter sproeier 80…. zum sluss-> afgezaagd std filter met panty…. Sproeier 82. Nou hallo. malossi is schoon geen regen o.i.d. en ik denk zo dat ik nog hoger kan. sproeier 84 gaat er vanavond in. En dus sproeier vergroten totdat ie gaat 4-takten of verzuipt. Daarna bougiekleur checken. En is ie zwart…. Harder rijden! Vergeet niet dat het blokje pas echt warm is als je 7km rustig hebt gereden. Daarna ga je knallen en als ie dan echt heet is (10 minuten) decompressie inknijpen en achterwiel blokkeren. Bougie checken. En als ie hard rijd… niet zeuren! Hahaha

pleasure
                      Bijdrager

ArvidW :

72 = koffiebruin
                        75 = koffiebruin

Kijk er dan naar hoe goed hij rijdt met de sproeier… als het niet uitmaakt zou ik toch de grootste er in laten. Maar je kunt nog wel een grotere sproeier testen!

reiniero
                        Bijdrager

eey welke sproeier zou ik ndoig hebben mijn setup is :
                          80cc polini
                          hd kop
                          13/13 @ 68
                          malo filter
                          leo krul

barry
                          Donateur

zoals ik , een 72 ; maar ik ga er een 74 indoen voor het verdere inrijden,is al eens warmgelopen.

J3sp3R
                            Bijdrager

50CC Snel (DR)
                              Homoet uitlaat
                              13.13
                              Malossi filter
                              Onbewerkte krukas/carter

sproeier 66?

G-no
                              Donateur

Doe er eerst maar eenr 58 of 60 in;)

J3sp3R
                                Bijdrager

G-no :
                                  Doe er eerst maar eenr 58 of 60 in;)

Dat heb ik nu met de setup die hier links staat. 😛

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.