Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 4,936 tot 4,950 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Als je remt dan wrijven je remblokjes tegen je wiel aan dit geeft een trillings- resonantie in het frame.

Daar door gaat de benzine in je vlotterkamer rimpelen.

Met sproeier 58 krijg je dan een thermische energie. Afslaan reacties zitten rond de 10^(-13) J en thermische energie komt voort uit vermenigvuldiging met de constante van boltzman 10^(-23) J/K.

Het afslaan van de motor en de daarbij behorende energie is een macroscopisch aspect. De overdracht van energie op moleculair niveau heeft andere proporties.

Wilk1985
      Moderator

Om een lang verhaal kort te maken, maak even een topic aan in de troubleshooting sectie.

cch
        Bijdrager

welke sproeier heb ik nodig

bromblok standaard cilinder

12/12 carb

belgen koppeling1.8/5 klok

poeli 80

leovince krul komt eronder

en lees dat 13/13 erop zetten niet echt nut heeft als die niet uitgeveild is toch..???

Wilk1985
          Moderator

cch :

12/12 carb

poeli 80

en lees dat 13/13 erop zetten niet echt nut heeft als die niet uitgeveild is toch..???

Scheelt niet veel, wel wat. Om iets zinnigs te zeggen over de sproeier afstelling is het belangrijkste dat we weten welk luchtfilter je hebt.

cch
            Bijdrager

Wilk1985 :

cch :

12/12 carb

poeli 80

Scheelt niet veel, wel wat. Om iets zinnigs te zeggen over de sproeier afstelling is het belangrijkste dat we weten welk luchtfilter je hebt.

er zit nu een standaard filter op met grote gaten bovenin maar heb nog wel een polini en malossi filter liggen wat is het beste .?

Wilk1985
              Moderator

Als je het Malossi filter erop zet zou ik gaan beginnen met 62 en van daar naar beneden gaan. Wat betreft je standaard filter met gaten is het onmogelijk om vanaf een beeldscherm iets te zeggen over de afstelling, dat is een kwestie van uitproberen.

Polini heb ik zelf niet veel ervaring mee, Malossi filter valt goed af te stellen maar de herst komt eraan dus ik zou het standaard filter met gaten erop zetten, die zuigt niet zoveel troep naar binnen.

cch
                Bijdrager

Wilk1985 :
                  Als je het Malossi filter erop zet zou ik gaan beginnen met 62 en van daar naar beneden gaan. Wat betreft je standaard filter met gaten is het onmogelijk om vanaf een beeldscherm iets te zeggen over de afstelling, dat is een kwestie van uitproberen.

Polini heb ik zelf niet veel ervaring mee, Malossi filter valt goed af te stellen maar de herst komt eraan dus ik zou het standaard filter met gaten erop zetten, die zuigt niet zoveel troep naar binnen.

ok man thnx ga het even proberen

CITTADARAH
                  Bijdrager

Ik heb een blokje gebouwd.
                    Zit ik goed ?

Bewerkte inlaat /41 Polini
                    12/12 @62 /malossi filter
                    Cittypuffer

Wilk1985
                    Moderator

Ik denk dat je aardig in de richting zit, je zou als je hem voor het eerst gaat starten nog iets hoger kunnen gaan als je er niet zeker van bent dat je blokje goed luchtdicht is.

Dan ga je vanaf daar afbouwen.

Vespaatje
                      Donateur

Vespaatje :
                        Ik wil van een malossi filter naar een standaard brom/snorfilter gaan op de rechtersetup om alles wat stiller te krijgen.
                        Welke sproeier heb ik nodig met 13/13 en een std bromfilter ?
                        Kan ik ook een snorfilter gebruiken icm 13/13 of laat die te weinig lucht door ?

CITTADARAH
                        Bijdrager

Zelfde blokje als een paar Posts terug.
                          Maar dan met

13/13 en badsnake.
                          Welke sproeier heb ik nodig?

Dr Gonzo
                          Donateur

zevenenergie :
                            Als je remt dan wrijven je remblokjes tegen je wiel aan dit geeft een trillings- resonantie in het frame.

Daar door gaat de benzine in je vlotterkamer rimpelen.

Met sproeier 58 krijg je dan een thermische energie. Afslaan reacties zitten rond de 10^(-13) J en thermische energie komt voort uit vermenigvuldiging met de constante van boltzman 10^(-23) J/K.

Het afslaan van de motor en de daarbij behorende energie is een macroscopisch aspect. De overdracht van energie op moleculair niveau heeft andere proporties.

Dat moet je me een keertje uitleggen..

Het verband tussen entropie S (een macroscopische grootheid) en het aantal mogelijke microtoestanden W behorende bij een gegeven macrotoestand is:
                            klik

Tot zo ver snap ik het…..

Florian
                            Moderator

Well that escalated quickly..

Raboevintje
                              Bijdrager

Ha iedereen,
                                Normaal probeer ik eerst eens een hoop op te zoeken op het forum, maar het zijn hier zoveel pagina’s… Ik hoop dat iemand zijn goede advies wil delen 🙂

Ik heb vandaag mijn carburateur en luchtfilter er afgehaald. De carburateur is een 12/10mm carb van dellorto. Daarin zit een sproeier maat 43. Verder zit er een heel standaard luchtfiltertje (zoeen die je overal wel vind voor 5 euro) op en ook een heel beschaafd standaard uitlaatje. De brommer start nu koud heel aardig zonder choke, maar draait niet stationair wanneer hij warm is, het luchtfilter leek niet bijzonder verstopt oid.

Is nu de beste optie om een kleinere maat sproeier te proberen? Zo ja, welke maat sproeier raden jullie aan?

Overigens is het vlottertje zelf verre van wit of geel, die is meer koffie met een beetje melk kleur en donkerdere hoekjes, wat betekent het als je vlotter er zo uitziet? Ik heb hem niet kunnen betrappen op lekkage tot zover, maar er was ook al heel veel benzine uitgelopen toen ik eenmaal bij de vlotter aankwam.

Verder is het voor adviezen misschien handig om te weten dat mijn doel is er vrij lange stukken over de weg mee te rijden. Liever niet harder dan 50 om controles ongeschonden door te komen en een laag verbruik zijn voor mij het belangrijkst + comfortabel in de stad rijden/voor stoplichten wachten, dus stationair goed blijven lopen.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Kinderbrueno
                                Bijdrager

Je kan met 2 maten naar onder gaan testen. En als je 1tje hebt gevonden waar hij lekker presteert kan je de bougiekleur nog even checken ter bevestiging.

15 berichten aan het bekijken - 4,936 tot 4,950 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.