Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Quest
    Bijdrager

58 is goed..

J3sp3R
      Bijdrager

Ok, heb ik het toch goed onthouden. 😛

SpeedDemon
        Bijdrager

Kan iemand hier een database van maken of een sheetje, ik zie door de posts het sproeiertje niet meer, hahaha.

Ik heb dus nu een 50 standaard met 0,55mm constactpunt speling.
          Een 13-13 met malossi filter.
          Waarschijnlijk een 95 poulie (niets aan veranderd)
          En de enige echte proma circuit.

Momenteel een 57 sproeier. In de “vrij” loopt ie echt idioot door in de toeren en ijskoud slaat hij zonder choke binnen de meter aan. Rijdend kom ik niet boven de 53,35km/h (GPS over meer dan 1.5km). Bougie kleur nog niet gechecked… was gisteren half 2 snachts aan het testen.

Wat nu?

Hoever kan je gaan? Ik ga nl volgende maand de DR evo kopen en carters aanpassen dus kapot mag deze cilinder wel…
          0,55mm contactpuntspeling vind ik vrij veel maar hij start nog zo goed. Hoever kan je hiermee gaan?

Kay
          Bijdrager

Ik zou de contactpunten gewoon op 0,45 zetten en de boel eens goed schoonmaken,zoals filter,carb.
            Gewoon klein onderhoudsbeurtje ietsje harder mag hij wel lopen dan 53 met proma cc en 80 poulie

SpeedDemon
            Bijdrager

Op 0.45mm liep hij 49,42km/h carb en luchtfilter zijn nieuw, en hij is alleen harder gaan lopen met een kleinere sproeier (van 66 naar 57) en de onsteking van 0,45 naar 0,50 (49.68km/h) en 0,55 (53,35km/h). Ik zit zelf te denken aan een grotere sproeier en misschien wel 0,60mm. Omdat ie zo makkelijk start (vanuit gegaan dat de bougie goed is gekleurd).

SpeedDemon
              Bijdrager

PDA en GPS ontvanger, ik heb de ontvanger bij (snelheidsmeter) en menne maat rijd achter mij aan met de auto om zo de gegevens te loggen op zijn autoradionavigatie GPS, Tom Tom op een N70 en I-go op de PDA

I-go gaat tot 2 cijfers achter de comma.

Dan heb ik een doodlopend stuk asfalt van 2 Km tot “mijn” (openbare weg) beschikking

citta geel
                Bijdrager

citta geel :
                  70 cc dr evo
                  13/13 malossie powerfilter
                  proma circuit
                  inlaad orgineel
                  vario 100mm
                  malossie voorvario

welke sproeier heb ik ongeeveer nodig
                  rij nu met citypower heb sproeier 66

iemand een iedeee

Jacky
                  Bijdrager

eind in de 70 I guess. 74,76 zoiets ong..

SpeedDemon
                    Bijdrager

Oke, dat wilde ik ook ff weten. Want ik ga nu sproeiers kopen, DR Evo, 55/65 poulie met snaar. En dan inrijden. Tergend

hansieb
                      Moderator

Jacky :
                        eind in de 70 I guess. 74,76 zoiets ong..

=) met een orginele inlaat en 70 dr onder de 70 zal je bedoelen 66 – 68.

Wallarein
                        Bijdrager

wat hebben jullie er eigenlijk maximaal ingezet? met mijn setup? we zitten nu op 68kmh en zijn van 60 naar 62 gegaan zelfde top en hoog in de toeren in step stand. moet ik nou nog hoger gaan?

SpeedDemon
                          Bijdrager

Goed, 64 en 66 ook geprobeerd maar die waren te groot. De 62 sproeier draait in de step-stand ook loeihoog maar rijd toch langzamer dan de 60 sproeier. Dus je zou zeggen dat de 62 niet te groot is. Krijg ik te weinig lucht binnen? …. Type hier net zelf het antwoord. Hij krijgt niet genoeg lucht en daarom moet ik mijn inlaat vergroten! Hahahaha geniaal….. Als je het nog niet wist…. Of denk ik fout?

Timmetje
                            Bijdrager

Oke,
                              ik wou mijn spoeier maat eens een keer weten… dus ik mijn carb open gemaakt (schroeven van de vlotterbak zo goed als krom… zaten veels te vast :S

Maargoed, ik haal mijn carb open en tadaa:
                              2 spoeiers 😐 Spoeier 30 en spoeier 83

setup staat hiernaast, daarbij wil ik nog vermelden dat mijn luchtinlaat nog begrenst is (en cil. is gewoon gehoont orgineel 50cc) En ik maakte um open omdat ie soms wel eens makkelijk wou verzuipen…

iemand enig idee =_= ik vat het namelijk nie meer

Jacky
                              Bijdrager

Hoezo 2 sproeiers lag er 1 los in? of zijn er 2 aansluitingen? Het gaat tochnog over ciao?:P WAt vatje nietmeer? gwoon kleinere sproeier toch als tie verzuipt;)

hansieb
                                Moderator

Kijk je bougie eens knul, die 83 is je hoofdsproeier ofcourse!

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.